Je hebt inmiddels een aantal goede tips gekregen... Heb gezien dat je d'r inmiddels al een alu tandwielmeenemer op hebt zitten, zogezegd ook een van de eerste dingen die je gaat vervangen.
Het tweede belangrijke deel bij een MT is inderdaad het differentieel. Het diff-huis is van kunstof met daar omheen een aluminium huls. Probleem is het plastic diff-huis. Door de extreme belasting wordt het warm, gaat vervormen en gaat daarna vaal snel stuk. Resultaat een kapot diff-huis en waarschijnlijk ook de tandwielen die er in zitten.
Aangeraden wordt dan ook om vrijwel direct het diff-huis te vervangen door een alu uitvoering, de tandwielen en steekassen kan je overzetten. Daarnaast zetten de meesten er ook een nieuwe diff-huls omheen, ofwel van staal, ofwel van dik alu. Er zullen inmiddels wel wat deukjes in je diff-huls zitten neem ik aan...
In een later stadium kan je overwegen om alu motorsteunen te plaatsen en een alu aandrijfplaat... Dan heb je de grootst mogelijke probleempunten al aangepakt.
Nouja we zien je vragen hier of elders wel verschijnen...
Even wat dingen op een rijtje:
Wheeliebar - wieltje achterop de auto die voorkomt dat de auto bij een wheelie doorslaat en de kap beschadigd
Rolkooi - is het frame dat delen van de auto bescherm, zoals de motor en de electronica
Rollbar - is de versiering op de kap, maakt de boel wat stoerder...
Rolkooi en Rollbar worden wel een door elkaar gegooid, maar dat had je al gelezen in posts hiervoor.