THUNDERCAT 45 TURBINE

Ik wil hem ook graag aanbevelen.
Werkt erg gemakkelijk (helemaal bij wat grotere modellen) en meet akelig nauwkeurig.

Ik heb ook de hoekmeters voor roeruitslagen, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Die schijnen wat minder te zijn.
 
c48745e2bbd33bd68a42ce9e68aea1b8.jpg

eecb8afcb7b592914c3f3e93918b87fe.jpg

Werkt super fijn!

Lekker bezig Hans![emoji1303]
 
Welke kleuren is wel fff iets om over na te denken . Moet wel een beetje Hi Visible zijn voor wat betreft de rankheid van het profie
l IMG_1725.JPG dit is zeer goed zichtbaar. is ook op een F16 gedaan bij een jubileum.
740C68DC-D2FF-4FB9-8A02-960713832B68.jpg IMG_1777.JPG rood wit blauw is ook ver weg goed te zien
eerst maar eens in de spuitplamuurIMG_1776(1).JPG in warm/heet water lekker goed schudden.
Tis koud buiten 42DAE4E2-30B7-4948-AF9F-EC6F1C1841E9.jpg
 
IMG_1800.JPG




Inmiddels een extra pomp en kabelset binnen gekregen voor de K70G4 . Dan is het slechts de turbine uit de Sabre ( is 4 bouten ) en de ECU mainboard over te zetten en " Bob is your unkle "

IMG_1804.JPG IMG_1805(1).JPG IMG_1806(1).JPG IMG_1807(1).JPG


Zoveel mogelijk alles naar voren is het motto De unit voor de retracts weegt bijna niks en kan heel makkelijk aan de zijwand met Velcro
IMG_1745.JPG deze passen nog voor de pomp in de neus met zijn tweeen
 
IMG_1773.JPG IMG_1774.JPG IMG_1789.JPG
IMG_1808(1).JPG een extra schotje voor in zodat de ontvanger accu's op hun plaats blijven.
IMG_1775.JPG hele mooie hevels ! met 20 min epoxy vast gezet ook op de tegenoverliggende huid bekleding ( glas /kevlar balza en weer dunne glas epoxy )
IMG_1833(1).JPG onder kant stabilo Lekker fris !! Boven kanten zilver !
IMG_1834(1).JPG
 
hoi hans, kun ij mij uitleggen hoe je die hatch hebt gemaakt voor de neuspoot, waar is dat touwtje voor? hoe werkt de constructie ?
gr rinie
 
Hoi Rinie ,
Met schilders tape aan de buitenkant afgeplakt , in de hoeken gaatjes geboord met 2,5 mm en met een carbon schijfje heel voorzichtig langs de tape uitgeslepen.
Dit is maar EEN keer mogelijk dus altijd wel even spannend dat ie niet scheef gaat :hammer:.
Die touwtjes sturen de neuspoot aan , dit kan met elk niet rekkend materiaal of staaldraadje.
IMG_1596(1).JPG IMG_1628.JPG IMG_1627(1).JPG

Er zitten links en rechts veertjes oom de draad steak te houden tijdens gear up zodat het neuswiel recht in gaat .
Ben een poging aan het wagen een video naar hier te zenden vanaf mijn mobile maar dat komt hopelijk binnenkort :(
 
Ok duidelijk, ik dacht dat het Luik uit 2 delen bestond , 1 bij de voorzijde neushoorn en 1 aan de zijkant . Luik is inmiddels gezaagd . Nu die scanieren erin zetten . Dank je
 
IMG_1864.JPG De Servo s heb ik toch maar gesoldeerd . Door de nauwe tunnel in de vleugel paste geen servo stekker .
IMG_1865.JPG IMG_1868.JPG IMG_1869.JPG IMG_1870.JPG

Lekker solderen aan deze stekkers .
MPX 8 pin stekker set met flens en PCB`s en krimpkous
Referentie: A85310/1128
Bij twee draden heb ik de witte eraf gehaald . Deze zijn voor de LG
IMG_1871.JPG
 
IMG_1886.JPG Hier zie je twee servo's ( ailleron en flap ) en de landing gear van een vleugelhelft

IMG_1887.JPG zit mooi opgesloten zo en stevig vast aan de printplaat
IMG_1888.JPG 1160 gram inclusief servo's landing gear en stekkers
IMG_1889.JPG
 
IMG_1905.JPG


Oude pasjes komen goed van pas ............

IMG_1908.JPG komplete romp inclusief volle accu's

IMG_1909.JPG totaal zonder brandstof
03A5510E-98FB-408E-BBD3-C16DB8D3FCCB.jpg alles naar voren heeft wel een stuk gescheelt maar moet toch nog iets lood bij.
Eerst meer eens uitwegen met een volle tank , een halve tank en een bijna lege tank.\ In theorie zit de tank op het zwaartepunt maar mijn gevoel zegt dat ie iets naar voren ligt,
Dan misschien helemaal geen lood zou mooi zijn!!
 
Bekijk bijlage 430702

Oude pasjes komen goed van pas ............

Bekijk bijlage 430701 komplete romp inclusief volle accu's

Bekijk bijlage 430700 totaal zonder brandstof
Bekijk bijlage 430699 alles naar voren heeft wel een stuk gescheelt maar moet toch nog iets lood bij.
Eerst meer eens uitwegen met een volle tank , een halve tank en een bijna lege tank.\ In theorie zit de tank op het zwaartepunt maar mijn gevoel zegt dat ie iets naar voren ligt,
Dan misschien helemaal geen lood zou mooi zijn!!
Dit gaat hard qua bouw.
Nog effe en je hebt weer een leuk toestelletje gereed voor dit seizoen.
Met een k70 zal jij wel een kogel gaan worden ben ik bang voor.
Je vliegt al effe met turbine dus dit zal ook geen probleem zijn.
Het is echt een leuk ding geworden.
 
Ja ik vindt hem zelf ook steeds leuker worden .
Moet nog aan Look vragen hoe het gewicht was van de EDF uitvoering die zij gevlogen hebben en niet onbelangrijk wat de uitslagen van de stuurvlaken was ?

Ben nog bezig met het verbeteren van de neuspoot aansturing ( dat touwtje ) Daar komt Dymeema 0.45 voor in de plaats maar moet de verbinding nog fff maken
 
Back
Top