@ sven, daar ben ik het mee eens, lof voor DHL me gsm uit china is ook met DHL verzonden (wel raar ik had ups aangevinkt XD)
Ze komen netjes, en nemen de plastic verpakking spul (wat ze er blijkbaar zelf omheengedaan hebben omdat de chinese verpakking wat doorzichtig/slecht was) gewoon netjes weer mee (even bij de deur erafgehaald en bezorger deed het zo achter in zn vrachtwagentje)
UPS ben ik iets minder over te spreken, ook pakket uit china heeft daar ongeveer een 3dubelle wereldreis gemaakt. (ten koste van de bezorgtijd van 1,5week tenzij het in 4 dagen kon want na 3 dagen was ie al in duitsland)
GLS ben ik persoonlijk goed over te spreken, ze zijn d8 ik de goedkoopste, en bij ons komt de aardig "oudere" man altijd heeel vroeg (lees 9:00uur ofzo) al met je pakketje, ben je niet thuis, brengt hij het naar het lokale "afgiftepunt" voor particulieren (lokale fietsenmaker XD) ik ken de fietsenmaker goed, dus hij belt dan rond uurtje of half 4 (doordeweeks zit ik helaas nog op school) AAD, er ligt een pakketje voor je hierzo

Ik dus YES spul is er weer
als laatste TNT nog maar even, meestal gaat het idd goed, maar toen met me heli was ik echt pisnijdig op die bezorger, want het pakket was toch redelijk waardevol (zat in kartonnen doos dan)
meestal gaat TNT ook wel goed hierzo, netjes volgende dag binnen, maar die tracking klopt echt niet, ik heb wel is pakket "afgeleverd" gezien toen ik hem pas de volgende dag aangeboden kreeg (1e keer, geen briefje gezien de vorige dag)
Verder, TNT tracking klopt ook weinig van, toen me heli "gedumpt" was in de schuur stond ie nog steeds op "bezorger is onderweg" , savonds nog steeds "bezorger is onderweg"