Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Vandaag het advies opgevolgt om het centerdiff te vullen met 100.000cps olie. En wat een groot verschil , NOG heerlijker rijden nu .
In de hitte even een pracht van van een bmx parkours opgezocht en de combi van rc car+ bmx baan = vet lachen
Mijn allereerste sprong met de Tiger heb ik ook toegevoegd
[media=youtube]PoqC3kzotw8[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi stukje grond daarzo zeg! kan je heel wat stunts uitvoeren :).

Ondertussen heb ik ook weer ewn update.
Na een tijdje gereden te hebben met de alu servo saver was ik nog niet tevreden over de soepelheid waarmee de servo saver in aktie kwam, het was heel schokkerig. Dus servo saver "even" uit elkaar gehaald, wat zat die ring vast zeg....locktite, zucht... Na wat verhitten en toch maar een tang gebruiken was hij eindelijk uit elkaar. Wel wat beschadigd en de opstaande rand is naar binnen gedrukt... Daarna even het alu een beetje schuren met fijn schuur papier en een heeeeel klein beetje vet op de V-vorm servo saver. Weer gemonteerd maar de ring bleef loskomen onder het rijden, locktite wilde ik ook niet gebruiken. Dus kwam op het idee om de oude ring van de stock servo saver te gebruiken. Allebei even aan gedraaid met een tang en dat zit weer stevig, nog niet los gegaan en de saver werkt nu weer naar behoren.

Ook een 2de brace gemaakt vandaag en een setje goedkope motor lagers gekocht aan de hand van de research van mack29 op wondertiger...

Vandaag het advies opgevolgt om het centerdiff te vullen met 100.000cps olie. En wat een groot verschil , NOG heerlijker rijden nu .
In de hitte even een pracht van van een bmx parkours opgezocht en de combi van rc car+ bmx baan = vet lachen
Mijn allereerste sprong met de Tiger heb ik ook toegevoegd
PoqC3kzotw8[/media] tiger mt4g3 - YouTube

Dat is mooie jump zeg:thumbsup: Vraagje: welke Olie is dat precies die je voor de middendiff hebt gebruikt?

Alvast bedankt!

Gr.

en om heel precies te zijn over de olie die ik gebruikt heb :
factory team silicone diff olie 100.000cSt #5459

kostte €5,- en nu al voor 100 euro extra plezier aan gehad ;-)

Hierbij eindelijk mijn versie van de brace:)

full
full
full

Update:

Bij het monteren van me motor is me spacer los geraakt en in me motor gevallen....Wist niet dat dit gebeurd was en heb een paar keer met de auto gereden. Kwam er uiteindelijk achter dat het busje niet op de rotor as zat. Nu zijn er een paar windingen beschadigd en 1 is er gebroken. In de spacer zit een scheurtje en loopt nu niet soepel over de as. Veel problemen dus, maar de motor loopt nog :D.

Ik ga de motor gebruiken totdat ik geld heb voor een castle 2200 motor. Wordt vervolgd :).

Ps: voor de geintreseerse ik heb de cougar ps3i te koop staan. Zender is nog nieuw, beschermlaagje zit er zelfs nog op :).

Verstuurd van mijn GT-I9300

Wat een geweldige auto. Ik heb 'm nu een paar weken en er komt waarschijnlijk een tweede bij in het gezin. Eerst even een Rustler zien te verkopen...
Mijn zoon en ik rijden vaak op wat ruwer terrein met (hoog) gras waar de Rustler echt niet doorheen komt, maar de MT4 stuift er gewoon overheen. Ook is de auto veel beter te sturen wat niet alleen door zijn grotere wielen zal komen maar ook door zijn 4-wiel aandrijving. Wel heb ik vrij snel de servo vervangen omdat het origineel niet krachtig genoeg is. Ik heb eerst een Savox 1256 geprobeerd maar was nog niet helemaal tevreden en mocht 'm bij Toemen nog omruilen voor de (duurdere) SA-1283MG van Savox. Veel verschil merk ik daar niet bij dus de 3 tientjes goedkopere 1256 zal voor de meesten wel goed genoeg zijn.
Verder heb ik de pinnetjes in de wielassen voorzien van een rubber O-ring zodat ze er niet uit kunnen vallen en ga ik binnenkort de drie diffs voorzien van olie. het wachten is even op de bestelde shims. Ook ga ik loc-tite gebruiken om verlies van schroeven te voorkomen. Ik rij nu met een 6500 4s lipo van nVision. Een vrij nieuw merk, geen top-produkt, maar presteert tot nog toe geweldig.
Helaas ook al een keiharde crash gemaakt waarbij de front hinge plate (alu) gescheurd is. Ook wat andere verbuigingen die gelukkig nog terug te buigen waren. Zelfs de gescheurde plate is nog in gebruik tot de nieuwe binnen is. In Nederland is helaas niet aan onderdelen te komen dus alles moet besteld worden. Daarbij is het vooral goed oppassen met de verzendkosten omdat sommige shops je voor ieder artikel apart willen laten betalen.

Mooi dat je de auto ook geweldig vind :).

Even over het sturen. De savox servo is krachtig genoeg. Maar het mindere sturen komt doordat de servo saver heel veel flex heeft. Dit is op te lossen door of een alu te nemen van T.T. of van asiatees. Of een stukje alu op de servo saver te monteren.

http://wondertiger.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=1282&start=10

Zelf rijd ik met een alu servo saver, maar dat scheelt toch flink vind ik...

Ben ook ffe een filmpje aan het uploaden, met de hoeveelheid flex in de arm, zonder al te veel kracht te zetten.

Edit: [media=youtube]zT7oK5zjY0o[/media]

wauw , zoveel flex had ik echt niet verwacht .
ik heb nog wat carbon parts van een ouwe schumacher auto liggen , en 1 dezer dagen gaatn deze omgedoopt worden naar een servo saver versteviging.

Ja, echt top. Ik was een beetje bang voor het grotere formaat vergelijken met mijn vorige auto's: een Tamiya buggy en de Rustler. Ook kan ik nu niet meer terecht op het circuit waar ik voorheen wel kwam omdat daar alleen 1:10 toegestaan is. Maar het 'bashen' in de natuur is al leuk genoeg.

Die alu servo saver had ik inderdaad al eens gezien maar dat spul is knap kostbaar. Het verstevigen van het origineel is misschien een optie. Ik ga er eens over nadenken of ik dat mooier kan dan die in het topic waar jij naar verwees. Ik heb naar het filmpje gekeken en als je dat zo ziet vraag ik mij af of dat tijdens het sturen ook echt van invloed is. Is het jouw filmpje? Tijdens het sturen zal het armpje nooit zo verdraaien maar het laat wel zien dat het materiaal eigenlijk te zacht is. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een eigen mod kan fabriceren die niet zo lelijk is als die op wondertiger.com. Als het lukt plaats ik wel wat foto's.

Je moet het zo zien dat je de servo saver niet meer nodig heb met deze flexende arm :). Als je een betere servo erin zet, mag je de servo saver strakker zetten voor een betere response van het sturen. Maar wat er nou gebeurd als je de saver strakker zet, je armpje gaat flexen. Dat is idd niet zoveel als ik op het filmpje doe. Maar laat ik het zo zeggen dat het ruim voldoendd is om je auto bagger te laten sturen.... Heb de savox 1256tg met de stock servo saver en met de alu servo saver getest, maar dat is toch echt wel een wereld van verschil. Met de stock servo saver kon ik met remmen er niet voor zorgen dat de auto omviel, met de alu servo saver hoef ik niet eens veel moeite te doen om de auto op zn kop te krijgen.

Asiatees maakt een goedkopere alu variant die je zelf in elkaar moet zetten met de oude onderdelen van de stock servo saver. http://www.asiatees.com/display.php...brand=Thunder Tiger&model=ST-1&id=43992&pid=1

Laatst bewerkt:
Denk dat het nog niet gaat werken. Je moet namelijk het hele oppervlak van het carbon bevestigen op het gehele oppervlak van de serva saver.

Dit kan je doen d.m.v. een schroef en een moertje:
9107e00e-dea2-99a8.jpg

Inderdaad ja !

Snel even een extra schroefje erbij gezet.
541d12cd-e1e6-ff33.jpg

Let aub even niet op het lelijk zwart gekleurde rvs kruiskop schroefje. Dit word vervangen zodra ik de juiste lengte schroef beschikbaar heb.

Ik heb nog niet kunnen testen omdat ik de kids van school moet halen .
Maar ik verwacht geen dramatisch verschil met de stock servo. In ieder geval helpen alle kleine beetjes altijd , en ben ik alvast klaar voor de toekomst als deze zervo het begeeft.

Even een aankondiging :). Heb net van Toprc.nl in uden gehoord dat hun thunder tiger onderdelen gaan kopen waardoor hun uit voorraad mt4 delen kunnen leveren. Dit is dan wss de eerste winkel in NL die thunder tiger delen in hun assortiment opnemen :)! Dus nog even geduld, en dan kunnen ze delen het leveren.

Hmmm. Toprc heeft me wel eens weeekenlang op onderdelen laten wachten terwijl ze me belooft hadden dit vanuit voorraad te leveren.
T-bone producten staan op hun site vermeld als reserveer nu , leverbaar van mei 2012 ofzo.

Hopelijk heb je wel gelijk zodat het lekker snel geleverd kan worden , anders blijf ik gewoon lekker trouw bij mij eigen lhs bestellen , nml rcspeedshop in Lierop.

Back