Arjen en Richard dank voor jullie reactie,
Ik heb zaterdag de trechter binnen gekregen

, heb hem gemonteerd maar wel 1,5 cm ingekort omdat hij anders wel erg ver uitstak :? .
Heb de bougie kabel afgeschermt door er soldeerlitze ( of zuiglint) omheen te draaien en met vulcaniserende tape afgedekt, daarna het uiteinde met een kabelschoentje aan de motor bevestigt.
Heb gisteren benzine gehaald en tweetakt olie en 1 op 35 gemengd.
Gistermiddag het model in de tuin gezet af getankt en gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, :evil: enfin na een kwartier kwam even iets en toen weer gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, toen liep hij even maar toen ik wat meer gas gaf stopte hij, toen maar weer gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gestart, gevloekt,gestart,gestart, gestart, gestopt.
Is er een bepaalde manier van starten, of is er een basis instelling van de regelnaalden waar ik niet van af weet?
Ik choke eerst en draai en paar maal tot ik zie dat er benzine in de caburatuur zit dan doe ik de choke open en geef iets gas.
Dan draai ik tot de magneet iets voor het anker zit en dan draai ik hem snel door.
De regelnaalden staan iets meer als 1 volle slag open, is dit te weinig of te veel( laatste kan ik mij niet voorstellen).
Ik dacht juist dat dit soort motoren redelijk makelijk te starten waren, volgens TC dan.