zomaar een draadje om de startende F5B vlieger /hotliner vlieger op weg te helpen. Hoe e.e.a. aan te pakken? Er zijn natuurlijk meerdere wegen en meerdere meningen. Maar dat kennen we van de forums.
Mijn eerste tip: ga eerst eens bij een F5B wedstrijd kijken als het je leuk lijkt.
Overweeg een vliegende start als je al goed kan vliegen. En verzamel de benodigde spullen 2e hands van f5b wedstrijdvliegers (en niet van onbekenden van internet). Begin gelijk naar 10s lipo aandrijving, starten met een 6s aandrijving kan ook. Ik zie Ilya, een beginnende F5B vlieger uit Duitsland binnen ongeveer 1 a 2 jaar naar de ~45 rakken gaan. In nederland plaats je je daarmee voor de wereldkampioenschappen.
Ben je meer van mijn type talent, dan beter simpel beginnen. En eerst het rakken vliegen onder de knie krijgen. En dat kan echt prima met bijvoorbeeld een RFM ION, een ION mini bijvoorbeeld, of met een Staufenbiel Hawk. (de ION mini is goedkoper). Kan je lekker vrij uit vliegen en oefenen. Ën pas na volledige controle tijdens het rakken vliegen en controle over de doellanding overstappen op bijv. een Speedfire2 of Avionic b10 (vliegt echt prachtig). Ik ben zelf veel te snel van een Simprop Lift off xs overgestapt naar dure kisten, bijna highest-end, die een flinke investering vergden. In de eerste jaren vloog ik 1 kist per seizoen stuk, door pech, maar ook door stuurfouten (rw1, rw2b, rw4, surpriseXIV). Dan is volhouden financieel lastig. Het duurde echt een paar seizoenen voordat ik over de juiste reflexen beschikte om alles heel te houden. Advies is dus dan om in zo'n geval iets langer met een wat meer relaxte kist te vliegen.
3e optie, en ook echt leuk en uitdagend om te doen is met beperkt budget een snelle kist samenstellen en lekker gaan vliegen en meedoen. Voorbeelden/ideeën?
Andere tips voor succes en een hoop lol?
Mijn eerste tip: ga eerst eens bij een F5B wedstrijd kijken als het je leuk lijkt.
Overweeg een vliegende start als je al goed kan vliegen. En verzamel de benodigde spullen 2e hands van f5b wedstrijdvliegers (en niet van onbekenden van internet). Begin gelijk naar 10s lipo aandrijving, starten met een 6s aandrijving kan ook. Ik zie Ilya, een beginnende F5B vlieger uit Duitsland binnen ongeveer 1 a 2 jaar naar de ~45 rakken gaan. In nederland plaats je je daarmee voor de wereldkampioenschappen.
Ben je meer van mijn type talent, dan beter simpel beginnen. En eerst het rakken vliegen onder de knie krijgen. En dat kan echt prima met bijvoorbeeld een RFM ION, een ION mini bijvoorbeeld, of met een Staufenbiel Hawk. (de ION mini is goedkoper). Kan je lekker vrij uit vliegen en oefenen. Ën pas na volledige controle tijdens het rakken vliegen en controle over de doellanding overstappen op bijv. een Speedfire2 of Avionic b10 (vliegt echt prachtig). Ik ben zelf veel te snel van een Simprop Lift off xs overgestapt naar dure kisten, bijna highest-end, die een flinke investering vergden. In de eerste jaren vloog ik 1 kist per seizoen stuk, door pech, maar ook door stuurfouten (rw1, rw2b, rw4, surpriseXIV). Dan is volhouden financieel lastig. Het duurde echt een paar seizoenen voordat ik over de juiste reflexen beschikte om alles heel te houden. Advies is dus dan om in zo'n geval iets langer met een wat meer relaxte kist te vliegen.
3e optie, en ook echt leuk en uitdagend om te doen is met beperkt budget een snelle kist samenstellen en lekker gaan vliegen en meedoen. Voorbeelden/ideeën?
Andere tips voor succes en een hoop lol?
Laatst bewerkt: