Top Flite Douglas DC-3 (foto update 12/10)

De motors er op gezet met motor mounts 5,5cm verlengd. Het main gear er ook eens onder gemonteerd. Het begint op zijn pootjes te vallen! :)

groeten

ziet er mooi uit
ik heb zelf ook een dc-3 liggen die nog afgebouwd moet worden,
maar hoeveel mm balsa moet je gebruiken voor de vleugel beplanking?

Groeten, Niek

Alles eens op de weegschaal gezet en hij komt aan een AUW van 3940g. Best wel zwaar vind ik...
Misschien 2x 4S 3000Mah nemen?

Laatst bewerkt:
Zo alles even op de weegschaal.

Romp 1225 gram.
Vleugel 2750 gram.
Accu 725 gram met oude nicads 1160 gram.
__________ _______
Totaal 4700 gram. 5135 gram.

Verschil in gewicht met vliegen bijna niet waarneembaar.
Als die wat zwaarder is is die niet zo fladderig lucht wat steviger in de lucht.

Han.

Okeej dan is het goed!
Ik heb op RCgroups ook een draadje staan van de bouw en daar had een gerespecteerd bouwer deze ook maar had hem gecrasht door dat hij makkelijk in een spin geraakte. Echter heeft hij nu zeer veel differential op de ailerons zitten en heeft hij geen last meer van spins. Wat zijn jou ervaringen hierin Han?

groeten

Ha daar komen we op het punt uit van.!!!!!!!
Juist ja het juiste zwaarte punt.
Maar 2 grammetjes telicht van voren en ja dan licht die al in een spin voor je een meter hebt gevlogen.
Beter iets te zwaar van voren is een stuk beter.
Mijn beech hangt nu ook flink voor over, landen met full flaps zonder motorloop.
Geen probleem.
En starten zonder flaps gaat de eerste keer het beste.

Maar wat hier staat komt nog wel een keer voorbij voor je gaat vliegen.
Is zeer belangrijk.

hier nog een plaatje gevonden.
dakota%20001.jpg

dakota%20002.jpg

Han.

Ja dat dacht ik ook dat het met het CG te maken had. Nadat ik men cub met floats had uitgerust was het CG 2cm naar achter geschoven en bij de 1e bocht met zen neus in het sop! :D
Ik heb nu ook de neiging om een beetje meer nose heavy te vliegen dan in de handleiding beschreven staat.
Maar jij hebt dus geen last van rariteiten?

Nop geen problemen.
Heb er vorig jaar een f4c wedstrijd meegevlogen.
Al viel dat niet mee.
Maar dat was mijn eigen schuld.

Han.

In het filmpje zie je enkel de flaps, de ailerons zijn hier nog niet aangebracht, deze komen ernaast tot aan de vleugeltips.

Back