top flite gold edition P40 warhawk

idd maar die rode valve heb ik eruit gehaald en nu zit er een gewone blauwe in die werkt wel...
heb eens gegoogled en idd zo een restrictor is hetgene ik nodig heb,zal er dan enkele bestellen, voor morgen moet het nu maar even zo zijn!!

hij is nu vliegklaar, enkel nog zwaartepunt bepalen en eens die struts vastzetten( die inbusjes zijn niet genoeg) iemand tips?

wegen zal ik ook een sdoen

hij staat klaar voor morgen ,de eerste keer mee naar het veld
motorkap er nog van zodat ik de motor eerst kan inlopen.
morgen is het de bedoeling om de motor in te lopen en eens te zien hoe hij taxied...
als hij plots stijgt, tja dan zullen we de maiden ook maar proberen zeker??

P1060690.JPG

vlieggewicht 4,4kg droog wat me wel wat verwonderd, maar goed licht zou ik denken!
hier en daar nog wel wat detailwerk enzo maar eerst maar eens zien wat er gebeurd!

hallo,

hij heeft niet gevlogen (enorm slecht weer en 90% van de dag regen juj)
maar de motor heb ik wel doen draaien, draait nu goed,moet deze week nog wat verder inlopen, maar power zal ik denk ik niet te kort komen!

verdere verhaal van de retracts... waar kan ik die restrictors kopen in belgie/nederland, met een schappelijke verzendkost?
groeten Chris

hopelijk volgend weekend mooi weer... we zien wel

Restrictor álá cheapo neem een stelring die om je slang past en klem hiermee de slang zover dicht dat je de gewenste intrek/ uitklap snelheid hebt. En bij de betere metaalwaren winkel kun je deze ringen kopen, ook in de modelbouw winkel.

Ik bedoel dus
203232.jpg
dit soort ringen, worden ook wel wheel collars genoemd. Deze doe je dus om de slang heen en dan knijp je de doorlaat doer het indraaien van de bout.

ben de motorkap pas aan het maken, de uitlaat zit er nu een stukje uit,die wil ik zwart gaan spuiten
maar kan ik daar geween zwarte spuitbussen voor gebruiken?
ik heb hier nog een bus zwarte motip staan en dan de verf die ik gebruikt heb ook. maar daar staat niets van op qua hittebestendig?
of moet ik dat er gewoon op spuiten , en we zien wel of het afbladdert ofzo??
groeten Chris

Bij de automaterialen handel heb je speciale hitte bestendige verf.
Daarmee kan je uitlaatspruitstukken, motorblokken etc. mee lakken.
Het blijft ook goed zitten.
Vroeger kocht ik het spul altijd op autobeurzen. Techno Classica etc. Daar stond dan zo een mannetje met een standje die dat dan exclusief verkocht.

Fabrikant:
VHT Engine Enamel™

is ondertussen gespoten.
gisteren meegedaan naar het veld maar te veel wind en regen. motor wilde ook niet goed mee... toen hij draaide viel hij stil.
hij zuigt ook moeilijk benzine aan. ik zal hem deze week eens op de bok zetten en alles nalopen, moet gewoon eerst in orde zijn.

Het weer wordt steeds beter! :D
Succes met de maiden van je mooie P-40!

Groeten, Ramses

hehe idd hopelijk zaterdag ook zo een goed weer. we hebben wel wedstrijd, maar hiervoor wel tijd om ermee te vliegen hopelijk. als het zover is post ik wel wat:p

Dag Chris,
Je gaat de boel nu verkopen... Maarrrrr.... zou je nog even de details van de inbouw van de motor kunnen tonen? Hoe je het uiteindelijk opgelost hebt met de uitlaat? Want er stonden wel wat schetsjes in wegwerpblik... maar het ziet er thans uit als een fabrieksklaar knalpotje?
Had de motor voldoende power voor de kist?... (vast en zeker... te over?).. en welke prop heb je gedraaid?... Die ziet er behoorlijk patent uit... Vlieggewicht... Als het nog lukt?
Gr Bas

Laatst bewerkt:
jup,

heb wat teveel andere "schaal" projecten die wat meer de aandacht vergen, en om hem op het rek te zien staan...
ik bekijk morgen alles eens(seffens heb ik avondles die ik geef)
groeten

Ja... zou nog wel even leuk wezen ter afsluiting :) En hoeft het verkoopdraadje niet vervuild te worden. Het draadje is een mooie referentie voor anderen.

Andere schaal projecten? Gut! Je meent het ;)
Gr Bas

ik heb alle nodige gegevens in het verkoopdraadje gezet. indien er meer foto's enzo gewenst zijn, mail gerust...

ik ben blij dat ik nog kan bouwen voor mezelf:p maar soms moet er eens hier en daar wat de deur uit, want het zolderke begint vol te geraken:p

Back