Top Flite Douglas DC-3 (foto update 12/10)

Er is nog wel een foamy van dynam en een 3m glasvezel kit te krijgen maar voor zo ver ik weet is dat alles.

Ondertussen niet opgeschoten door tijdsgebrek maar hij is bijna spuitklaar.
Ik vraag me af of je op bespan folie kan spuiten. Iemand daar ervaring mee?

groeten

Op oracover kan je in principe spuiten. Opruwen, ontvetten en spuiten. Meer info op hun website (zelf nog nooit gedaan).

Cor

Bedankt!
Het is nodig voor men control surfaces. Deze moeten bedekt worden met een stof zodat de onderliggende ribben te zien zijn net zoals bij de echte.

update time:

engine cowling en pods zijn klaar

bovenkant

onderkant

cowling

elektronica: links de BEC, rechts ontvanger en bovenaan links en rechts de stroomvoorziening voor de motoren.

eerste 2 dunne lagen primer zitten er op. Nu opnieuw wat schuren en opvullen.

Dit wou ik dus bekomen voor de elevator, de ribben zie je er mooi door en ik heb de folie achteraan ook wat dieper inwaarts doen plakken zodat je echt die rondingen hebt.
http://imageshack.us/photo/my-images/259/img00255201111101535.jpg/

tot de volgende!!!

Laatst bewerkt:
Dat is alabastine licht gewicht plamuur. Ik ondervond wat problemen met het beplanken van dat golvend patroon dus heb ik gekozen om het helemaal op te vullen. Het gewicht word hier minimaal door beïnvloed.

Oke tijd voor een kleine cursus.!!:p

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

Zo deze stonden al een tijdje online.
voor deze gevalletjes.

Succes Han.

aaaaaaaa zo moet dat :)
nou, ik ben ook tevreden met het resultaat dat ik bekomen ben.
Als gewicht echt een probleem had geweest had ik wel doorgezet!
Maar goed, weer wat bijgeleerd.

Ik ben ondertussen beginnen werken en combineer dit nog met mijn studies. Dit heeft dus als gevolg dat ik extreem weinig tijd overhoud voor de modelbouw. Spijtig maar first things first!
Maar hij is al ver dus hier en daar een uurtje werken en dan komt er wel een volgende update!

Zo even een opwarmmertje.:):)

Kwam deze oude opname van mijn dakota nog tegen.
met 20 cellen 2000.

Groeten Han.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo even een opwarmmertje.:):)

Kwam deze oude opname van mijn dakota nog tegen.
met 20 cellen 2000.

Groeten Han.

hoi Han

ik kan niet wachten tot ik me tekeningen heb van me DC-2 de Uiver die ik wil gaan bouwen maar dit filmpje ziet er goed uit denk niet dat er veel verschil in deze twee vliegtuigen zit .
ik weet niet hoe groot die van jou is maar denk dat die ik ga bouwen ongeveer het zelde formaat is tot mijn weten word spanwijte 2.59 en romp lengte van 1.89 .
heb je ook wat foto's van je dakota ben ik wel heel benieuwd naar

Gr Ger

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ger.

Hier war foto's.
Geen bouwfoto's was nog van voor het digitale tijdperk.

Dakota Han.

En succes met de bouw van de uiver.
Graag wel een bouwdraadje, ben ik gek op.
Mag ik zeggen.

Groeten Han.

hi Han
wat ik je nog vergeten te vragen was is deze dc-3 kwa groote net zoals die ik wil gaan bouwen

en bedankt voor de foto's ben er blij mee kan me nog wel van pas komen als ik eenmaal ga beginnen

Mzvg Ger

Hoi Han,

Tot men grote spijt komt er geen schot meer in de zaak.
Ik heb enkel de vleugel ingestreken met G4 verharder en hier en daar wat geschuurd, meer niet...
Voorlopig heb ik ook de tijd niet gehad om meer te doen daar ik een fulltime baan combineerde met studeren voor men piloten opleiding. Nu de opleiding klaar is begin ik aan de type rating Boeing 737 dus het eerst volgende half jaar zal er niet veel meer gebeuren vrees ik... :(

Groeten

Back