Tito Neri

Ja en aangezien het weer prima is ( meer regen dan zonneschijn ), behalve op 5 mei want dan heb ik mooi weer besteld, om aan modelbouw te doen gaan we lekker verder, hier maar weer even wat foto's van de huidige status,

afb19579.jpg

Wat een lege ruimte zo'n achterdek.

afb19580.jpg

De lier en kraan maar voorzien van wat draad, lijkt het net even wat echter.

afb19581.jpg

Zo ook de lier voorop en de rubberboot.

afb19582.jpg

De stuurhut van binnen.

afb19583.jpg

En de lichtmast, maar nu met lampen, radar, ed.

Het begint wat te worden, nu nog wat reling en dan zijn we bijna klaar. :lol:

even na de opmerking van Roel de foto's aangepast.. :oops: . Roel bedankt voor je oplettendheid 8)

Tom Boere

Tom, heb ik het mis, of heb je met je maat 46 werkschoenen op de foto's staan stampen? Ze zijn een beetje... plat. Misschien even opnieuw het formaat aanpassen? 640 x 420 of een van de twee als maximum houden en de verhouding lengte/hoogte in stand houden...

Roel,

Bedankt voor je oplettendheid, ik heb ze weer in formaat hersteld, ziet er nu beter uit, vind je ook niet dank dank :lol:

zelfs bij het fotomaken staan de beste schippers aan de wal

Tom Boere

Bij mij zijn ze nog steeds plat (ziet er wel leuk uit hihi) :lol: Kun je in ider ook de lagere bruggen onderdoor.

Beste modelbouw vrienden,

Ik ben nu eindelijk maar eens begonnen met het onderhoud aan mijn Tito Neri.

Ik wil de schottels helemaal demonteren om ze goed te kunnen smeren, maar verder dan dit kom ik niet
08010005.jpg

De as waar de schroef op zit is er uit, maar de verticale as en het stuurtandwiel zitten muur vast. En volgens mij moet het onderste deel van de schottel ook los kunnen. Veel kracht durf ik er niet op uit te oefenen omdat ik bang ben dat ik de boel sloop.

Dus eigenaren van een Tito, hoe hebben jullie dit opgelost?

Hee Xander,

voor de verticale as zal je je dek moeten openmaken, je weet wel die 2 platen met al die kleine schroefjes.... vervolgens wordt het je wel duidelijk hoe verder te gaan, op het grote tandwiel zie je een borgring, verwijderen, tandwiel eraf, en de rest volgt vanzelf, uiteindelijk kan je dan het hele zwarte gedeelte wat onder de romp uitsteekt naar onderen toe eruit trekken, succes, mocht je nog meer vragen hebben dan horen we het wel !!!!

Tom Boere

Het bovenste tandwiel met borgring heb ik er af maar het tandwiel daaronder waar mee gestuurd word krijg ik niet los.

Met een beetje licht geforceerd geweld moet dit tandwiel te verwijderen zijn.
Zit als ik het me wel herinner met een lichte "perspassing" aan het onderwater huis vast

Na wat “licht geweld” is het dan toch gelukt om de schottels te demonteren. Het materiaal kan toch meer hebben dan ik verwacht had.

Het werd ook wel een keer tijd dat de schottels uit elkaar gingen. Er zat maar een heel klein beetje uitgedroogd vet in.

Maar nu zijn ze weer goed gesmeerd.

Back