tips over het bouwen van een ketel

Sorry maar heb ik iets verkeerds gezegd? Heel jammer dat je weer echt persoonlijk moet worden. Jij hebt hier al heel wat mensen van dit forum weg gejaagd Baggeraar. Dit is wat die jongen vraagt niet meer en niet minder wat hulp om een
keteltje van roodkoperen pijp van 80 mm, druk rond de 3/4 bar. rond de 17 cm lang, dat is alles. En jij gaat hier weer een oorlog starten met alles en iedereen die je niet in de bek praten te denigreren. laat die jongen toch knutselen en houdt die droeftoeter praatjes aub voor je.

Stoompomp reageert.
Ik heb al veel tijd en moeite geïnvesteerd om de eigenwijze Finn.s te ondersteunen. Voor inzicht lees mijn Topic. "Modelsleepboot Dockyard V
Het is je gelukt, dat ik mij ook terugtrekt. Verder geen deelnemen meer aan dit item.
Groeten.
Stoompomp

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat jij en je leermeesters van deze tijd (met name de eerder bedoelde personen hier op het forum) het met elkaar uit/vol blijven houden

Ik voelde het aankomen maar hoopte voor ieders het betere :(.

Misschien een nachtje slapen en dan :friends: ?

nou ik houd het wel vol bert , de aanhouder wint (en daarmee bedoel ik het bouwen) .alleen zijn er enkele "kortsluitingen" tussen de leermeesters

Ik ging maar s ff de grote motor wat poetsen,

Dat is werk waar ik wel zo'n teringhekel aan heb....

IMG_2668.JPG

IMG_2673.JPG

dag modelboouwers, ik ben Finn , 15 jaar
ik ben een beginnend modelbouwer

Dat klopt ja want bij mij heeft ongeveer de hele famillie bij de brandweer gezeten. Ik heb er ook nog een jaar vrijwillig gewerkt, dan moesten de voertuigen gekeurd worden en moest ik dus ook al die dingen van holmatro checken

Ik weet niet wat hier aan de hand is maar ......... geloof je het zelf?

Luitjes,

als ik van inch naar mm wil, zijn er omrekentabellen. Maar er is ook een "grootste afgeronde vermenigvuldigingsfactor" waarmee je op hele maten uitkomt.
Ben deze even kwijt.
weet iemand die?
alvast dank

Ik weet niet waar het over gaat, ik mis bericht 191 en 194
Maar als je inch maten maal 32 doet heb je altijd een heel getal.
3/16*32=6 ipv de echte 4,7625
5/32 geeft 5 ipv de echte 3,96875

Ik snap niet dat je het nodig hebt bij het omrekenen van een engelse tekening naar een draaibank met mm nonius.
Als je je verstand er bij houdt kan je op het juiste moment afronden naar boven of naar beneden.
Als je namelijk een gietstuk hebt gekocht en je moet daar 3/16 uithalen hoeft het niet zo groot te zijn dat je er 6 uit kan halen, dus heb je aan die "maal 32" niets.

Back