Tomahawk Futura 1.9

Dit jaar eens met Gijs en Mark naar Jetpower geweest, om te kijken naar mooie jets en niet om te kopen. Helaas. Staat er nu toch ineens een Futura op de bouwtafel.

Ga niet echt een bouwdraadje starten maar zal regelmatig vorderingen melden en foto's plaatsen. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Ook ervaringen van anderen met deze kist verneem ik graag.

full

en op de bouwplaats

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Mischa,

Tja,wat moet ik nu zeggen, je weet hoe ik erover denk ;-)

Maar als jij hem mooi vind dan vindt ik dat ook mooi.
Alvast veel "bouw"plezier (is ie al klaar?) en straks natuurlijk veel en lekker er mee vliegen.

En dat moet ik je wel nageven, hij schijnt geweldig te vliegen, dus daar ga je veel plezier aan beleven :yes:

Grt,
Berto.

Gelukkig verschillen smaken, allemaal dezelfde kist is ook niks. En nee, hij is helaas nog lang niet klaar.
Cockpitglas zit er in dus kan nu beginnen aan het inbouwen van de apparatuur. De rest was al af fabriek gerealiseerd.

Dat is helemaal waar :yes:

Kijk cockpit kap zit, toch een lastig en secuur klusje, mooi man.

Mooi

Staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje.
Eerlijk gezegd vind ik hem zonder winglets mooier.

Succes met bouwen.

De winglets zijn optioneel en worden los meegeleverd. Ik heb ze liggen maar of ik ze monteer is nog de vraag.
@Ed, thanks
Binnenkort weer meer tijd om te bouwen en foto's plaatsen :yes:

Weer een stapje verder, beide vleugels zo goed als klaar.

Aileron
full

Flapservo ingebouwd
full

Full flap
full

Flap in
full

Alleen de remdraden nog aan elkaar solderen
full

Tank voorzien van beslag en ophanging en op zijn plekje
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit geen enkele speling op de servo aansturingen van zowel de ailerons als de flaps.
- Alu servohevel die je kunt knellen op de servo
- Hierover een vork M3 met als draaipunt een M3 bout (geen schroefdraad in de hevel zelf)
- M3 draadeindje en M3 kogelkopjes op de rolroeren en flaps zaten bij de kit

Voila, geen speling meer.

De hevelpositie bij flaps was aangegeven door Tomahawk en het lijkt mij dat je zo minimaal je servo belast.

ziet er netjes uit Mischa al lijkt mij de maximale flapafstand wat weinig ik had ze op de viper bijna haaks staan
gr.Pieter

Hi Pieter,
De flap staat nu grof ingesteld op de geadviseerde 80mm. Finetuning volgt later, kan nog alle kanten op.
(de goede kant hoop ik) :lol:

Back