Hallo forumgangers,
Vandaag lekker met mijn trex 500 gevlogen. Er zit een nieuwe scorpion 3026 1400kv motor in en lichtere paddles. Sooow! wat houdt ik van de power & wenbaarheid. Klimbouts, tic-tocs, hurricane ging allemaal perfect.
Op mijn 4e vluchtje van de dag ging het helaas mis. Het ging allemaal zeer snel.
Ik vloog richting mezelf en merkte ineens dat de heli niet meer reageerde zoals ik gewend was. Ik probeerde te corrigeren maar dit lukte maar moeizaam.
Hierdoor kwam ik boven het publiek terecht (SORRY SORRY) iedereen schrok zich rot natuurlijk (3000+ rpm helpt daar bij).
Nog een draai kunnen maken om de heli op de grond te zetten (dit alles duurde max een paar seconden)
Ik wist meteen dat er iets met de heli aan de hand was, en bij nadere inspectie bleek de achterste servo (elevator) van de swash vast te zitten.
Gelukkig zat hij halverwegen de swash vast en had ik dus nog wat controle om te kunnen landen.
Het landen gebeurde op de voorkant van de skids (heli navoren leunend omdat achterwaards cyclic niet hielp) en toen throttle hold.
Ik ben erg hard geschrokken en hoop dat ik dat nooit meer meemaak. Een onbestuurbare heli boven het publiek. Ik voel veel verantwoordelijkheid voor de heli en besef ook de schade die het bij iemand had kunnen aanrichten.
Gelukkig was er niets ergs gebeurd en is de heli in orde behalve een 5245 servoje.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? en voelde dat ook zo k*t?
p.s (met publiek bedoel ik mijn mede piloten in de "pits")
Vandaag lekker met mijn trex 500 gevlogen. Er zit een nieuwe scorpion 3026 1400kv motor in en lichtere paddles. Sooow! wat houdt ik van de power & wenbaarheid. Klimbouts, tic-tocs, hurricane ging allemaal perfect.
Op mijn 4e vluchtje van de dag ging het helaas mis. Het ging allemaal zeer snel.
Ik vloog richting mezelf en merkte ineens dat de heli niet meer reageerde zoals ik gewend was. Ik probeerde te corrigeren maar dit lukte maar moeizaam.
Hierdoor kwam ik boven het publiek terecht (SORRY SORRY) iedereen schrok zich rot natuurlijk (3000+ rpm helpt daar bij).
Nog een draai kunnen maken om de heli op de grond te zetten (dit alles duurde max een paar seconden)
Ik wist meteen dat er iets met de heli aan de hand was, en bij nadere inspectie bleek de achterste servo (elevator) van de swash vast te zitten.
Gelukkig zat hij halverwegen de swash vast en had ik dus nog wat controle om te kunnen landen.
Het landen gebeurde op de voorkant van de skids (heli navoren leunend omdat achterwaards cyclic niet hielp) en toen throttle hold.
Ik ben erg hard geschrokken en hoop dat ik dat nooit meer meemaak. Een onbestuurbare heli boven het publiek. Ik voel veel verantwoordelijkheid voor de heli en besef ook de schade die het bij iemand had kunnen aanrichten.
Gelukkig was er niets ergs gebeurd en is de heli in orde behalve een 5245 servoje.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? en voelde dat ook zo k*t?
p.s (met publiek bedoel ik mijn mede piloten in de "pits")
Laatst bewerkt: