TNT onzorgvuldig met afgeven pakketjes?

Feddexx (ofzo) doet het ook leuk, reed zondag naar de vliegclub, en net buiten heerle, stond bovenop een LOSSE brievenbus (huis staat dus van de straat af, maar aan de rand van de tuin/stoep hadden ze een losse brievenbus) een aardig pakketje staan.... ook slim.

ik heb met tnt betere ervaring dan met DHL.

5 pakketjes met dhl in 6 maanden waarvan 3 fout gingen:

-Pakket 1: 2x afleverpoging daarna ophalen. Dus ik kom het ophalen blijkt het in engeland te liggen?? 6 weken vertraging!!! kan wel met 1 dag heen maar niet met 1 dag terug.

-Pakket 2: pakket nooit aangekomen was wel getekend door de postbode. valsheid in geschriften. zelfs mijn naam opgegeven maar met handtekening van de bezorger.

-Pakket 3: was vorige week vanuit china. 1x afleverpoging niet thuis. 2de afleverpoging zijn ze nooit geweest. belde om 17:10 of ze nog zouden komen die dag.. ja we komen nog. 19:00 niemand. volgende dag bellen ja we zijn om 17:20 geweest was niemand thuis... *stelletje leugenaars*. Kon pakket afhalen.. En weer bij afhalen pakket weg...

Zat voor de 3de keer in de route ja nee als er niemand thuis is doen we het door de brievenbus dat past. sinds wanneer past 5cm door de brievenbus???

Volgens dhl nam de buurvrouw het niet aan?? ze zijn niet eens bij haar aan de deur geweest.

Ook zou de bezorger zijn excuses aanbieden voor het niet komen. Maar het was wel een andere bezorger?

Uiteindelijk hebben ze het per express koerier als nog gebracht maar wat een gedoe.
even bellen na afloop is ook teveel gevraagd. 30 dollar aan verzendkosten voor een doosje van 100gram..

Dus wat mij betreft SCREW DHL!!!

Hier in Belgie is het De Post. Als ik niet thuis ben duwen ze een papiertje door de bus voor te zeggen dat ik s'anderendaags men pakje kan gaan afhalen op hun kantoor (recht over mijn school). Heb al wel een aantal keer slecht gevaren maarja wat doe je eraan, je dient klacht in maar verder gebeurt er niets (Tamiya tb02 en tamiya f103 kwijtgespeeld)
nooit terug gezien..

das kut, maar verzend dan duurderspul (lees vanaf €50 ongeveer) altijd verzekerd, dan kan tnt de portemenee trekken..

Ik krijg mijn medische hulpmiddelen (naalden, teststrips e.d. tbv mijn diabetes) altijd met tnt toegezonden. Hier zitten grote fel-oranje stickers op met "Medische hulpmiddelen" en "Alleen afgeven aan de geadresseerde".
Deze ligt uiteraard 9 van de 10 keer bij de buren...

De vorige bezorger van tnt wist op een gegeven moment dat ik thuis werk en wist me wel heel goed te vinden; krijg je ineens pakketten voor de halve straat. Klein pakketje geen probleem maar hij kwam ook een keer met zes van die enorme zitzakken aan! Toen heb ik toch wel een streep getrokken hehehe.
Toen hij al een jaar ofzo op een andere route zat kwam ik hem ergens tegen. Hij meteen gezellig tegen me lullen en ik maar denken 'wie is die gast?' :D Duurde even voor het kwartje viel.

Privatisering maakt meer kapot dan je lief is....

Ik hoor hier allemaal verhalen over het ontvangen van spullen via TNT, maar dat gaat bij mij meestal wel goed.
Het verzenden is wel een keer ontzettend misgegaan.
3 stuks 5s 4000mAh Lipos naar Canada.

Toen ik erachter kwam dat deze na 2 maanden nog niet op hun bestemming waren, maar eens een klacht ingestuurd.
Wat denk je?
'Dit poststuk is nooit in ons systeem binnengekomen, wij hopen dat wij U hiermee voldoende hebben geinformeerd'
Dus sinds het ter verzending was ingeleverd, is het spoorloos. En wat ik verder ook probeerde, men hield de poot stijf en liet weten niets voor mij te kunnen doen.

Dit gedoe met TNT is slechts een van de vele voorbeelden van de rampspoed die privatisering van dienstverlenende instanties met zich meebrengt.
Men moet nu winstmaken en dus tegen minimale kosten diensten aanbieden. Want concurrentie 'werkt kwaliteits verhogend'.
Lulkoek van het zuiverste water. Alles wordt duurder en de kwaliteit holt achteruit.

meeste pakketjes gaan bij mij ook via TNT (vanuit hongkong/hobbycity). Ik heb een zeer fijne bezorger. Heb zelf aangegeven dat hij mijn pakketjes gewoon bij buren kan afgeven, alleen de "aangetekende" pakketjes geeft ie af op het postkantoor. Hij doet altijd aan het einde van de dag nog een rondje met zijn zoon, dus dan heb ik soms het geluk het pakketje nog dezelfde dag in ontvangst te namen (er wordt dan ook netjes gezegd dat ik het briefje wat ik had gekregen weg kan doen, want dat pakket hebben ze dan zojuist gegeven)

nog nooit een pakket voor de deur aangetroffen, en pakketten zijn altijd nog netjes, dus niet met deuken erin enzo.

Ennn gisteren is het pakketje wat nog neit bekend was in NL (en volgens tnt ook nog niet in NL was) aangeboden aan mijn voordeur... ik was niet thuis, maar haal het vanmiddag op het postkantoor op

Een van de duurste? Kan het goedkoper dan?
Bij DHL hebben ze me iig al eens een flinke poot uit gedraaid.
Absoluut NIET goedkoper. :S

maar als je iets van bijvoorbeeld HK laat komen, wordt dat in NL automatisch via TNT afgehandeld...

Belgische post zijn ook dieven hoor. Ik had aan iemand van het forum een kleinigheid verkocht en vroeg 2.5euro incl verzenden. Verzending naar Nederland zou 1euro zijn volgens de site.
Ik ga deze morgen naar het postkantoor omdat ik thuis enkel postzegels om binnen België te versturen. Ik geef m'n pakje af en ik zie de weegschaal aanduiden: 15g. Ik dacht mooi onder 50g voor 1euro is de kous af. In het envlopje zaten er 2 M3 schroefjes bij en dat maakt een heel klein bultje op het pakje dus moest ik 2euro extra betalen...

Ik heb 3euro verzending moeten betalen... Hoe kan je dan nog iets goedkoop verzenden? Ik maak een licht prijsje op omdat het hier toch maar ligt te liggen, maar uiteindelijk doe ik er nog verlies aan... Afzetters...

klopt wilbert, ook ik heb zo een aantal ontvangers (en wel meer klein grut) verkocht. ook dingen die "bultjes" veroorzaken, maar Stoomstrijkijzer verstuurt vanuit belgie... daar zijn de regeltjes misschien net even anders ;)

Speciale kist maken... die je op de dag langs langsbrengen openzet, kan het pakket erin, plak je een briefje op dat ding dat die bezorger um na het plaatsen van het pakket dicht moet doen, klik, in het slot, en gaan met die banaan.... werkt hier nog steeds toppie.. na het thuiskomen die kist nakijken, he, een pakketje.. en dan weer fijn de hobby uitoefenen:)

Dat hebben ze in Duitsland iets professioneler aangepakt:
Packstation
Packstation ? Wikipedia

Packstation_01_KMJ.jpg

800px-Packstation_winter.jpg

In elk stadje kom je ze tegen.

Back