Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Als ik het mij goed herinner zat er een 150 ampère Hobbywing in.
5A 40C heeft inderdaad ook mijn voorkeur voor de 1:8 auto's.
Ik heb zelf graag wat "over"
 
Idd, anders krijg je van die spontane zelfontbrandingen zoals je ze ook wel eens op YouTube voorbij ziet komen [emoji39]
 
Idd de regelaar is een 150A van ACE (TT zelf) schijnt een re-brand Hobbywing te zijn.
Maar de regelaar bepaalt niet de maximum stroom, dat is de motor, het is mij niet helemaal duidelijk wat deze motor kan doen maar zou minder als 150A moeten zijn anders zou de ESC oproken...

Ik heb hem ook niet zwaar ge-geart, er zit een 12t pinion op.

Maar ik ben het wel met jullie eens hoor, 5A 40C is zeker beter.
Ik denk dat deze 20C lipos wellicht ook geen lang leven beschoren zij maar we zullen wel zien, voor de prijs hoef je het direct niet te laten, 2 van deze zijn goedkoper als 1 GensAce.

Ik zie het ook als uitprobeersel, even kijken hoe dit rijd, misschien in de toekomst wel een 11t met een 5S, maar ook dat zien we dan wel weer.

Ik hoef niet het onderste uit de kan, heb liever dat het heel blijft.

Maar, on this subject, heeft iemand wel eens ampères gemeten op 4 en 5S, met een 11 tot 14 pinion?
Meten is weten, dan weten we echt wat de motor vraagt.
 
Op Ultimate RC heeft iemand wel eens wat testjes gelogd met de MT4G3 met Ripper 2000 KV motor op 4S 5,3 Ah 22C:

http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=233302

De pieken zijn behoorlijk hoog, maar 150 A haalt-ie niet. Als je bedenkt dat de ESC 950 A piek aankan, dan kunnen we wel concluderen dat deze ESC zwaar genoeg is voor deze auto. Zelfs een 1/5 auto zou er nog prima mee uit de voeten moeten kunnen.
 
idd, leuke test, normaal belast 80A, zwaar belast 110A.
Lijkt me redelijk geloofwaardig, dan zijn mijn 5000mAh 20C dus toereikend.

Heb er nu een paar keer mee gereden, doen het leuk.
Betere bats zal zeker beter rijden, maar dit is leuk zat voor nu.
 
Alleen vol gas zou je misschien een verschil kunnen merken, maar als je packs 100 A kunnen leveren, dan zal het allemaal wel los lopen. Beetje opletten dat ze niet te warm worden. Ik rijd met 2 stuks 4s 3300mAh 30C parallel. Dus 200 A continu. en die worden amper warm, net voelbaar. Misschien 5 graden warmer dan de buitentemperatuur.
 
Ik ben sinds lange tijd weer is aan me MT4 bezig, heb het achterdiff lager vanvangen.
Maar nu maakt hij een tikkend geluid, het geluid komt van het tandwiel die het diff aandrijft en het tandwiel om het diff heen.
Er zit geen slip in en de tanden zijn nog prima (vind ik)

Wie heeft een suggestie?

Gr Jens
63ee1f6f1763ed6f9ffa8104a35fb67e.jpg
569c400e6fc261019c889e847dac325a.jpg
 
Als ik een tik in m'n aandrijving hoor, dan is het meestal een hard stukje (piepklein steentje o.i.d.) tussen de tanden. Als je daar mee doorrijdt, dan verniel je dat tandwiel. Het kunststof spur gear van m'n e-MTA is al aardig versleten door dit soort geintjes.
 
Ik heb ook nog een MT4 G3 staan. Waar hebben ze onderdelen op voorraad? (Liefst tegen aantrekkelijke prijzen)
 
Thunder Tiger zelf heeft een webshop op Amazon.de

Op Ebay heeft Skyhobby2014 wat TT onderdelen. Daar heb ik een differentieelhuis en wat klein grut besteld.
 
Back
Top