top flite gold edition P40 warhawk

hehe tuurlijk...
jach, vriendin kiest de zwarte ook voor... iemand andere anders zal hetg deze worden denk ik
Stud.jpg

hier trouwens ook niet op het juiste model

nog een hoop staan er hier in dit linkje...
in mijn boeken van de p40 staan er ook een hoop, tja questie van eentje te kiezen he:p

Picasa Web Albums - chris - p40 top flite

idd die linkjes had ik ook al gevonden... mss wel de juiste checkered tail op de grote p40...(daarvan zijn de vleugels en rudder ruwbouw af) maar eerst deze vliegklaar maken en de pica mustang(deze moet nog voorzien worden van glasmat en verf) beiden dus niet zooo veel werk.

de grote p40 is dan voor wat later op dit nieuwe jaar.

idd die oratex zit ook op mijn morane saulnier parasol, die blijft wel goed zitten, maar op die romp van de p40 zitten ook idd al enkele blaasjes... achja dan strijken we wel even( voordeel is ook als ik het schema beu ben kan je gewoon de folie eraf halen:p)

groeten en bedankt voor de input!!

Hmmmm.... dat begint er gelikt uit te zien...
DLE20 zaten toch al net boven de 200 euri? Zo ook in Duitsland?

DLE 20 Petrol Engine
Omgerekend 218 euro. Blijft een moot geld... maar ja als je er een flink aantal jaren plezier van hebt?

Anders krijg je een nog duurdere Saito als alternatief... heb je wel weer een bijzonder licht en compact uitlaatsysteem... amper gedonder met het solderen van potjes en pijpjes op maat, het netjes wegbergen in het model.

(Hoe hoger die prijzen... te meer het zich uit de markt prijst... zeker ook met spul uit China... een keer houd het op)

er is al eentje besteld si!!
alles samen weegt deze nog minder dan een os120 III met pomp.

idd het uitwerken van het uitlaatsysteem zal wel wat over nagedacht moeten worden...
eventueel probeer ik het achter de motor te monteren en dan met een flexibel werken ofzo... of zelf eentje maken

Ahhh! Da's mooi! Ben heel benieuwd naar je bevindingen.
Natuurlijk wat loodgieterswerk in het verschiet...
OS 120 is wel een gewichtig bakje. De pomp maakt hem niet sterker. Wel betrouwbaarder op de brandstof.
Aan de DLE zit niet meer metaal vast dan strikt noodzakelijk. Nifty motortje!

Laatst bewerkt:
de meeste verfgebeurtenissen zijn gedaan nu:
P1030871.JPG

P1030874.JPG

op het laatste nog eens weateren...

ondertussen is de DLe toegekomen:
P1030876.JPG

en zo zou hij moeten passen.
P1030881.JPG

enige wat ik moet verzinnen is een ander uitlaatsysteem die wegzit...

Hoela! Dat begint er appetijtelijk uit te zien!
Prachtig blokje!

Je kent dat spruitstukbochtje (collector) van Top-Flite wat op hun site staat? Is een exemplaar voor de 60 FX...
Zulks platte bochten zijn niet veel voorhanden in de markt. Kom je uit op handenarbeid, machinebankwerk of hard-solderen, of het uit bijvoorbeeld uit 1 stuk massief aluminium te steken...

Oeps... Nog even over de 2s lipo voor de ontvanger?... neem een HobbyKing Zippy of Flitemax 2200 mAmp. Stop ik zelfs in m'n oude trouwe Calmatootje.
In die kist zitten sap vretende Muliplex en Robbe digi' MG's in.
Dan heb je absoluut Ausdauer in je kist zitten... om een arsenaal aan servo's tevreden te houden...

prachtig kleurenschema, anders probeer je eens met het standaard potje...
Zo deden we het ook met onze dle30's, misschien maakt deze motor minder geluid?

ja idd maar met standaardpotje moet er een stuk uit de motorkap en dat wil ik niet.
en deze standaard uitlaat hmmm die is denk ik niet veel groter dan een uitlaatpostje van een 6,5cc... klein dingske:p

juist mail gehad van een europese verdeler en die zegt dat deze niet zal passen... zal zelfbouw worden vrees ik

groeten

Yep! Die.... ter inspiratie...

Heb ook wel eens op motorblokken van auto's zitten kijken...
Olieleiding of koelwaterleiding aftapping... zovan.. wellicht iets te vinden op een sloperij... soms willen die ook nog eens wel korte bochten hebben.

Maar anders wordt het hardsolderen en een brander erbij om een buis te kneden.
De flens is wel zelf te zagen uit 3 of 4 mm staalplaat. Zelfs met de figuurzaag.

Andere oplossing is een platte buis, die je wel eens in klerenkasten tegen komt.
Dunwandig staal... hebt het vast ook in allu. 1 kant afdoppen etc...
Koud tegen de poort. Vulringen...voor de boutjes.
Zijn zo de dingen die ik voor m'n eigen P-40 zit uit te spinnen... voor op de Moki 22cc. Tenzij ik dan toch maar besluit voor zo een mooie een benzine Saito... dub, dub...

even de bestande firewall eruitgedremeld en een nieuwe gemaakt die ervoor moet komen( nog niet gelijmd)
met deze ervoor te plaatsen komt mijn speling perfect uit...
hier zie je de ruimte voor de uitlaat. de uitlaat zelf heeft feitelijk genoeg plaats om ergens te hangen, alleen de scherpe bocht zien te maken
P1030916.JPG

P1030917.JPG

en zo zit ie binnen de kap
P1030919.JPG

de uitlaat houden we voor het laatst, ik zal hem binnen enkele weken eens meedoen naar de club, mss wil er iemand wel helpen met een uitlaat te maken dan...
vandaag de ailerons aangesloten en de retracts. de flaps staan ook bijna op punt.

hier de montage van het middendeel:
P1030923.JPG

klopt het wat als ik deze servo wil ompolen(voor mijn 2de flap)
dat ik de 2buitenste rode draadjes moet wisselen + de motor omdraaien?? groeten

P1030925.JPG

Back