tips voor moter en servo's in sleper en zeilvlet

• Topicstarter Topicstarter basje94
  • Startdatum Startdatum
is nog 5700 toeren bij 12 volt.. is dat niet wat veel voor een sleper?
Je zou ook op 6V of 7,2V (of 2S lipo 7,4V) kunnen gaan varen, dan valt het maximale toerental wel mee.
Ik vaar op 7,4V met een langzaamloper aan een 40 mm vierblad Raboesch met mijn 60 cm slepertje nét over de rompsnelheid vol gas.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
dat betekend dat dat slepertje planeert... hoe krijg je dat voor elkaar? dacht altijd dat een sleper zichzelf ingroef

dat betekend dat dat slepertje planeert... hoe krijg je dat voor elkaar? Dacht altijd dat een sleper zichzelf ingroef
Ik druk me verkeerd uit; op driekwart gas vaart de sleper op rompsnelheid met een minimale 'kuil' midscheeps.
Geef ik vol gas, dan komt de kont dieper te liggen, wordt de kuil midcheeps dieper en de boeggolf hoger, terwijl de snelheid niet noemenswaardig hoger wordt.

full

De foto is met de originele plastic drieblad, tegenwoordig zit er een vierblad Raboesch onder, die nét even wat efficienter is.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jan: dat is sleepmateriaal dat zijn eigen doodloopt.
Of dat je daar nu 100 pk inzet of 300 .
De rompsnelheid; heeft een bepaalde snelheid en daar houd het dan ook mee op !
Bijv een sleepboot die ik noem nu maar wat 6oo pk in staat.
Loopt zonder sleep (losse boot) noemen wij dit bijvoorbeeld 17 km uur
Zet je daar nu 100 pk in zal hij dat zo goed als zeker ook halen.
Met dien verstanden dat de motor van 100 meer word belast als dat die van 600 pk
Die laatste hoeft immers niet te werken
mvg
Frederik:D

Die laatste hoeft immers niet te werken
Roet daardoor ook helemaal dicht.
Bij oude 12 cilinder diesel locomotieven zetten ze 6 cilinders uit bij onbelast lopen, de motor ging daardoor zwaar lopen zodat de over gebleven 6 cilinders harder moesten werken en daardoor ook een betere verbranding kregen.

Back