Toni Clark Tiger Moth 1/4.8 Restauratieverslag Nr2

Ik ben 37, is dat jong genoeg om niet uit te sterven?

enneh van de bovenste plank, zover ben ik nog lang niet...laten maar eens zien hoe ze wordt als het af is...

Inderdaad weer een knap staaltje bouwkunst.

En Arnold: sommige jongeren wagen zich nog wel aan zelfbouw.
Het is nog geen uitstervend ras.

Johan.

OK Johan, dat geloof ik eigenlijk ook wel.
Maar dan moeten ze beschermd worden en een plaats krijgen op de lijst van uitstervende "mensen" soorten.:D

Ik ben 37, is dat jong genoeg om niet uit te sterven?

enneh van de bovenste plank, zover ben ik nog lang niet...laten maar eens zien hoe ze wordt als het af is...

Jawel Femmo, als je zo in je hobby en de uitvoering ervan opgaat dan is dat uniek.
Er zijn in onze club nog maar weinig jongeren die zelf bouwen.
Ja, foamies terug in elkaar plakken als ze gecrashed zijn. Maar dat noem ik geen modelbouw meer.

En ja hoor, je bent jong genoeg om deze traditie/wetenschap/vaardigheid voort te zetten.

Via pb van een actief forumlid gehoord dat de originel Moth eugenlijk niet zo'n grote kier hoort te hebben, en dat deze in ieder geval het vlieggedrag van het model nadelig beinvloed.

Toch maar aanpassen denk ik, vooral vanwege het laatste.

Jong geleerd..

Hoi Femmo,

Ziet er goed uit. Neem je hem op een Dinsdag avond eens mee naar de club?
En wat betreft jongeren, gewoon met de paplepel dat werkt nog steeds prima. In de huiskamer bouwen dus.

Zie zo..
[97183] electric-formula-one-2

Ik ga zo weer beginnen..
Tjarko

Laatst bewerkt door een moderator:
Roeren afgemaakt en hoogteroerheveltjes gemaakt uit tufnol.

full

De heveltjes worden nog afgewerkt met lithoplaat om de lipjes aan de onderkant te maken, maar dat doe ik pa sna het bespannen.

Vanavond de roeren bespannen. Mijn vrouw heeft verschillende soorten injectienaalden meegenomen uit het ziekenhuis dus nu kan ik gaan expirimenteren met het aanbrengen van rib stitching!

full

Ziet er mooi uit. Ik wil zelf wel iets meer detail aanbrengen.
En ik heb er "echte" pilootjes van "The Pilot people" in en geen muppets.

He Femmo, in `t linkje van Ralf kan je zien hoe de tank + twee vleugelpennen uit een stuk standaard bij TC zit:

attachment.php

Er vliegen er velen mee rond dus zal sterk genoeg zijn. Ik vind het er zelf wat zwak uitzien en aanvoelen vandaar m`n aanpassingen.

Je gaat hard met bekleden! Ziet er goed uit.
Groeten, Ramses

Ik herkende hem ja
Ik hoop de mijne volgende zomer in oss bij me te hebben. (met wat meer vliegsucces dan dat Messerschmidtje:oops:)

Weer eeen klein stapje
Kielvlak en stabilo zijn bespannen.
eea even in elkaar geschoven omdat het zo mooi is.

full

T wordt al een beetje een vliegtuig.:D

full

En omdat een De Havilland nu eenmaal mooie luikjes verdiend (toch, Han?)
ook maar vast een bagageluik uitgezet en opengewerkt. De heren piloten moeten een fleske whisky mee kunnen nemen nietwaar?

full

Back