Had ik al eens uitgelegd, maar nog maar een keer.
De bouten weggooien. Koop drie hardstalen imbusstiften van de zelfde draadsoort. Schroef die helemaal in de motor, tot ze vast lopen op de bodem van het gat, en trek ze zachtjes vast (hoeft niet muurvast).
Check of ze voldoende uitsteken (10 mm ongeveer zou goed moeten zijn)
Zet die draadstiften indien nodig vast met temperatuur bestendige loktite, maar dat is niet per sé noodzakelijk.
Zet nu het spruitstuk over die draadstiften heen, en zet het spruitstuk met moertjes (eventueel veerringetjes er onder) vast, en je problemen zijn voorbij.
Je kunt die moertjes nu zo vast zetten als je wilt, je hoeft niet meer bang te zijn dat je de draad in de motor stript, want tijdens het vast zetten draaien die draadstiften niet in de schroefdraad, en de draadstiften dragen op mischien wel 15 mm lengte in de motor, terwijl de moertjes maar 3~4 mm draad hebben.
Bij iedere auto, motorfiets, diesel, trekken, noem het maar op, zit de uitlaat vast met draadstiften die in het motorblok (of de cylinderkop) schdraaid zijn, en daar weer moeren op, dus waarom zou je het bij een modelmotor anders doen?
Groet, Bert
De bouten weggooien. Koop drie hardstalen imbusstiften van de zelfde draadsoort. Schroef die helemaal in de motor, tot ze vast lopen op de bodem van het gat, en trek ze zachtjes vast (hoeft niet muurvast).
Check of ze voldoende uitsteken (10 mm ongeveer zou goed moeten zijn)
Zet die draadstiften indien nodig vast met temperatuur bestendige loktite, maar dat is niet per sé noodzakelijk.
Zet nu het spruitstuk over die draadstiften heen, en zet het spruitstuk met moertjes (eventueel veerringetjes er onder) vast, en je problemen zijn voorbij.
Je kunt die moertjes nu zo vast zetten als je wilt, je hoeft niet meer bang te zijn dat je de draad in de motor stript, want tijdens het vast zetten draaien die draadstiften niet in de schroefdraad, en de draadstiften dragen op mischien wel 15 mm lengte in de motor, terwijl de moertjes maar 3~4 mm draad hebben.
Bij iedere auto, motorfiets, diesel, trekken, noem het maar op, zit de uitlaat vast met draadstiften die in het motorblok (of de cylinderkop) schdraaid zijn, en daar weer moeren op, dus waarom zou je het bij een modelmotor anders doen?
Groet, Bert