Thunder Tiger bandit(F1)

Nee , maar dat is ook nog een optie.

Ik ga van de winter wat epoxy en lamineer halen, wil toch nog een boot gaan bekleden aan de binnenzijde , en misschien probeer ik dan ook de deksel te repareren.
Een nieuwe canopy koste ook niet zo veel, enig minpuntje dat hij wit is ...

Als je de spullen van Polyservice neemt , en die dan ipv A'dam in Nieuwerkerk haalt ,

kom dan gezellig langs ... is zowat om de hoek.

En wat betreft 't witte kapje .... ;
föhn en vliegtuig-folie (ANY color you like) doen wonderen :-)

Vandaag de nieuwe seal en canopy ontvangen , de versie V1 past goed , nu alleen nog even kijken wat te doen qwa kleur , misstaat niet echt , en denk dat de rode stickers gaan verdwijnen aan de zijkant (laten toch al her en der los)

Nee geen wit , dan zie je boot " opgaan " in de spray , als hij wat verder weg is .

Denk dat dit met zwart ook wel zo is , maar met deze combi kleuren , misschien iets minder .....

Raad gevraagd :

Ik ben opzoek naar een andere buitenboord motor voor de Thunder Tiger bandit obl.
De huidige is nu van kompleet kunstof en is voorzien van een 1800Kv motor .

Nu wil ik van het kunstof staart stuk af , en wil graag een aluminium versie hebben, en na een beetje zoekwerk op de volgende uitvoering gestuit van HK, echter is deze geschikt voor een 380 Size motor en is wat , in schaal, wat kleiner voor de Bandit .De bandit is circa 88 cm lang .

Het doel is natuurlijk om wat harder te gaan op 4S , buiten dat er geen grotere prop mogelijk is dan 42 mm, wat is nu mogelijk.

Buiten de verhouding in schaal , zat ik te denken aan om de buitenboord motor te kopen van HK en daar op een leopard LBP2850/3.5D *3790(of 3300)UpM/V motor te monteren voorzien van waterkoeling .
Dit alles op 4S , enige nadeel is dat er waarschijnlijk niet groter gepropt kan worden dan 32mm.

Theoretisch zou ik met de speed calculator met een 32mm prop en bovenstaande setup op rond 90 KM/h uit komen , buiten het feit of de romp dit aan kan is dat een grote snelheid toename tov de stock versie , circa 65 Km/h .

Nu is de vraag of dit wel een beetje goed gaat qwa setup, kan de buitenboard motor het wel aan, is er niet te veel warmte ontwikkeling.

Het alternatief is een outboard unit te kopen van bv O.S max en daar een 36MM motor op te monteren en is meer is schaal.

graag ideeën en input .

Laatst bewerkt:
3790kv op 4s :p dat gaat denk ik niet goed komen, daarnaast zit je dan met een klein propje wat je rendement ook niet meteen te goede komt, wat minder kv en grotere prop lijkt me beter.

3790kv op 4s :p dat gaat denk ik niet goed komen, daarnaast zit je dan met een klein propje wat je rendement ook niet meteen te goede komt, wat minder kv en grotere prop lijkt me beter.

Wat gaat niet goed komen?, de snelheid, toerental ? ect ?
Grotere prop gaat niet max 32mm, de motor kan ook een 3300Kv worden ..

Hoi Rob,

Die motoren lopen prima op 3S, ik heb er twee achter mijn 152VO racers hangen. Zwak punt is de schroefaslagering, dat is standaard een messing lagerbus. Meteen vervangen door metaal-teflon lagers. Op 4S kun je wachten op een gebroken flexas ben ik bang, veel te hoog toerental. Bij mij lopen ze met een 2700KV motor op 3S, en dat is al op de grens. Voor een 88cm lange boot is denk ik een maatje groter beter, misschien deze: TFL-Hobby - Aussenborder groß, ohne Motor

Hai Lex,

Ik was al een beetje bang dat het te veel van het goede is , alhoewel de HK variant een 3000kV motor is en op 3S kan varen , had ik wel wat vraagtekens bij de kwaliteit .

bedankt voor de link van TFL , ik ga daar ook eens naar kijken .

Laatst bewerkt:
Thunder Tiger bandit(F1) motorisatie

Toch maar even de 2200kv motor gemonteerd op het standaard staartstuk , en gelijk even test run .Ook de water uitlaat verandert .
Snelheid is goed nu , kan nog wat met de timing omhoog (nu 0 graden), de motor en esc waren koud ,toch volgend jaar een aluminium staartstuk kopen met een leopard 3000kv motor erop :cool:

Heb je op 3 of 4s gevaren? 2200kv op 4s zou goed moeten komen, als je daarentegen 3000kv op 4s wilt.. Kan je beter voor een betrouwbaardere 3-4s setup gaan, iets van een 2600kv max, dat houdt alles toch heel.

Gr,

Roy

Thunder Tiger bandit(F1) motorisatie

Het is 4S met 2200Kv en 40 mm prop.

Ik weet nog niet wat de vervolg stap wordt , 2200 > 3000 Kv is misschien te groot , dan zou idd rond de 2600-2700 Kv beter zijn.
Met deze temperaturen, water, omgeving , was de motor koud,de ESC op 21 graden Celcius , en de lipo handwarm (34 graden celcius ).Mooi aangezien de ESC en Lipo in een krappe afgesloten ruimte zitten, wel heb ik de koelwater leidingen wat verandert .

Laatst bewerkt door een moderator:
Thunder Tiger bandit(F1) motorisatie vraag

Wat zou het beoogde toerental mogen zijn bij een bepaalde snelheid ?
Rond de 30.000-33.000 toeren ?

Ben een beetje aan het rekenen ,en kom rond de 31500/32000 toeren uit onder last met een setup , de huidige setup zit nu rond de 26.000 toeren.

Met 4S op 2700 Kv zit ik op 31.600 toeren
Met 5S op 2200 Kv zit ik op 32.500 toeren .
De berekende snelheid van beide setup's ligt maar 1Km/H uit elkaar.

Laatst bewerkt:
Ga toch maar voor een 4S setup, mede omdat de ruimte voor de accu's beperkt is , en ik op 4S beter " weg " kom er mee ...

nu nog bedenken welke motor ; of de 2700Kv of de 2550 Kv

Back