Tips voor FG monster truck

• Topicstarter Topicstarter AngSs
  • Startdatum Startdatum
A

AngSs

Guest
:D Ik ben Angela, 20 jaar en heb sinds een maandje mijn FG monster truck!!!

Heb er nachten van wakker gelegen..

En heb het dan eindelijk gedaan! Ben er echt trots op! En het geeft echt een kick om ermee te rijden!!

Hebben jullie nog tips behalve de aluminium meenemer (die er inderdaad na 2 dagen rijden al op moest) Dus echt wel een vereiste...

Wat vinden jullie van het wieltje dat voorkomt dat je achteroverklapt bij het steigeren? Ook heb ik nog niet echt veel mensen gezien met zo'n roll bar... wie heeft er ervaring mee en kan me vertellen of je er ook echt iets aan hebt?

Mijn kap is namelijk nu al een stuk ingescheurt van het steigeren (echt jammer) en ik denk dat je met de roll bar ook wel schade voorkomt..

:roll:

(topictitel aangepast door robert)

goeie morge en welcome! tof een mt..

steigeren word wheelie genoemt ;) en zown wieletje achter de auto een "wheeliebar" das makkelijker praten :P

greetz

Welkom in het forum, en bij een MT (=Monster Truck) is de 'wheely-bar' eigenlijk wel noodzakelijk, zoals je reeds gemerkt hebt. Deze voorkomt het te ver doorslaan bij het maken van een wheely...

Een Roll-bar is iets anders, namelijk een soort kooiconstructie die onder de body zit, en deze beschermd de motor en interne delen als de auto hard over de kop gaat en doorrolt.

Een wheely-bar zorgt dus dat de auto niet achterover slaat bij het accelereren, en een roll-bar is een soort beugel welke de auto beschermd bij het omrollen...
Je kunt een originele wheely-bar kopen en monteren, maar ik heb ook al verschillende uitvoeringen gezien die mensen zelf gemaakt hebben met behulp van twee strippen aluminium en een rollerblade (rolschaats) wieltje....

En nu willen we natuurlijk wel foto's zien, want:

smilie-misc043.gif

Bart_Banaan zei:
Een Roll-bar is iets anders, namelijk een soort kooiconstructie die onder de body zit, en deze beschermd de motor en interne delen als de auto hard over de kop gaat en doorrolt.

Ze bedoelt denk ik de rollbar die OP de body zit :wink:

fg6180.jpg

Welkom hier Angela,

Een alu diff setje is ook aan te raden. en een aantal aandrijfing onderdelen zoals hier boven al genoemt.

Stuur anders even een mailtje vaan pase tuning.

www.pase-tuning.com

Veel plezier met je monstertruck.
Mischien kunnen we eens tegen elkaar gaan rijden.

groeten richard

Welkom
leukkk de eerste vrouw die ik ken met een monstertruck ;)
maar zoals je vertelt dat hij vaak "steigert" zou ik wel een wheelybar kopen ;)
veel plezier en kom op met de foto's 8)

Je hebt inmiddels een aantal goede tips gekregen... Heb gezien dat je d'r inmiddels al een alu tandwielmeenemer op hebt zitten, zogezegd ook een van de eerste dingen die je gaat vervangen.

Het tweede belangrijke deel bij een MT is inderdaad het differentieel. Het diff-huis is van kunstof met daar omheen een aluminium huls. Probleem is het plastic diff-huis. Door de extreme belasting wordt het warm, gaat vervormen en gaat daarna vaal snel stuk. Resultaat een kapot diff-huis en waarschijnlijk ook de tandwielen die er in zitten.

Aangeraden wordt dan ook om vrijwel direct het diff-huis te vervangen door een alu uitvoering, de tandwielen en steekassen kan je overzetten. Daarnaast zetten de meesten er ook een nieuwe diff-huls omheen, ofwel van staal, ofwel van dik alu. Er zullen inmiddels wel wat deukjes in je diff-huls zitten neem ik aan...

In een later stadium kan je overwegen om alu motorsteunen te plaatsen en een alu aandrijfplaat... Dan heb je de grootst mogelijke probleempunten al aangepakt.

Nouja we zien je vragen hier of elders wel verschijnen...

Even wat dingen op een rijtje:

Wheeliebar - wieltje achterop de auto die voorkomt dat de auto bij een wheelie doorslaat en de kap beschadigd

Rolkooi - is het frame dat delen van de auto bescherm, zoals de motor en de electronica

Rollbar - is de versiering op de kap, maakt de boel wat stoerder...

Rolkooi en Rollbar worden wel een door elkaar gegooid, maar dat had je al gelezen in posts hiervoor.

Whahahaha bedankt allemaal! :wink:

word meteen overspoelt met tips!

Kheb ondertussen gelukkig ook al wat hulp gehad bij het afstellen enzo van John (outlaw 666 op het marder forum ) en Stefan. Zij zijn trouwens ook degene die ons aan hebben gestoken met het virus :D

Heb echt super veel ideeen opgedaan! Nu nog ff sparen :P

Hahaha, dan komt het zeker goed, ken beide heren, kom ze regelmatig tegen op meetings waar we rijden met deze geweldige bakkies...

Eens kijken of er in Den Bosch (Treurenburg) op korte termijn nog wat gereden kan gaan worden... anders zijn er vast nog wel andere plekken in en rond Den Bosch...

We rijden ook vrij vaak bij het engelenmeer op het strand, is ook wel leuk... Ik heb toevallig ook een keer bij treurenburg gereden helemaal achterin op n berg (toen wist ik nog niet dat jullie daar meetings hielden) Nu is het een en al WATER! :( Mijn MT houd niet zo van water ghehehe :wink:

Back