TNT onzorgvuldig met afgeven pakketjes?

Op zich is een bezorg kist wel een goed idee, al loopt het dan nog spaak als je meerder pakketjes bezorgd krijgt op een dag.
Maar de laatste tijd maak ik ook veel vaker mee dat ik mijn pakketje bij de buren op moet halen. Als je gewoon een beetje vertrouwen hebt is dat geen enkel probleem.

JiB, het word dus niet bij de buren afgeleverd, die vertrouw ik zeker genoeg om dat te doen.
Het staat gewoon naast mijn voordeur, die zoon 7 meter verwijdert is van een voetpad en weg.

Hier tekend de gewoonlijke postbode soms zelf al voor me af als ze de doos binnen kieperd.
Maar soms zitten er van die invallers tussen die het dan gewoon op de stoep zetten als de deur opslot is.
In dat geval is de handtekening opvraagbaar en staat er een naam bij. Indien de bezorger dat bij meerdere locaties zou doen, heb je dezelfde handtekening misschien met verschillende namen (de naam staat immers op het pakketje). In deze gevallen een keihard bewijs van fraude (vervalsen van een handtekening mag nu eenmaal niet).

Je moet toch tekenen voor ontvangst? Als je dan meld dat pakketje zogenaamd niet is aangekomen, leert TNT het wel af.
Ja, leuk, maar zonder een eigen trackingcode voor Nederland is het een kansloze actie om tegen een log orgaan als TNT Post iets te beginnen. Ik heb een vliegtuig gehad dat 36x van Zwolle naar Amsterdam en terug ging. De hele tijd heen en weer tussen de twee sorteercentra. Hoe moeilijk kan het zijn om een postcode te controleren of te zien dat het pakket voor de zoveelste keer in het sorteercentrum kwam. Dit soort "werklui" wenst niet eens na te denken. Ze doen het omdat ze iets moeten doen om aan wat geld te komen maar niet achter de vuilniswagen (met alle respect voor de vuilnismannen overigens ;)).

In dat geval is de handtekening opvraagbaar
Spreek je uit ervaring?

Wat ik heb begrepen mag je als ontvanger niet eens de handtekening zien, enkel de verzender. (weet van een clubgenoot dat hij meerdere keren om een handtekening vroeg en het onmogelijk was hem te zien te krijgen.)
En leg maar eens aan hobbycity uit dat ze een handtekening moeten opvragen en voor jou bij tnt een claim moeten indienen...:sleepy:
Dat keiharde bewijs van fraude mag best bestaan, maar zie er maar eens aan te komen.

Spreek je uit ervaring?

Wat ik heb begrepen mag je als ontvanger niet eens de handtekening zien, enkel de verzender. (weet van een clubgenoot dat hij meerdere keren om een handtekening vroeg en het onmogelijk was hem te zien te krijgen.)
En leg maar eens aan hobbycity uit dat ze een handtekening moeten opvragen en voor jou bij tnt een claim moeten indienen...:sleepy:
Dat keiharde bewijs van fraude mag best bestaan, maar zie er maar eens aan te komen.
Yep, da's twee keer nodig geweest omdat een pakketje (één uit Duitsland en één gewoon Nederland en geen modelbouwspul) niet op kantoor aan kwam. TNT bellen: "Ja meneer, is gewoon afgeleverd en voor getekend". WTFBBQ? 8O Nou ja, dan volgt een hele discussie met de afdeling Klachtenafhandeling (alwaar je ook je klachten over die afdeling gelijk kwijt kunt :evil:) en uiteindelijk blijkt er dus een schriftelijke procedure te zijn waarbij je TNT aansprakelijk stelt en zij mogen bewijzen dat jij getekend hebt. Nog voordat het formulier retour was, had TNT al uitgezocht wat er gaande was en kwamen ze met de conclusie dat een nietsnut zelf vanalles heeft lopen tekenen en dumpen. :(

En we hebben ook vaak genoeg op kantoor pakketten gekregen met totaal verkeerde adressen. Toelichting van de bezorger: "Ik kan het adres niet vinden, ik laat het wel bij jullie achter". Hij zwaaide nog en weg was-ie. Voordat we ook maar iets konden zeggen. Nu zat daar één keer een flink zware doos bij voor deze tent. Drie keer raden wat daar in zou zitten (overigens gewoon netjes dicht bezorgd, die lui moet je mee aanpappen want ze sponsoren de F1 en zo kom je dus op plaatsen in het F1 circus waar niemand normaal komt 8)).

Hier heb ik het van de week gehad met een pakje met LIPO's.
Om 20 uur nog niets, dus maar eens in de bus beneden gekeken.
Bleek het daarin gepropt te zijn, terwijl ik gewoon thuis was.
Op de website van TNT bleek"mijn" naam als handtekening te staan.
De bezorger had dus zelf maar getekend.
Ik heb een klacht ingediend welke door TNT verder zou worden afgehandeld.

al die slechte verhalen lol, ik heb er niet echt 1 over de postbezorgers hier.

Wij hebben altijd dezelfde pakjesbezorger >>>> Wout.

Goeie kerel, en aangezien wij een huis hebben met een lang pad tot de weg mag hij de pakketjes gewoon voor de deur neerzetten. Word niet nat, dus prima plaatsje.

het enigste wat ik zo krom vind, is dat je pakketjes de volgende dag pas op mag halen bij het postkantoor.
waarom? omdat ze mij het 'verkeerde' pakketje gaven wat ik eigenlijk de dag erna op moest halen. (want hoe krijg je nu een A3 formaat stickervel in een klein zakje)

Het was dus dat ik het meteen zei, anders hadden ze op het postkantoor erg moeilijk gedaan, het zijn echt rare snuiters hier, zullen ook niet goed kijken, maar nemen gewoon aan dat het goed is.

Tijdje terug wel iets gehad met UPS maar nog niet met TNT.

Had een printer besteld en na ruim een week maar een keer gebeld en kreeg te horen dat hij al lang bezorgd was.....nou niet bij mij.

Had een briefje aan de deur voor een paar huizen verderop op een ander nummer. Bleek dat ze het bij een andere straat op dat nummer hadden afgegeven bij mensen die ik heel niet ken en zo aso waren dat ze het gewoon in de kelder hadden gezet in de hoop dat er niemand meer om kwam.

Via navraag bij de chauffeurs kwam ik er dus achter waar het was en heb ik het kunnen terug halen.

Toen is mij eerst ook een handtekening digitaal toegezonden ter controle om te zeggen dat ik zelf niet getekend had.

UPS had ook heel geen briefje achter gelaten dat het was bezorgd.

Nu via TNT met de vage bestelbusjes zo af en toe hoop ik ook maar dat het goed blijft gaan. Laatst weer een hoop nieuwe mensen op de auto's ipv de vaste bezorgers dus hoe lang het nog goed gaat...

al een aantal maal problemen met tnt gehad
had bij een mede forum genoot iets besteld aardig bedrag en niet bezorgen bij de buren erop gezet.
na ong een week vroeg ik of hij het al verstuurd had en volgens de berichtendie hij had. had ik het pakketje al drie dagen moeten hebben.
ik Tnt bellen .Nee meneer ik kan niets voor u doen
ik de verstuurder bellen deze was zo aardig om tnt te bellen
maar konden wederom niets doen
Ik weer zelf bellen maar dan wat minder vriendelijk.

wilde ze de verbinding verbreken omdat ze me niet verder kon helpen
toen haar even duidelijk gemaakt dat al moest die telefoon centrale plat bellen maar me pakketje zou ik krijgen .
en dat ze maar iets gingen regelen want ze kwamen niet zomaar van me af

Uit eindelijk de bezorger te pakken iemand die gebrekkig nederlands spreek

ik hem fijn uitgelegd wat ik er van vond en dat hij eerste een moest leren lezen niet bij de buren af geven, betekend niet bij de buren afgeven
en als hij dat moest doen hij een mooie blokje had gehad waarop hij kon schrijven bij welke buren ze het hebben af gegeven(me aller eerste pakket van tnt lag bij de buren 30 huizen verder aan einde van de straat )
En dat ik hem nu persoonlijk aansprakelijk stelde voor mijn pakketje

hij vertelde waar hij het had af gegeven en dat het hem speet (koop ik weinig voor)
Deze mensen waren net op vakantie of zo een paar dagen
dus ik hem weer bellen ,hij zou het wel even regelen.
Ik vertelde hem dat ook wel te eisen .
na 5 dagen eindelijk me pakketje .

gelijk een forse klacht ingedient en gevraagd contact met opzichter van onze wijk nooit gekregen natuurlijk waarom zou je klachten behandelen.

Kortom van mij mogen ze de tokko sluiten en neemt dpd het maar over tot nu toe geen probleem of dhl gaat het wel naar een bezorgpunt maar je weet wel waar die ligt en je krijgt een sms als hij er is .

tnt sucks ups nog nooit mee verzonden

Zitten wij hier in de buurt dus met super toevalligheid ,op het postkantoor hoef ik niet te wachten tot de volgende werkdag daar zit een bekende .
En op de bestelbus zit altijd de zelfde dame die 2 straten verderop woont ,en ik heb haar gsm nummer ,en mag tot s,avonds laat de pakketten ophalen.
Meestal staat er op de bon bel me even ,zo heb ik ze het snelst.
Dpd gaat super die komen s,morgens dan ben ik nog thuis .
Sowieso raar dat ze niet de paketten direkt naar het postkantoor kunnen sturen of s,avond afleveren .
In deze tijd .

Gaat meestal goed via TNT. Net als Wiebe ken ik de dame van het postagentschapje alhier persoonlijk. Dus flexibel afhalen;)

Toch gaat het ook wel eens fout. Afgelopen week een pakketje (voor een mede forumlid) afgegeven. Paar dagen later...Nog niet bezorgd... In eerste instantie kon TNT (de dame dus) geen opheldering geven. Blijkt een week later dat het pakket beschadigd was. De barcode was hierdoor incompleet geraakt en het pakket was gaan zwerven... Gelukkig is alles goed gekomen. Heb wel een klacht ingediend. Verzendkosten heb ik teruggekregen:mrgreen:

Je betaald niet voor niets dure verzendkosten bij HC. Als ik mijn pakketje voor de deur zou aantreffen, of net zoals Alex aangeeft, zou ik ze wel even laten zweten bij TNT door te zeggen dat ik niks ontvangen heb.

Normale pakketjes ontvang ik ook voor de buren en andersom, maar daarvoor hoeft niet te worden getekent, niks mis mee dus.

Eerlijk gezegd vind ik die verzendkosten bij HC heel erg meevallen als je voor de goedkope optie gaat. 2.99 voor 100 gram, daar hoef je hier in nederland/europa niet om te vragen, tenzij het misschien nog net in een envelop past.
Ik vind het wel een beetje raar dat er een minimum maat doos is waarmee je speelgoed verzonden word. Dus ook al heb je maar 100 gram, dan nog krijg je doosje waar net zo goed 500 gram aan spul in past. Zou de vervoerder liever grotere doosjes hebben?

bij mij ook gebeurd (pakket word gwn ge"dropt")

Me heli (belt CP v2 met hyperion lader, en wat spares etc)

word gwn doodleuk in de vrij toegangbare paardenpension stal neergezet ZONDER een briefje in huis, ik hoor dus savond''s van me zus. AAD (bijnaam) er staat een mega doos voor je in de stal .....

word er ech schijtziek van die lui van TNT, GLS neemt ze gwn mee en levert ze af op een "afgiftepunt" (onze lokale fietsenmaker :D) da werkt echt goed (ff 2km fietsen maargoed, zo gebeurt, heb ik er wel voor over dan)

voor TNT moet ik zowat 6km fietsen (we hebben wel een afgiftepunt op het dorp, maar pakketjes gaan naar het grote postkantoor)

Yep, da's twee keer nodig geweest omdat een pakketje (één uit Duitsland en één gewoon Nederland en geen modelbouwspul) niet op kantoor aan kwam. TNT bellen: "Ja meneer, is gewoon afgeleverd en voor getekend". WTFBBQ? 8O Nou ja, dan volgt een hele discussie met de afdeling Klachtenafhandeling (alwaar je ook je klachten over die afdeling gelijk kwijt kunt :evil:) en uiteindelijk blijkt er dus een schriftelijke procedure te zijn waarbij je TNT aansprakelijk stelt en zij mogen bewijzen dat jij getekend hebt. Nog voordat het formulier retour was, had TNT al uitgezocht wat er gaande was en kwamen ze met de conclusie dat een nietsnut zelf vanalles heeft lopen tekenen en dumpen. :(

En we hebben ook vaak genoeg op kantoor pakketten gekregen met totaal verkeerde adressen. Toelichting van de bezorger: "Ik kan het adres niet vinden, ik laat het wel bij jullie achter". Hij zwaaide nog en weg was-ie. Voordat we ook maar iets konden zeggen. Nu zat daar één keer een flink zware doos bij voor deze tent. Drie keer raden wat daar in zou zitten (overigens gewoon netjes dicht bezorgd, die lui moet je mee aanpappen want ze sponsoren de F1 en zo kom je dus op plaatsen in het F1 circus waar niemand normaal komt 8)).

En toen? Hoe hebben ze het verder afgehandeld? De waarde die op het pakketje stond terug gekregen?

Wij hebben hier wel een super bezorger, vriendelijk, weet mn naam al (voor op dat apparaatje :p) en pakketjes worden altijd netjes afgeleverd hier thuis, óf bij de buren óf op het postkantoor. (Ligt er net aan wat voor pakketje)

Trouwens;

Tekenen voor ontvangst door besteller/ontvanger zegt ook niets.

Ik had een pakketje bij een nederlandse winkel besteld en dat werd bezorgd door UPS met de speciale noot dat er door besteller/ontvanger getekend moest worden.

Pakkje werd dus keurig bij de buren afgeleverd die daar gewoon voor kon tekenen 8-O

Geen probleem daar ik goed contact met de buren heb, maar dat kan ook anders zijn!

Iedereen klaagt hier over TNT, maar daar heb ik absoluut geen slechte ervaringen mee, niets dan lof voor mijn bezorger in dit geval. Dat mag ook eens gezegd worden.

En nu we het er toch over hebben: De DPD kwam bij mij eens een pakket met een aanzienlijke waarde bezorgen uit duitsland. Kennen jullie dat filmpje van youtube uit china waar ze de pakkjes zo in het warenhuis smijten? Zo zag de wagen van de DPD er ook uit toen hij bij mij voor de deur stond.

Ik heb het pakket uitgepakt waar de bezorger bij stond om te controleren of er niets beschadigd was. Gelukkig niet, maar dat intereseerde de zeer jonge bezorger geen moer, anders nam hij het wel weer mee terug en was het verder mijn probleem. Dat waren zijn letterlijke woorden.

Geef mij voorlopig maar TNT.

Overal gaat het fout maar om nu 1 bedrijf te bagataliseren ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben 200% tevreden over onze TNT bezorger, hij laat zelfs zijn naam en 06 nummer netjes achter. Effe bellen en hij komt nog een keer langs of je kunt het aan het eind van de dag bij hem thuis (enkele straten verderop) ophalen. :p

Niets dan LOF over TNT, juist met GLS heb ik meermaals slechte ervaringen meegemaakt. Na een afspraak niet op komen dagen of het pakketje enkele deuren verderop afgeven zonder briefje in de bus achter te laten. En als je helemaal pech hebt moet je 30 km rijden om je pakketje op te halen! :mad:

Ook DHL en UPS gaat in onze regio altijd super, maar de service van onze TNT bezorger is ongekend!

Grtz,
Emile :cool:

UPS zijn helemaal een stel druil oren.
Heb het een keer gehad dat op hun tracker stond dat er niemand thuis was op het adres,
terwijl ik een CCTV camera op de voordeur heb staan en er dus geen hond aan de deur geweest is.

DPD is ook een pruts bedrijf, die presteerde het zelfs om te zeggen dat mijn adres niet bestond.
.. Ik woon aan de RINGWEG van roosendaal, met mega letters op de etalage ramen, dat KUN je gewoon niet missen.
Gewoon weer een lulsmoesje dus..

GLS heeft bij mij al zoveel dozen met keramiek en glas gesloopt dat ik daarmee weiger nog langer zaken te doen.
Dit is ook het enige bezorgbedrijf waar ik eens een doos heb ontvangen waar iets uit gestolen was (canon cam van 400 ballen).

De enige die hun rotzooi nog een beetje op orde hebben, zijn de mannen van DHL.
Duur om wat mee te versturen, maar als je de ontvanger bent, dan zijn ze HEEL netjes.
Ben je er een keer niet, no problem, proberen we morgen nog een keer, en daarna NOG een keer.
Ben je er dan nog niet, kom het dan maar zelf halen.
Ze laten je zooi nooit zomaar bij vreemde achter, of gewoon op de stoep/in de tuin.
Zelfs pallets en plastic die je eigenlijk zelf moet weg gooien, nemen ze weer mee terug.

@ sven, daar ben ik het mee eens, lof voor DHL me gsm uit china is ook met DHL verzonden (wel raar ik had ups aangevinkt XD)

Ze komen netjes, en nemen de plastic verpakking spul (wat ze er blijkbaar zelf omheengedaan hebben omdat de chinese verpakking wat doorzichtig/slecht was) gewoon netjes weer mee (even bij de deur erafgehaald en bezorger deed het zo achter in zn vrachtwagentje)

UPS ben ik iets minder over te spreken, ook pakket uit china heeft daar ongeveer een 3dubelle wereldreis gemaakt. (ten koste van de bezorgtijd van 1,5week tenzij het in 4 dagen kon want na 3 dagen was ie al in duitsland)

GLS ben ik persoonlijk goed over te spreken, ze zijn d8 ik de goedkoopste, en bij ons komt de aardig "oudere" man altijd heeel vroeg (lees 9:00uur ofzo) al met je pakketje, ben je niet thuis, brengt hij het naar het lokale "afgiftepunt" voor particulieren (lokale fietsenmaker XD) ik ken de fietsenmaker goed, dus hij belt dan rond uurtje of half 4 (doordeweeks zit ik helaas nog op school) AAD, er ligt een pakketje voor je hierzo :) Ik dus YES spul is er weer :D

als laatste TNT nog maar even, meestal gaat het idd goed, maar toen met me heli was ik echt pisnijdig op die bezorger, want het pakket was toch redelijk waardevol (zat in kartonnen doos dan)
meestal gaat TNT ook wel goed hierzo, netjes volgende dag binnen, maar die tracking klopt echt niet, ik heb wel is pakket "afgeleverd" gezien toen ik hem pas de volgende dag aangeboden kreeg (1e keer, geen briefje gezien de vorige dag)

Verder, TNT tracking klopt ook weinig van, toen me heli "gedumpt" was in de schuur stond ie nog steeds op "bezorger is onderweg" , savonds nog steeds "bezorger is onderweg"

Laatst bewerkt:
1e keer, geen briefje gezien de vorige dag

TNT doet ook vaak genoeg geen briefje in de bus helaas.... Zo was er een keer een pakje afgeleverd, 4 deuren verderop bij een bejaarde man. Die wist niet eens meer dát er een pakje was afgeleverd, totdat zijn dochter een week later een keer langskwam en toevallig daar een doosje zag staan, gelukkig kwam die het nog brengen....

Back