Toni Clark Piper Cub (BosModelAir)

Hee Onno,

die Menno moeten we even in de gaten gaan houden die heeft wel errug leuk spul op de kop getikt voor de verkoop ;-)

@ Menno,
Als de drijvers van de Decathlon eronder gaan, dan worden ze toch zeker wel even in kleur gespoten he
Nop, die komen onder een Big Lift die ik eigenlijk nog voor 11 april gereed ga zien te krijgen :roll:

Voor deze Piper Cub komen er iets grotere drijvers onder.

@ Eric,
Ben voor mijn TC Piper nog op zoek naar een landingsgestel
Ehhh, zelf even maken???

Haha,

die Berto ... heb je nog niet genoeg modelbouwspul dan :)

Anyway: ik zal een en ander van die partij tzt in een verkoopdraadje zetten, want het is gewoon teveel om allemaal zelf te houden ;)

Zit een hele partij motoren bij (jaja, brandstof & benzine, jij vliegt toch niets anders :mrgreen: ) die ik zal gaan aanbieden.

Houdt het mbf in de gaten jongens :)

Grtz,
Menno

We mogen wel een Piper subforum gaan aanvragen bij Robert met zoveel Pipers .

Lijkt wel een rage te worden .

En als die nou eens allemaal naar the Wings komen op de Piper meeting word het heel gezellig . :mrgreen:

Mvg Johan

haha,

ja idd er is een ware hype ontstaan op mbf met al die draadjes.

@ Johan: ik vrees dat ik dit jaar de Piper meeting niet ga redden, maar wie weet volgend jaar ...

@ Berto: Waar is je Decathlon eigenlijk naar toe gegaan ?

@jetpropdlx: die zit normaal gesproken toch bij de kit ? Of is ie gesneuveld ?

Grtz,
Menno

Ook wij zijn vrijwle zeker niet op de Piper meeting, hebben teveel andere meetings gepland en moet daarnaast ook geregled in het weekend werken en de vrouw en kinders plezieren :D

De S. Decathlon is verkocht aan iemand die vliegt bij de MVA, hij gaat hem als sleper gebruiken en voor Huckepack, volgens mij geen forummer.

Zo even het motortje er opgezeten.
Ik ga nu de kist maar eens op pootjes zetten.
Bij het landings gestel kan ik dan gelijk even kijken of de hoogte goed uitkomt.
En zo klooien we rustig verder.

Groeten Onno

piper29.jpg

Goed bezig Onno.

Van het weekend anders op het werk de pootjes aanpassen, heb toch tijd zat zaterdag ;-)

Hee mannen,

wat is dat voor een motor ? Methanol of benzine ?

Monteren jullie de motor star op de kist of zie ik het niet goed ? Ik heb op advies van een mede clublid even gekeken naar een hydro-mount, maar ik schrok nogal van de prijs van zo'n ding. Zijn er alternatieven ?

Zijn jullie niet bang voor teveel geluid ?
Ook ben ik nieuwsgierig welke demper jullie gebruiken.

Verder maak ik m'n complimenten, je gaat lekker onno :)
Ik ben jaloers dat je al zover bent, die vliegt binnen 2 weken :mrgreen:

Grtz,
Menno

Hee Menno,

dit is een Zenoah 38cc benzine met magneetontsteking.
Uitlaat is een gewoon standaard demper voor iets te veel geluid zijn wij niet bang :cool:

Rubbers leuk maar onzin, heb ze bij ons op de club gezien die weer terug zijn gegaan naar starre montage.
Tot 50cc zou ik er niet eens aan gaan denken om rubbers te gaan toepassen en qua prijs al helemaal niet aan een hydromount.

Zo het landings gestel zit ook bijna.
Wat voor servo's kan ik het beste op de rolroeren monteren.
Zijn gewone standaard servo's sterk genoeg hier voor of moet ik sterkere er op zetten.

Groeten Onno

PS Menno deze vliegt niet binnen twee weken hoor ik ben wat traag.

Mhhh, dat landingsgestel ziet er een beetje zielig uit :cry:
piper30.jpg

Ik zou voor een maatje zwaarder gaan, je weet hoe mijn rolroeren van de Super Decathlon reageerden met normale servo`s.

Ik heb waarschijnlijk nog wel 2 digitale 5 kilo servo`s voor je liggen :-)

EDIT: HEB ik liggen voor je ;-)

Laatst bewerkt:
Hoi,

hij staat inderdaad wel een beetje zielig op z'n pootjes jongens :)

Onno: Geeft niets, des te langer duurt de voorpret :mrgreen:

Berto: Hydro mount was ook meer uit het oogpunt van geluid bedoeld, schijnt behoorlijk te schelen omdat er minder trillingen aan de romp worden doorgegeven.

Ah de Zenoah ZG38, op de laatste foto's kan ik 'm idd herkennen. Dat was op de eerdere foto's wat moeilijker. Zo'n motor heb ik binnenkort ook, hij zit op een ZLIN 526 Akrobat (wingspan 280cm). Schijnt wel een erg fijne motor te zijn heb ik begrepen ? Heb je nog tips :)

Als jullie de Piper klaar hebben, doe je dan een geluidsmeting ? Of doe je dat nooit ?

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Jullie hebben geluk dat je geen geluidsmeeting hebt. Ik snap RCE flyer wel, die heeft waarschijnlijk (net als ik en vele anderen) wel met de maximale 80 DB te maken. Als ik niet met het geluid bezig zou hoeven te zijn dan was mijn hobby een stuk gemakkelijker. Uitlaat er onder die mooi is in plaats van functioneel en gaan met die banaan. Nee, ik ben aan het stoeien met een doos dempers, propellers, lucht uit de romp en dan maar hopen dat die er onder zit, anders gewoon niet vliegen! Als je ziet hoe gemakkelijk jullie daarmee omgaan dan begrijp ik dat er vragen over komen. Een Zenoah 38 met standaardpotje zonder aanpassingen gaat zeker over de 80 heen!! Maar nogmaals, super voor jullie dat je er geen last van hebt. Dat is goed geregeld.

Michiel,

je slaat de spijker op z'n koop (ssstt, niet te hard ivm max 80 dB :mrgreen: )

Bij ons moeten we daar helaas rekening mee houden, dus dat brengt aanpassingen met zich mee.

Bij een kist die nog gebouwd moet worden, kan je er vanaf het begin rekening mee houden, maar als je een kist hebt die al gebouwd is kan het je wel eens voor lastige vraagstukken zetten.

Als de gemeentes echt lastig worden, worden we gewoon met z'n allen lid waar Berto ook vliegt :)

Grtz,
Menno

Het geluid wat een benzine motor produceert is vele malen vriendelijker dan het geluid van een 2 takt methanol motor.
Bij vele clubs is het zo geregeld dat een benzine motor iets meer db's mag maken(ik dacht iets van 86db) dan een methanol motor(80 db).
Dit heeft vooral met het toerental te maken!!
Maar met een beetje uitlaat kan deze motor met gemak ook onder de 80 db komen.
Als ik het verkeerd heb dan lees of hoor ik het graag!!!

Mvgr hans

Wij hebben het geluk dat we vrij ver van de bewoonde wereld zitten met enkel een paar boerderijen op een redelijke afstand. Tóch wordt er door het bestuur op gelet dat de geluidsproductie binnen de perken blijft. Waarom? Omdat we geen slapende honden wakker willen maken en je met restricties opgezadeld gaat worden waar niemand wat aan heeft.

En het landingsgestel zit eronder, er moet even gekeken wordne hoe de wielen staan met al het gewicht erop maar Onno is lekker bezig :D
piper33.jpg

Back