Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Zo ik heb de ST4 binnen, gaaf ding tot nu toe bevalt alleen het plaatsen van de gens ace accu niet, past echt amper :(
Maar ik ben nu aan het kijken voor wat "on road" banden, iemand nog tips, de PHALTLINE TIRE 140X70mm ON BLAST WHEEL lijken me wel wel wat maar als er betere/goedkopere oplossingen zijn hoor ik het graag!

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/239954/ is misschien wat te klein?

Eigenlijk zijn de originele banden en wielen echt de meest perfecte combi voor deze auto, ik vind pielen hiermee eigenlijk meer onzin dan noodzaak. Ik heb o ringen op elke band gelijmd en wil echt niets anders voor deze auto- groter of zwaarder zou alleen maR extra slijtage in je aandrijflijn veroorzaken.

Zo ik heb de ST4 binnen, gaaf ding tot nu toe bevalt alleen het plaatsen van de gens ace accu niet, past echt amper :(
Maar ik ben nu aan het kijken voor wat "on road" banden, iemand nog tips, de PHALTLINE TIRE 140X70mm ON BLAST WHEEL lijken me wel wel wat maar als er betere/goedkopere oplossingen zijn hoor ik het graag!

Absima 1:8 complete wielen met 6-spaaks-velgen Chroom en Street-profiel (2530005) voor truggys in de Conrad online shop is misschien wat te klein?

Je moet de boven top tray (die je erop klikt) aanpassen voor de draden. Anders past het idd niet lekker.

De Phaltlines hebben bijna geen profiel, en zijn heel dun en stug, waardoor het meer driftbanden lijken naar mijn idee.
Ik zou kijken naar een set Proline Road Rage's of street fighters.

Bedankt voor jullie suggesties, ik hou het voorlopig wel bij de stock banden die inderdaad erg goed zijn! Wanneer ze versleten zijn haal ik wel nieuwe ;-)
Ik had trouwens de 5000mAh Gens Ace gekocht bij uavworks.nl, is prima verlopen, op de een of andere manier leek me dat toch wat betrouwbaarder dan de 5800mAh die 2P zijn. Ik ben nu nog op 2 dingen aan het wachten, een goed laadkabeltje en ik heb ook een ESC programming card besteld, dan kan ik daar ook nog wat mee pielen :D

Laatst bewerkt:
hoi, ik zit met een klein probleem, of misschien wel een groter probleem...

Ik wilde een andere zender op de auto aan sluiten en wilde die calibreren met de esc. hier is iets fout gegaan.

in eerste instantie kreeg ik vreemd gedrag, de auto gaf veel gas als ik niets deed. en ging alleen nog vooruit en rem.

toen dacht ik dat ik misschien het eerste programma had aangepast.

dus dat terug proberen te zetten naar optie 2.

hij bleef gek doen. (gelijk onverwacht gas geven. maar stopte dan na een paar seconden en dan later weer onverwacht gas geven.)

toen de esc opnieuw gecalibreerd en nu gaat hij vooruit met rem in zowel optie 1 en 2 van het eerste keuze menu (running mode). maar doet niet meer gek... (optie 2 zou rijden voor en achter uit met rem moeten zijn)

maar bij keuze drie gaat het weer mis en geeft zelf weer gas. maar gaat nu voor en achter uit maar geen rem.

kortom, weet iemand waar dit aan kan liggen of een oplossing?

ik heb geen programm card.

Groeten Bob

Je regelaar op de optie zetten met rem/gas/achteruit. Alle endpoints van het gas op maximaal zetten (epa van vooruit en achteruit). De regelaar calibreren als volgt: Zender aan, knopje indrukken op schakelaar en de auto aanzetten. Knopje na een 2 seconden los laten. Gashendel neutraal laten staan en 1 keer op het knopje drukken. Gashendel helemaal indrukken (vooruit) en het knopje indrukken. Gashendel helemaal naar de andere kant drukken en weer het knopje op de schakelaar indrukken.

Kijk even of ie het hierna het wel goed doet, belangrijk is dus de EPA's van throttle op max en de throttle trim op 0 staan.

het is opgelost, het bleek te liggen aan een abs instelling op de zender. die bleek aan te staan. hij doet het nu fantastisch!!!

Bedankt wondertiger!

Hoe ziet de low voltage cutoff er uit voor deze esc? gaat hij eerst langzamer rijden of stopt hij helemaal?

het is niet dat ik te lui ben om het boekje door te lezen, daar staat in dat hij stopt, echter rijd mijn truck steeds even langzaam, en ik wilde weten of dat misschien door een accu kan komen.

Dat is ook zo bij mijn en wondertiger zijn auto. Die van mij kan ik nog een paar meter mee rijden (dan rijd hij sloom) en die van wondertiger stopt gelijk. En we hebben dezelfde regelaar. Ik zou niet weten waar dat aan zou kunnen liggen

Ja rijdt eventjes langzaam en valt daarna uit. Maar je moet niet tevd verwachten van het kleine stukje wat je nog kan rijden, met een beetje geluk kan je nog naar jezelf terug rijden :).

Idd wat de LVC betreft rijdt hij eerst nog op 50% en dan op 25% door en dan niks meer.

Hier een video van mijn ST4 G3, welke later naar MT4 G3 geconverteerd is (beide te zien in de video):

En hier mijn review van de MT4 G3, wel in het Engels, maar goed, dat moet geen problemen opleveren lijkt mij:

Laatst bewerkt door een moderator:
hey Guys,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 1/8 truck. In eerste instantie ging mijn voorkeur naar de (prijzige) e-revo (aangezien ik heel tevreden ben over mijn stampede 4x4), tot ik deze TT MT4 G3 tegen kwam.
Aangezien thundertiger een merk is waar ik nog nooit mee te maken heb gehad, maar toch erg goeie commentaren over lees, zit ik toch te overwegen om een kans te wagen...
nu is de verleiding nog groter geworden sinds ik zonet dit zoekertje tegen kwam:
Monstertruck electro 1/8 Thunder Tiger MT4 G3 + extra!! - Te koop | 2dehands.be
wat denken jullie (kenners) hierover? mij lijkt het een goeie deal?

alvast bedankt.

Jurgen

Laatst bewerkt:
ziet er aantrekkelijk uit Jurgen, alleen snap ik die reserve onderdelen niet aangezien ik niets van dat allemaal heb moeten vervangen terwijl ik mijn eigen auto toch heel veel en ruw gebruik. als je niet tever van de verkoper uit buurt woont zou ik er gerust eens gaan kijken.
in vergelijking met snelheid en kracht gaat deze auto gelijk op met de e revo.

zopas een kijkje gaan nemen. bij het iet of wat snel vertrekken klonk er nogal een knarsend, krakend geluid, precies wanneer je spur gestripped wordt, maar aangezien spur en pinion van staal waren, dacht ik eerder aan één of andere diff die een paar tanden mist of versleten is. of spur en pinion die te ver uit elkaar stonden...
linker kant van de frontplate transmission was ook afgebroken. onderkant was al behoorlijk gehavend.
dus toch maar niet gekocht.
ik kijk verder en mss wordt het toch een nieuwe MT4 G3.
thanks voor je reactie marco77

grtz
J.

Bij twijfel niet doen. Er zijn er genoeg, maar helaas bevallen ze altijd zo goed dat het blijvertjes zijn. Of zoals mss in dit geval een uitgeleefd beestje. Succes met je zoektocht.

Hey,

sinds een week ben ik eigenaar van een MT4-G3 :-) en hij belvalt me zeer goed!
wel de servo ge-upgrade naar een zwaarder model (Hitec 7955TG) en ook de diff olie gewijzigd naar 50K/100K/30K (F/C/R). Wat me nu wel opvalt is dat de drive cup van de center diff die naar de front diff gaat (dus deze naast de servo) behoorlijk warm wordt na +/- 15min bashen. Hier net heb ik 63° gemeten. Dit lijkt me toch wat veel of ben ik verkeerd? wordt deze bij jullie ook best warm? I rij met 4S lipo, drag brake op 10%, Punch op Level 3.

thanks voor jullie feedback.

Kan wel kloppen hoor, zodra je veel wrijving heb door dikke diffolie wordt het heel warm. Zelf heb ik het ook weleens gemeten (weliswaar op een 1/8 buggy) en die werd een graadje of 55.

Back