Tip van de dag : frame modificatie

full

Erg handig !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja erg handig, je weet nu in elk geval zeker waar je frame breekt bij een flinke crash.:wink:

Lijkt me niet bepaald verstandig. Juist op die plek is het frame al niet op zijn sterkst.

Nu kunnen de servos zo vervangen worden, met gemak zelfs.
En het is even stevig, hier zit normaal de canopy voor.
Ntuulijk niet voor mensen met een Align Trex geschikt... HK only

Hoe je het ook wend of keert, je frame verzwakt behoorlijk. HK, Align of copterx. Leg eens uit waarom het met HK wel kan en met align niet? Ben erg benieuwd naar je uitleg.

Vervang je dan zo vaak de servo's? Mischien is een upgrade naar metal gear servo's verstandiger.

idd niet doen. Beter is de servos er gewoon van af de buitenkant insteken. Je link geometrie verandert dan wel wat maar merk je niks van en anders je ballinks er op aanpassen als je je er aan stoort.

Laatst bewerkt:
Eens kijken of ik hem morgen net zo mooi kan crashen als vandaag, dan vertel ik jullie wel of het frame breekt.

Ik snap jullie niet maargoed... mijn heli is verknipt, niet ik, het is stevig zat !

stevig zat... je hebt nu aan 1 kant een stukje van 5mm bij 1mm aan zwak alu..(als t al 5mm breed is).. gaat geheid krom..

Zoals hierboven ook al opgemerkt wordt, niet doen.

Beste oplossing is betere servo's te kopen;) met metal gear bv.

Enne, Hoezo HK only?

Origineel houden beide frameplaten, verbonden door een Alu tussendingetje, alle krachten in bedwang

Nu komt alles op 1 plaatje, wat bij de hk versies al een stuk zwakker zal zijn als bij een originele trex
Dus alle krachten van de servo's moeten nu in 1 zo'n plaatje opgevangen worden, wat het geheel zeker een heel stuk zwakker zal maken
Waarschijnlijk zal die bovenste servo zelfs gaan bewegen in het frame als er kracht op komt

Misschien vandaar alleen bij hk versies proberen, kost niet veel als het misgaat :rolleyes:

Jouw oplossing moet je zoeken in het niet hoeven te vervangen van je servo's
Dus betere er in hangen

Enne, Hoezo HK only?

Dat vroeg ik ook al, nog geen antwoord. Inmiddels wel

@molen

Je moet natuurlijk zelf weten wat je met je heli doet. Zie het dan maar als een waarschuwing voor vliegers die een moment gehad hebben van.. dat ga ik ook doen!

En voor morgen: sterkte :rolling:

Laatst bewerkt:
een modificatie om servo's sneller te kunnen vervangen?>>>>???

gewoon beter leren vliegen dan heb je dit helemaal niet nodig

gr

vinze

ps. dit is gwoon vragen om een heli die gaat zwaberen door te veel flex in het frame

Het volle gewicht van je batterijhouder wordt mede via die frameplaten overgebracht naar het frame
Kom je wat harder neer, of ga je flink g krachten treken, wordt de kans groot dat het frame onderin scheurt

Ook je servo krijgt eea te verduren, waardoor de plaat waar hij in vastzit wat zal gaan flexen
Nu kan carbon wel wat hebben, maar standaard zijn de twee frameplaten daarboven vastgekoppeld, waardoor de krachten verdeelt worden en een stijf geheel verkregen wordt

Je hebt dus kans dat je heli bij scherpe bewegingen wat raar aan zal voelen, puur omdat de servo in het frame zal bewegen (door het flexende stuk frame)

Om de servo's makkelijker te vervangen, moet je ze er van buitenaf insteken.
Past net, de draden is nog het moeilijkste, maar ook dat past net
De pieletjes waar je de schroef in moet draaien kun je simpel aan de binnenkant van het frame vastplakken, waardoor een hoop gepiel voorkomen wordt

Dat met die lijm is ook handig Student, ik steek een gebogen imbusje door het frame en zet het moertje aan de buitenkant.
Even kijken hoe dat met dat gewicht van de accu zit...

Dat is dus ook dikke onzin dat je accu het frame kan verbuigen, in een crash zou het wel kunnen natuurlijk.
Als het frame echt een keer gaat breken, of zelfs buigen, wat ik nog niet mee heb gemaakt, gebruik ik deze mod natuurlijk niet weer.
Als jullie alle tien 1 dollar voor mij hebben doe ik het :rolleyes: met opzet.

Back