Toekomstige JIF 65

Als je nu eens een zender had gekocht bij een Nederlandse modelbouwzaak ipv zo'n bamizender (wat alreeds als advies werd gegeven in post 76), dan had je die vraag kunnen stellen aan de handelaar (lees had je dit probleem waarschijnlijk niet tegengekomen).

K

Laatst bewerkt:
Als je nu eens een zender had gekocht bij een Nederlandse modelbouwzaak ipv zo'n bamizender (wat alreeds als advies werd gegeven in post 76), dan had je die vraag kunnen stellen aan de handelaar (lees had je dit probleem waarschijnlijk niet tegengekomen). Maarja advies van collega modelbouwers wordt niet echt ernstig genomen door Stijnool.....en dan nu vragen om advies op datzelfde forum als je het niet meer weet..

K

Hallo

Misschien moet ik u er dan nogmaals opweizen dat de dichtstbijzijnde modelbouwwinkel hier 50 kilometer vandaan is. Hier wordt namelijk voornamelijk in de buurt geraced en daar worden andere zenders voor gebruikt. Ik weet niet hoe dat ging toen u 17 was, maar ik kan niet na school nog even 100 kilometer gaan fietsen.

Stijnool (Enschede ?)Pijp Lines Modelbouw & Hobby - Home

stijnool als je evt ook eens gaat googlen zul veel zeer veel tegen komen ,en wat men in de auto vlieg wereld gebruiken kan vaak ook mee in de boten gebruikt worden , en ga eens informeren bij een modelbouw groep bij je inde buurt ,en evt lid worden kun je een hoop leren ,want nu ga je vanalles ophalen die met goed overleg en zien ,, niet nodig hebt , of slecht te gebruiken is , zender ontv wil wel maar niet meer dan dat
en wat kris panis schrijft is wel een beetje kort door de bocht , het gaat allemaal om de EUROOOS ,die sommige niet hebben , en kreatief met materialen leer je of zit in je bloed.

Hallo,

Ik ben reeds bekend met deze winkel, het is een erg mooie winkel. Eerder had ik modeltreinen en die haalde ik ook altijd daar. Alleen het probleem is, zoals ik al eerder had gezegd, hier wordt voornamelijk geraced, dus zijn er daar dus ook van die race zenders. Ze hadden toen ik er voor het laatst was geen "normale" zenders. Dus dan viel dat voor mij al af.

Stijnool (Enschede ?)Pijp Lines Modelbouw & Hobby - Home

stijnool als je evt ook eens gaat googlen zul veel zeer veel tegen komen ,en wat men in de auto vlieg wereld gebruiken kan vaak ook mee in de boten gebruikt worden , en ga eens informeren bij een modelbouw groep bij je inde buurt ,en evt lid worden kun je een hoop leren ,want nu ga je vanalles ophalen die met goed overleg en zien ,, niet nodig hebt , of slecht te gebruiken is , zender ontv wil wel maar niet meer dan dat
en wat kris panis schrijft is wel een beetje kort door de bocht , het gaat allemaal om de EUROOOS ,die sommige niet hebben , en kreatief met materialen leer je of zit in je bloed.

Dit lijkt me een heli-zender, de ontvanger op de foto is niet puur een ontvanger, maar bevat ook een regelaar voor hoofdmotor, staartmotor en een gyro voor de staartmotor. Vandaar de "4 in 1" sticker. Je zal niet alle kanalen vrij kunnen gebruiken met deze ontvanger.

Dit lijkt me een heli-zender, de ontvanger op de foto is niet puur een ontvanger, maar bevat ook een regelaar voor hoofdmotor, staartmotor en een gyro voor de staartmotor. Vandaar de "4 in 1" sticker. Je zal niet alle kanalen vrij kunnen gebruiken met deze ontvanger.

Oke, dit is dus het probleem, dus kortom ik kan er niks mee.

Hallo

Ik heb nu mijn ontvanger, dit is de goede en nu kan ik met de rest bezig gaan. De boot drijft inmiddels en is ook waterdicht, tijd voor het stukje elektronica.

groeten
Stijn

Sorry, ik had deze boodschap gemist. Maar lijkt me inderdaad een "gewone" ontvanger die het met jouw zender zou moeten doen. Al uitgeprobeerd?

Groet,

Ad Bakker

Hallo Ad,

Ik ben inmiddels weer een stuk verder, heerlijk zo'n vakantie. Ik heb nu de middelen en de tijd dus het schiet lekker op. Hier heb ik wat foto's van hoe het er nu uitziet.
full
full
full

groeten
Stijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Als die batterijhouder nat wordt ga je contact problemen krijgen en dus uitval van je RC.

Beter is een accu pakket.

Hallo,

Dit klopt, maar toen ik de foto's nam had ik oude kleding aan, dus kon ik niet even snel naar binnen om een plastic afsluitzakje te pakken. Deze heb ik echter wel.

Groeten
Stijn

Back