Tiger Moth Toni Clark

Ben op het moment even tussendoor de spacewalker aan het bouwen.
Als deze klaar is ga ik weer met de tiger verder.
Zal eind van de winter zijn.

Zo nu de spacewalker spuit klaar is kan de Tiger weer op de bouwtafel.
Vandaag verder gegaan met de onderzijde van de romp.
IMG_20181007_173239.jpeg
IMG_20181007_173246.jpeg

Ik heb die van mij al wel laten lopen op de bok en wat een geweld!! Enorm vermogen. Clark zegt 5 liter inlopen. En dat gaat lang duren. Verbruik is minimaal. Heb hem nu ingebouwd in de Tiger en ga hem op de kist verder laten inlopen.

Het inlopen kan je het beste tijdens het vliegen doen.
Je hebt toch niet het volle vermogen nodig.tijdens het vliegen.
Ik heb onlangs een Gaui 50 gekocht .
In de beschrijving geeft men aan om de motor in te laten lopen tijdens het vliegen.

Ton

Zou hem niet te licht maken achterin, is nergens voor nodig. Heb dezelfde gebouwd en ook met de Valach 60. Heb zelfs drie lipo’s in de kofferbak achter de achterste cockpit, ver achter het zwaartepunt!!! Geen gram lood moeten gebruiken om te balanceren. En me geheel aan de tekening en materialen gehouden. Hij vliegt fantastisch. De 1/4 gas stijg je op en vlieg je schaal.

Dat is netjes gemaakt en ziet er robuust uit maar ik heb er wel m'n bedenkingen bij als je een verbrandingsmotor op deze kist zet. De servo's zijn nu wel heel erg stijf gemonteerd en alle trillingen worden zo ook overgebracht op de servo's. Die rubber tules waar ze "normaal" mee gemonteerd worden zijn er juist voor bedoeld om de trillingen een heel stuk te dempen. Vooral de elektronica kan behoorlijk te lijden hebben van de gemene trillingen. Nu is dat bij de moderne servo's wel een heel stuk minder omdat er heel veel SMD componenten worden gebruikt maar toch is dit niet echt de meest ideale manier van bevestigen.

Dat klopt, maar de plaat is er voor de foto even ingelegd.
In werkelijk wordt hij erin geschroefd zodat hij demontabel blijft en hier komen dan swingrubbertjes onder.

Back