Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

ik lees ook best veel op andere fora dat ze met een turnigy 20c 5000mah 4s accu rijden in de mt4. dan moet die st4 zeker lukken

Bob kan je nog even een duidelijke stoere foto van dichtbij maken van eentje met mn zelfgemaakte kap erop en eentje van de onderkant inclusief plastic plaat? Ben ik wel trots op soort van ziet er echt te bruut uit :p

ja zal ik doen, echter niet morgen of over morgen denk ik, ik zit midden in mijn nachtdienst werk week... en ik kan hier geen foto's uploaden.

maar die foto's komen er aan.

het heeft in ieder geval voor een hele nette onder plaat gezorgd.

Scherp, ik zat ondertussen te kijken naar ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 45C (DE Warehouse) welke wel de 5.5mm heeft en mogelijk ook past.
Tof dat iedereen hier zo actief is trouwens!

Qua lengte gaat deze moeilijk passen, het is mogelijk maar er zijn een aantal aanpassingen nodig. De accubak is ongeveer 138mm lang, maar er zit aan de achterzijde een klein blokje dat eventueel weg te halen valt waardoor de lipo qua lengte wel past. Verder opletten dat de lipo niet te hoog is, 50mm is wel de max. Is de lipo kleiner dan 50mm dan moet je de ruimte er tussen boven op de lipo opvullen met schuim zodat de lipo op zijn plaatst blijft.

Verder moet je waarschijnlijk met elke 4s lipo wel wat aanpassingen doen aan de top tray die je erover klikt. Dit omdat de draden van de lipo helemaal aan de zijkant eruit komen, waar nog een stukje van de top tray zit.

Nog een optie is natuurlijk 2*2s. Daar is de accubak voor bedoeld en er zouden dan geen aanpassingen nodig zijn. Als je hiervoor kiest kijk dan naar lipo's die niet groter zijn dan 138-139*50*25. Daarnaast moeten uit de lipos geen draden komen maar er moeten insteek draden bij komen. Er zitten dan aan de bovenkant 2 connectoren in de lipo verwerkt waar je, je draden in kan steken.

ik kreeg er overigens 2 6s lipo's van turnagy nanotech bij die er zo in passen, van 4600mah. misschien heeft iemand daar iets aan? het is een beetje overkill maar als je je een beetje in houd kan je wel lekker lang rijden..

ik kreeg er overigens 2 6s lipo's van turnagy nanotech bij die er zo in passen, van 4600mah. misschien heeft iemand daar iets aan? het is een beetje overkill maar als je je een beetje in houd kan je wel lekker lang rijden..

Bedankt voor de tip maar ik meen dat er geen 6s in de ST4 mogen ;)
Deze heeft standaard de 80A ESC.

ik had beloofd wat foto's te maken, en hier zijn de foto's van de truck:

1439b3314404b35fbe8b87df749f8f07.jpg

De truck met de kap.

f869380f03bc8e21c728714085a5e43b.jpg

bescherming voor het chassis gemaakt door Bloemetje, werkt zo te zien goed!

373c519afd786538835e2d06cb396390.jpg

bescherming op de auto.

7648219423f05ccfcd0f0b0bc19e10e4.jpg

eerste idee voor een chassis brace. licht en laag... gemaakt van een tentstok. een idee van mijn beste vriend Sjoerd de Fooy.

9b9c7141d90b479965ccc975d6bdc130.jpg

Hij kan ook makkelijk open. zijn het overigens alleen duw krachten die je wil opvangen? of ook trek krachten??? duwen sluit hij zichzelf op, en zal niet vast gezet hoeven te worden. trek staat hij voor onder een hoek en zou hij bij geweld wel los kunnen gaan... maar niet makkelijk.... en moet je het chassis onder spanning zetten of ontspannen laten? en moet hij dan verder naar binnen of naar buiten?

oh ja het is nog niet af, het moet nog worden afgewerkt en gespoten.. eerst kijken hoe het werk en of het nog anders moet..

Laatst bewerkt door een moderator:
kan iemand deze vraag beantwoorden? ik wil graag verder met hem af maken... maar weet nog niet of het chassis nu onder spanning moet of niet... en of er ook trekkrachten zijn...

Groeten Bob.

9b9c7141d90b479965ccc975d6bdc130.jpg

Hij kan ook makkelijk open. zijn het overigens alleen duw krachten die je wil opvangen? of ook trek krachten??? duwen sluit hij zichzelf op, en zal niet vast gezet hoeven te worden. trek staat hij voor onder een hoek en zou hij bij geweld wel los kunnen gaan... maar niet makkelijk.... en moet je het chassis onder spanning zetten of ontspannen laten? en moet hij dan verder naar binnen of naar buiten?

oh ja het is nog niet af, het moet nog worden afgewerkt en gespoten.. eerst kijken hoe het werk en of het nog anders moet..

Chassis moet niet onder spanning (kijk miss komt er altijd een beetje op te staan vanwege een niet perfecte brace). Verder is het handig om zowel voor trekkracht als duwkracht een brace te maken
Ik heb er bijvoorbeeld eentje over mn shocktowers heen.

bedankt, ik zal zorgen dat hij het beiden kan op vangen... misschien nog met wat schuim er tussen om hem wel de eerste flex te gunnen. (5mm) of zeg je echt opsluiten?

Back