TIM-Challenge, Serious Fun, Tamiya M-chassis, 9-11 maart 2012

Rob, ik vond er niets aan zondag, haha :) :)
Was erg leuk ja samen met Janice, Koen, Micheal en Alexander.
Wordt inderdaad 3 dagen fun hebben tijdens de TIM challenge.

Martijn
 
Toch nog maar een paar extra hop-ups aangeschaft want we moeten meer gewicht hebben...........dus hop wat extra aluminium er op!

De M-chassis zijn echt veeeel leuker dan gedacht. Normaal gesproken kijk je amper om naar een M-chassis maar eenmaal met meerdere M-chassis samen op de baan gereden te hebben wordt je echt "besmet" met het virus. :p

Gaat een mega mooi weekeind worden!!
 
De M's van Tamiya zijn zeker leuk om mee te rijden. Zit nog te twijfelen of ik wel of niet mee zal gaan doen. Ik heb nog even om er over na te denken maar als ik de reacties hier zo lees dan denk ik dat het meedoen wordt.
 
Van de week nog eens lekker een dagje trainen met de M05. Hopen dat de bestelde optionele onderdelen binnen zijn, maar dat zal wel niet.
 
Ondanks de vele enthousiaste reacties bij de voorbereidingen voor de TIM-Challenge valt het aantal inschrijvingen tegen. Hierdoor is ruimte in het tijdschema en hebben we plaats voor nog 2 klassen.
Wij hebben besloten dat we met deze 2 extra klassen de 1:12 stock en de World GT klasse erbij willen doen en hebben. ( deze klassen rijden volgens het EPS reglement).(WGT klasse maximaal 6 rijders per heat/finale.)

De kosten voor deze extra klassen bedraagt € 15,- per klasse.
Voor de TIM-Challenge rijders die ook nog een extra klasse willen rijden, is het inschrijfgeld voor deze extra klasse €10,-.

Op de vrijdag voor het TIM weekend, is er de gehele dag de mogelijkheid om vrij te rijden / trainen.
Op zaterdag ochtend is eer ook nog even de mogelijkheid om een paar rondjes te trainen.
Daarna zullen we van start gaan met het evenement.
Er worden 5 kwalificaties gereden en 3 finales.

Wil je hier ook graag bij zijn, schrijf je dan zo snel mogelijk in via onder staande MYRCM link.
De inschrijving stopt op donderdag 8 Maart om 12:00 uur.

MyRCM[1]=bkg&dId[E]=7260&pLa=nl

Mvg.
TIM-Challenge organisatie.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de vele enthousiaste reacties bij de voorbereidingen voor de TIM-Challenge valt het aantal inschrijvingen tegen. Hierdoor is ruimte in het tijdschema en hebben we plaats voor nog 2 klassen.
Wij hebben besloten dat we met deze 2 extra klassen de 1:12 stock en de World GT klasse erbij willen doen en hebben. ( deze klassen rijden volgens het EPS reglement).(WGT klasse maximaal 6 rijders per heat/finale.)

Leuk idee, ik ga eens in de kast kijken naar de staat van mijn 1:12 ;)
Vraag is waarom jullie gekozen hebben voor GT en niet bijvoorbeeld de steeds populairder wordende F1 klasse, zodat we alvast een mooie seizoens opener hebben.
Maar mijn extra inschrijving ga je wel krijgen!
 
hmmm, toch ook maar nog even inschrijven voor de 1:12??

Ik heb zoiets, "nu we er toch zijn" ;)

Regels 1:12 en World GT:

Additives
Odorless tyre additive only.

Batteries
Only Lipo batteries allowed.
Due to safety only ‘charging in a Liposack allowed’!
Any hardcase 1S batteries for 1/12th cars and WGT cars.
Any hardcase 2S batteries are allowed (2S for WGT only).

Motors
1/12th Spec: 10.5T motors based on EFRA list.
World GT 1S: 10.5T motors based on EFRA list.
World GT 2S: any Spec 17.5T motor.

Bodies
For 1/12th see EFRA body list (but we allow also the Black Art BA002).

World GT: only World GT bodyshells are allowed, based on ROAR/USA rules (Protoform Corvette, Protoform Sophia, Parma Aston Martin, Xceed Audi A5, Xceed Cruzer, etc..).

World GT: the weight limit is minimum 930 grams, including personal transponder.
1/12th: the weight limit is minimum 730 grams, including personal transponder.

The voltage limit on 1S batteries before the race will be 4.20(9) volts.
The voltage limit on 2S batteries before the race will be 8.40(9) volts.

The ground clearance is minimum 3mm also after the run!

Nog even de directe inschrijflink (alleen voor de extra klasses 1:12 en World GT!:
MyRCM
 
Wat ik begrijp uit het verhaal van Hugo is dat we door het toevoegen van de 1/12 en WGT geen vijf maar vier kwalificaties rijden??

In het TIM reglement staat echt 5 kwalificaties en 3 finales van 7 minuten.
 
Yes yes, ich bin da bei! Voor een 1:12 race ben ik altijd te porren.
Misschien nog wel even een mini leasen :mrgreen:

Groet Robert
 
Wat hoor ik nu? Bij de tim challenge een 1:12 en world gt klasse toevoegen? Zonde van het evenement als je het mij vraagt!!

Dat betekent dat er mensen zijn die speciaal een auto gekocht hebben voor deze wedstrijd nu mee hadden kunnen doen met een 1:12 en minder inschrijfgeld betalen voor hetzelfde weekend? Beetje jammer.

Het is begrijpelijk dat de organisatie meer deelnemers wil maar had dan alle M chassis toegelaten of de F1 en TT01 klasse zoals Erikjan zegt.
 
Niet om te stoken hoor, maar je kunt ook WGT rijden met een Tamiya chassis;)
Anders er een GT klasse van maken?
F103 en F104W chassis met GT bodies zo als de NSX en de 911 GT1 of de TS020 of de 200MM Group C bodies??
This is just a thought en houd het wel bij het merk qua chassis:cool:
En idd de F1 klasse zou ook niet misstaan.
Dit ook ivm de merk gebonden wedstrijd.

mvg Roy
 
Laatst bewerkt:
wat heeft een 1:12 en WGT nu met tamiya te maken? Lekker een F1 klasse op rubber erbij. als je 1:12 of wgt wil rijden kan dat het weekend ervoor bij de MACH clubraces. 'tis maar een rijkelijk late suggestie overigens ;-)
 
Back
Top