Tomahawk Futura 1.9

Goedemorgen Erwin,

Yep, dacht dat er geen ventilatie ruimte tussen de buitenpijp zat maar ben hierin abuis.
Als ik het zo zie zit je pijp los van de romp.

Dank je.

Ga puzzelen hoe het bij mij op te lossen.
 
Nog even snel gekeken en ik ga er iig voor zorgen dat er ventilatie tussen de pijp en romp mogelijk wordt.

Nu eerst even samen met Mark buiten spelen, is mooi vliegweer.
 
Ooit op school geleerd dat "de wijzen" uit het oosten kwamen maar ik ga schoolgeld terugvragen. Blijkt dat er ook in het Noorden "wijzen" wonen. :lol: Probleem kielvlak hitteopbouw is theoretisch opgelost.

Ventilatie rondom de pijp ook


Heb nu 2mm ruimte tussen de buitenpijp en cone. (Waar het houtje in ligt).
 
Zekers een gerust gevoel, zat me niet lekker. Kans dat dit anders later weer aangepast moest worden is groot en daar heb ik geen trek in. De ruimte van het kielvlak ga ik dus ook dichtmaken. Test nu of ik 1,2mm berkenmultiplex in een halve cirkel kan vormen. Diameter 100mm. Deze komt boven de pijp en dicht de ruimte af. Ligt de bedrading ook lekker beschermd.
 
Staart aangepakt en de open ruimte gesloten

full


full


full




Volgende is een uitdaging van het nosegear. Daar ik een komplete set Lado e-retracts heb liggen heb ik niet gekozen voor een origineel landingsgestel. Dit is, op het neuswiel na, geen probleem. Nu heb ik getracht er alsnog een kompleet origineel e-nosegear in te krijgen maar die pogingen heb ik helaas moeten staken. :bad-words:

Ga nu maar verder puzzelen met met Lado mechaniek, losse leg en wiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder met inbouwen

Tank
full


Op de benedenverdieping hopper pomp en Ecu. Ontvanger en dergelijke komen hierboven op een radioplaat
full


Inlaat voorzien van gaas
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo jij hebt je dag weer nuttig bested wij ook hoor lekker in de sneeuw gevlogen ziet er netties uit kerel
gr.Pieter
 
Dat ziet er strak uit van binnen!

Ik heb dat spul al meer gezien, hoe heet die verf? en waar heb je het vandaan als ik vragen mag?
 
Laatste voor voorlopig, de radioplaat.
Definitieve indeling pas nadat het neuswiel gemonteerd is en het zwaartepunt nogmaals is bepaald. Zal niet veel verschillen met nu maar je weet het maar nooit

full


Schiet aardig op zo, to do list.
Neuswiel monteren
Jetpijp vastschroeven (= al passed)
Turbine plaatsen
Tankontluchting maken
Vulnippel, keroslangen en kraantjes monteren
Radioplaat afmaken
Bedrading afwerken en aansluiten

Ehhhhhh ...? Testen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet toch vaker naar de bouwmarkt gaan buurman ;-)
Heb er al diverse in m`n hand gehad maar toch steeds maar weer terug gezet :roll:
 
Voor eerste gebruik met tussenpozen lang en goed schudden. Ze raken direct verstopt wanneer je de standaard voorgeschreven tijd aan houdt.

Dit heeft mij 1 bus extra gekost.

Hoy Mischa , schiet al lekker op, is het toch nog goed gekomen met de neuspoot,
Als het nu nog effe gaat vriezen ,dan kunnen ze schaatsen ,dan moet het maar gouw voorjaar worden ,dan zijn wij weer aan zet, vlam in de pijp, en gaan met die banaan.
Veel succes.
Matthijs
 
Het kan me niet snel genoeg zomer worden Matthijs, ben klaar met de winter.

Jetpijp ruimte gegeven voor extra ventilatie en ondersteuning pijp aangebracht
full


En afgewerkt.
full


Ook weer klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top