Toekomstige JIF 65

kwiklinks roesten in een boot
En dan nog een spaak van passende dikte

Gaffelkop M2 Verenstaal vogel kwaliteit Bubble
M2
roestvrij

Ik heb ze in mijn stoomboot en als ik vaar is het onderdeks meer dan 99% luchtvochtigheid en heb nog geen roest op die dingen.

Spaken zijn ook niet RVS en die beveel je wel aan. :rolleyes:

:cool:

Hallo

Ik was wel van plan die te gaan gebruiken, maar ik denk dat ik in plaats van de spaken een aluminium buisje ga gebruiken, dit roest zeker niet.:rolleyes::rolleyes:

Hallo Stijn,

Kijk even naar de diameter van de gaatjes waar de stuurstang in moet passen (op je servoarm en de arm op de roerkoning) en selecteer daar de dikte van de stang (en dus de maat van de kwiklink) op.

Groeten, Jan.

Hallo,

Oke gedaan, maar nu heb ik nog een vraag. De plaats waar de stuurstang inmoet heeft lijk mij ook een bepaalde diameter, maar op de site verkopen ze 2 soorten diameter's. Ik heb dus geen idee welke ik moet hebben. Heeft een van jullie deze maat misschien??

Groeten
Stijn Oolbekkink

Hallo Stijn,

Kijk even naar de diameter van de gaatjes waar de stuurstang in moet passen (op je servoarm en de arm op de roerkoning) en selecteer daar de dikte van de stang (en dus de maat van de kwiklink) op.

Groeten, Jan.

:confused:

De M2 kwiklink heeft een koppelpen (die in de servohevel (zwarte ding met die rij gaatjes) moet) van 1.55 mm.

Je kan meen ik kiezen tussen M2 en M3 dat is de maat voor de draadstang die je op lengte kan maken tussen beide kwiklinks.

Neem je kwiklink van M2 en blijkt het draadeind van M2 te slap, kan je allicht korte stukjes draadeind (om te kunnen stellen) in een buisje solderen, dat wel de duw/buig kracht aan kan.

:confused:

De M2 kwiklink heeft een koppelpen (die in de servohevel (zwarte ding met die rij gaatjes) moet) van 1.55 mm.

Je kan meen ik kiezen tussen M2 en M3 dat is de maat voor de draadstang die je op lengte kan maken tussen beide kwiklinks.

Neem je kwiklink van M2 en blijkt het draadeind van M2 te slap, kan je allicht korte stukjes draadeind (om te kunnen stellen) in een buisje solderen, dat wel de duw/buig kracht aan kan.

Hallo

Is het ook een mogelijkheid om 4 van deze RC-Point & 2ehandsRC Webshop en Modelbouwwinkel Beugen te gebruiken, hier heb ik namelijk geen gezeur met de schroefdraad.

Hallo

Ik heb weer spul besteld, dit keer bij rc-point. Hadden ze iets niet op voorraad bleek later, door de eigenaar werd er gratis een alternatief geleverd. Dit vind ik erg netjes.

Ook heb ik de arm nog wat bijgewerkt. Dit is het resultaat.
full
full

Tevens heb ik een plankje gemaakt waar de servo's in kunnen. Deze zal ik nog een andere keer fotograferen.

groeten
Stijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Update,

Na een tussentoets week eindelijk weer tijd, dit maal de electronica plaat gemonteerd met de electronica er in, kiel mooi gemaakt en de hele handel in de epoxy. Foto's volgen nog.

Even wat anders, ik heb nog een zender en ontvanger nodig, iemand tips waar ik op moet letten?

groeten
Stijn

Ik zou dan voor een 4 kanaals zender kijken, heb je toch iets meer "ruimte", mocht je er ook andere schepen mee willen gaan besturen, op een later tijdstip.

Hallo

Ik heb een zenderset thuis en deze doet het, alleen heb ik een probleem, ik heb gezien dat er een proportion en gain knop achter op zit, hierdoor is het volledige bereik van mijn zeilservo niet beschikbaar. Kunnen jullie mij helpen, want ik heb al verschillende website's bekeken maar ik snap er niks van.

groeten
Stijn

Als je dan ook je zender merk en type vermeld?
eventueel met foto's.
We hebben geen van allen een glazen bol.

Het merk is Esky ek2-0707, de reciever is esky 000863
de foto's probeer ik te uploaden, maar dat duurt nog wel even.
Hier zijn de foto's

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back