het gaat meer om het feit dat veel "3d specifieke" bladen VEEL lichter zijn dan andere bladen.
toendertijd bij de 450 heb ik 4 sets getest..
flybar bladen.. die hebben het evenwichtspunt (in de lengte, dus van boutgat tot punt) op halverwege, of korter bij het boutgat zitten.
Fbl bladen hebben het evenwicht veel meer naar de punt zitten.
kracht x arm = meer gyroscopisch effect
ik heb er toen een keer een serieus 3d blad op gehad, en die was erg licht in verhouding tot de rest.
moet ook, gewicht in de rotor is de vijand van vlot positie veranderen.
alleen was de heli toen dermate fel dat ik hem amper kon controleren.
voor de grap eens op de fbl met estab geprobeert, en die heli ging ook rare kuren vertonen met die bladen.
toen de align 3g bladen, was wat beter.
edge, was gewoon goed.
en ik heb nog curtis youngblood erop gehad, zwaarste van het stel. maar daar werd hij een beetje traag van.
als laatste heb ik nog a symmetrische spinblades erop gezet. en daar ben ik bij blijven hangen. vloog erg goed.
Punt wat ik wil maken, is dat soms de hardware wat aandacht nodig heeft ;-)
lijkt me sterk dat een standaard lege brain bij al jouw heli's gewoon goed werken na wat kleine tweaks.. en dat het op deze heli opeens zoveel afwijkt.
evt eens bladen van een andere heli overzetten?