tips over het bouwen van een ketel

Persoonlijk denk ik dat je er snel achter komt dat een 100mm klauwplaatje (met de bij behorende doorvoer) erg klein is.
Als ik jou was zou ik nog even door sparen en dan toch voor een iets grotere gaan (ervaring).

f70d1c4ccdf7a164ba63600791aedf4b.jpg

Ondertussen ben ik bezig met een puntlasapparaat , je weet nooit waar het nog is goed voor kan zijn

f70d1c4ccdf7a164ba63600791aedf4b.jpg

Ondertussen ben ik bezig met een puntlasapparaat , je weet nooit waar het nog is goed voor kan zijn

Mooi, mooi,
kleminrichting met puntlaspunten,
timer,
weinig voltage flinke stroom
1+1mm zou wel kunnen zou ik zo zeggen.

Succes en veel bouwplezier.
Willum

Is een kolomboor om te bouwen tot freesmachine? , gaat het lagerwerk dat aankunnen

Ligt helemaal aan de bouw van de kolomboormachine en wat jij wil gaar verspanen met je frees.
Kolomboor is eigenlijk alleen maar gemaakt voor neerwaartse drukbeweging, boren.
Frees is gemaakt voor neerwaarts en zijwaarts stabiele druk en beweging.
Soms kan het wel voor het lichtere werk als de kolomboor stabiel genoeg is.
Heb je een goeie kruistafel nodig.

Alles komt goed,
Willum

Kolomboor is eigenlijk alleen maar gemaakt voor neerwaartse drukbeweging, boren.

Door de ronde kolom is bij omhoog draaien van de freeshouder de afstelling geheel verloren.

Frees is gemaakt voor neerwaarts en zijwaarts stabiele druk en beweging.

Alleen bij een kolom met V-geleiding is de Z-verplaatsing gewaarborgd.
Op de tafel : X-as is van links naar rechts, Y-as van voor naar achter, Z-as op en neer.

Laatst bewerkt:
het is geen chinees ding in ieder geval,

Deze tekst doet anders vermoeden....

description
  • Low-cost table and column drills with V-belt drive
Maar ja, Philips is ook geen Chinees maar de tv's komen uit Taiwan, de lampen uit China, de ijs-vrieskasten uit Italië enz.

Nog vergeten te melden.
Nooit frezen met de frees in de boorkop. Deze is alleen geschikt voor opvangen van de drukkrachten, niet geschikt voor opvangen van de door her frezen ontstane dwarskrachten.
Frezen altijd inspannen in een spantang in de freeshouder.

Back