Omdat ik nu de afmetingen weet van de staartservo's kon ik de staart verder afmaken:
Inmiddels zijn ook de bovenste vuren verstevigingsdriehoekjes erin gelijmd (geen foto van).
Het eindschot van het electronica-bakje ingelijmd en de vier bevestigingsblokjes van het buik-luik ingelijmd. Beetje zitten tobben hoe ik dat lekker voor elkaar zou krijgen, aangezien ik het luikje absoluut vlak met de bodem wou krijgen. Meten/aftekenen/lijmen ging het niet worden, veel te onnauwkeurig. Opgelost door de romp met de bodem op een vlakke plaat te zetten met het luikje erin (ingepakt in folie) en vervolgens de blokjes daar bovenop gezet:
Resultaat:
Tussendoor een heel ander klusje aangepakt, de carburateur 90 graden gedraaid:
Klein foutje ook rechtgezet. Bij de motorsteun zaten 4 boutjes + ringetjes. De ringetjes had ik keurig onder de boutjes geplaatst, maar tijdens dit klusje viel mijn oog op de Duitse beschrijving hiervoor en kwam ik erachter dan er iets anders staat: de "Scheiben" moeten tussen de motor en de steun ... opgelost!
Aanzuigtrechtertje moet nog aan het tufnol dragertje worden ge-epoxied. Moet daarbij oppassen dat ik het trechtertje niet te diep erin duw, anders blokkeert de choke heb ik gemerkt. Maar eerst nog een aanzuiggat in het motorschot maken en kijken of dat een beetje past zo. Klusje voor later (daar is inmiddels een heel lijstje van
)
Nog zo'n klusje waar ik al een aantal weken tegenaan zat te hikken: de sleepkoppeling eindelijk afmaken. Maar eens begonnen met het inlijmen van het triplex dragertje voor de kabel:
Ondanks dat de tank volgens tekening is geplaatst, toch het dragertje grof moeten modificeren om het in het midden te krijgen. Leermomentje: never trust a drawing
!
Ball-link aan de kabel ge-epoxied:
Natuurlijk tussendoor al gechecked, maar: hij werkt (en soepel ook nog)!
Als laatste de gasservo-mount gemaakt:
Zijn jullie weer helemaal bij!
Groeten,
Ronald
Inmiddels zijn ook de bovenste vuren verstevigingsdriehoekjes erin gelijmd (geen foto van).
Het eindschot van het electronica-bakje ingelijmd en de vier bevestigingsblokjes van het buik-luik ingelijmd. Beetje zitten tobben hoe ik dat lekker voor elkaar zou krijgen, aangezien ik het luikje absoluut vlak met de bodem wou krijgen. Meten/aftekenen/lijmen ging het niet worden, veel te onnauwkeurig. Opgelost door de romp met de bodem op een vlakke plaat te zetten met het luikje erin (ingepakt in folie) en vervolgens de blokjes daar bovenop gezet:
Resultaat:
Tussendoor een heel ander klusje aangepakt, de carburateur 90 graden gedraaid:
Klein foutje ook rechtgezet. Bij de motorsteun zaten 4 boutjes + ringetjes. De ringetjes had ik keurig onder de boutjes geplaatst, maar tijdens dit klusje viel mijn oog op de Duitse beschrijving hiervoor en kwam ik erachter dan er iets anders staat: de "Scheiben" moeten tussen de motor en de steun ... opgelost!
Aanzuigtrechtertje moet nog aan het tufnol dragertje worden ge-epoxied. Moet daarbij oppassen dat ik het trechtertje niet te diep erin duw, anders blokkeert de choke heb ik gemerkt. Maar eerst nog een aanzuiggat in het motorschot maken en kijken of dat een beetje past zo. Klusje voor later (daar is inmiddels een heel lijstje van

Nog zo'n klusje waar ik al een aantal weken tegenaan zat te hikken: de sleepkoppeling eindelijk afmaken. Maar eens begonnen met het inlijmen van het triplex dragertje voor de kabel:
Ondanks dat de tank volgens tekening is geplaatst, toch het dragertje grof moeten modificeren om het in het midden te krijgen. Leermomentje: never trust a drawing

Ball-link aan de kabel ge-epoxied:
Natuurlijk tussendoor al gechecked, maar: hij werkt (en soepel ook nog)!

Als laatste de gasservo-mount gemaakt:
Zijn jullie weer helemaal bij!
Groeten,
Ronald