Als mod:
Ach , waarom had ik dit al verwacht...??
Mijn eerste gedachte, wat erg voor de nabestaanden...
De 2e gedachte, oh jee, het modelbouwforum..... Das toch wel heel ernstig.
Pas de 3e gedachte,
das een stukje negatiefe reclame voor onze SPORT.
Wellicht kunnen we NU wel er netjes overpraten, en kan dit topic WEL openblijven, Zolas iemand (caretaker) al opmerkte, mijn poging werd vakkuindig om zeep geholpen door sommige mensen, we zullen zien hoe het hier verloopt...
Mits goed onderbouwd, en met respect, hoeft dit topic , wat mij betreft niet dicht. Ik weet niet hoe Robert erover denkt, dus het KAN toch nog zo zijn dat hij plotsklaps dicht is. Ik vermoed dat dat weer (deels)te maken heeft met hoe er in dit topic getyped word..
Dus een goede fefundeerde discussie, met respect voor diverse invalshoken, en meningen, zie ik wel zitten!
Dus kom maar op zal ik zeggen!
Edit: Als User:
Tegenwoordig, mag je zonder verlof geen patronen meer mee naar huis. Zonder eigen wapen geen verlof. Dus zonder verlof geen patronen. Dus DAT is er al uit. De regels zijn behoorlijk scherp, en ik heb ooit eens een stukje geschreven hoe het ongeveeer in zijn werk gaat. Het lid worden, vergunning, wapens, etc... Bij intresse kan ik dat hier nog wel even platsen, dan heeft men iig een idee hoe het loopt....
Controle, is erg scherp...
Aankoop wapen in overleg met club en politie. Begeleid met de nodige papieren welke je bij de politie haalt.
Munite aankoop, enkel op verlof. En word geregistreerd wat, en hoeveel en waar je koopt. Mag ook enkel voor daar waar je een vergunning voor hebt. (behorend bij jouw wapen) Ik kan geen andere munitie kopen dan dat er in mijn wapen(s) passen.
Er zullen altijd Rotte appels zijn.. Dat hou je hier ook, maar denk wel dat het percentueel, toch een van de veiligste sporten behoord,gezien de screening welke gedaan word.
Het stereotype beeld wat de meesten hebben bij deze groep mensen,en de kans op misbruik, met ernstige gevolgen, behoord mijns inziens, (bij de clunbs welke ik heb aanschouwd)tot het rijk der fabelen. Wel blijft het voor velen een beladen (geladen

) onderwerp.
Met name denk is door een stukje onwetenheid. En dat dus weer komt omdat mensen er dus niet openlijk over (durfen willen)praten. En zo is de cirkel rond, en word hij niet doorbroken. Terwijl dit juist zo belangrijk is! Openheid neemt de zorg weg en kan begripvorming ontwikkelen. Tot slot het is een SPORT. En er bestaan vreemdere sporten dan schietSPORT lijkt me