Toch, hoe meer ik er over nadenk (dit is dus mijn mening), ik denk wel dat je er vraagtekens bij kunt zetten welke wapens men toestaat. Ik ga er vanuit dat het gemiddelde schietclub-lid bezig is met pistool of revolver-achtige wapens, of mogelijk geweren.
Als ik het wapen zie wat Tristan gebruikt heeft, of de beschrijvingen van het wapen wat in dit voorval gebruikt is, denk ik meteen 'dat soort wapens is ook een stap te ver'.
Dat hangt dus weer samen met wat je eerder zei, het gemak. Dit soort wapens maakt het gewoon _te_ gemakkelijk om veel slachtoffers te maken. Die zouden niet in particulier bezit toegestaan moeten worden (=mijn mening).
Het bewuste wapen is een smith & Wesson mp15-22. Een KLEIN KALIBER (5,5mm) enkel loops, semiautomatisch kogel geweer. Magazijn cap. 25 stuks. HET bewijs dat een KK (klein kaliber) niet persee minder dodelijk hoeft te zijn.. Dit even terzijde...
Ik verwacht ook dat deze (de s&W mp15-22) vanaf de volgende Circulaire als "ongewenst" te boek komt te staan. Dus nieuw aankopen kan niet meer, enkel de wapens welke in het land zijn en geregistreerd zijn, mogen enkel ONDERLING aan sportschutters verkocht (van eigenaar wisselen) worden. Dit ook nog eens onder een stel voorwaarden.
Nu het volgende: We praten dus over een semiautomatisch geweer met een mag capiciteit van 25 stuks. Weet jij hoeveel semiauto's er zijn met een cap van 25 stuks ? Ik heb geen getallen maa rgok erop dat het er VEEL zijn.
Dus het is puur een actie om dan dat wapen (smith en wessen mp15-22, het wapen waar tristan (onder randere) mee schoot) als ongewenst te betittelen, Dit om het volk tevreden te houden. Mijn cz858 is ook een 25schots semiautomaat, maar dan in het kaliber 7.62mmx39mm. Even heel wat anders... Dus mocht het wapen als ongewens tworden beschouwd is dat niet meer en minder dan een wassen neus!
Volgende probleem... Ook een 9mm pistool zijn met diverse magazijnen uit te breiden, dan wel "om te bouwen" van semi naar full auto. Magazijnen kun je veel van, in je kleren opbergen, dus dan zouden enkel de revolvers over blijven.. Die hebben plek voor 5 tot 7 patronen. Laden gaat lastiger, maar dat is ook een foefje op gevonden de ZGN speed loaders.... Die maken hun naam waar! Reken daar maar op.
Dus nu komen we bij het volgende, het maakt niet zoveel uit, wat je neemt, overal zijn oplossingen te vinden. Zowel vuurkracht als vuur snelheid, danwel herladings snelheid. Kortom, dat maakt een revolver, in princiepe,niet minder geschikt dan een semi auto.
Dit is effectiever dan een geweer.. (een aangepast pistool, met een ander magazijntje) Min of meer het idee, dat als je wil er een weg is, ook met het verbieden van de wapens waar ooit misbruik heeft plaats gevonden.)