top flite gold edition P40 warhawk

Ik heb hem met eenSaito 91 gevlogen,gaat goed.zowel aeleron als flap 2 servo,s futaba S3001.
WEl een kist ,die zonder waarswchuwing vooraf een spiraalduik maakt.

de vleugel is compleet afgewerkt(op de guns na) met een klein beetje rekenwerk is er 180gram bijgekomen aan verf+stuurstangen+ventiel,luchtleiding en schroefjes...

ik weet niet of dit veel is... compleet afgewerkte vleugel incl besturing weegt nu 1599 gram
groeten Chris

momenteel staat hij er zo bij:

P1030927.JPG

P1030931.JPG

P1030932.JPG

(met het rondvliegende balsastof van het schuren stabilo mustang:p)

P1030934.JPG

zoals die van mij op de vorige foto staat weegt hij nu 4kg en 30gram.

wat moet daar nog bij?
propellor,2xschakelaar,2xaccu,tank en uitlaat

neem nog een goeie 250gram voor dit alles +het gewicht van een uitlaat

even dit draadje terug bovenhalen.

het enige wat nog moet gebeuren hier is het maken van een uitlaatpot.
dit is iets waar ik 0 verstand van heb!

ik heb een cola blikje gevonden van 15cl( dus kleiner als de gewone blikjes)

hier ter vergelijking met de standaard uitlaat.
P1050265.JPG

zo zou het eventueel kunnen komen:
P1050264.JPG

ofwel zo:
P1050266.JPG

zoals je ziet is er heel wat ruimte:
P1050263.JPG

is zoiets te gebruiken hiervoor? en kan ik die stil krijgen mits het plaatsen van bv 2 tussenschotten?
groeten chris

hallo,

heb er nu een andere uitlaat op( past nog niet compleet in de motorkap) maar er moet veel minder weggesneden worden...

ik had hem morgen graag eens meegedaan naar het veld om de motor eens te laten draaien enzo( nog niet direct om te vliegen, we zien wel) zowiso nog zonder het onderste deel van de motorkap.

nu staat bijna alles juist ingesteld, alleen de accu's moeten erin en zwaartepunt bepalen.

nu ben ik aan het testen met die retracts, maar dit lukt me niet 100%
(eerste keer dat ik dat probeer)

wat heb ik.

een luchttankje, de retracts en dan verbonden met een regelbaar ventiel van robart...
nu heb ik dit ingesteld op een schakelaar met 3 standen.
neutraal dan staat het ventiel ook neutraal, dan 1 kant up en 1 kant down.
maar zodra ik de kant down doe loopt mijn tank ook leeg, tenzij ik de schakelaar terug naar neutraal zet.
klopt dit of wat doe ik hier verkeerd?
groetn

idd staat nu op een schakelaar met 2 standen, maar vandaag terug ettelijke uren bezig geweest maar je kan daar niets mee doen. alles gecontroleerd op lekken enzo, ik snap het niet, ene poging doet ie het, 2de poging totaal niet 3de weer wel op een heel andere stand,...
weet er iemand wat er fout loopt?

een ventiel zonder regelvijsjes werkt wel, maar dan gaan ze zodanig hard dat ze bijna door de vleugel vliegen denk ik!

lijkt er op dat je ventiel niet in orde is dan?:confused:
Ik heb hier een oud setje liggen, nog nooit aangesloten.\
zal van het weekend eens kijken wat het doet

even verder gedaan met het blauwe ventiel waarmee het wel werkt, alleen slaat hij enorm (ik weet niet of dit veel effect heeft op het vlieggedrag)

ook maar eentje gemaakt van de flaps(die ook wel snel gaan)

moet nu alleen nog de struts zien te fixeren dat ze niet gaan draaien!

Laatst bewerkt door een moderator:
Die pootjes zou ik een restrictor op zetten, dan klappen ze wat langzamer en gracieuzer in/uit.

Welke zender gebruik je?

die regelt je servo, dat doet dus niks. wel mooi voor flaps idd

een restrictor in de luctleiding zorgt voor een gesmoorde luchtstroom en dus klapt je gear minder snel uit/in.

Eigenlijk horen die dingen maar in 1 richting te smoren,nl de uitgaande lucht van cilinder om schokkende bewegingen (slip stick) te voorkomen.

volgens mij moeten die schroefjes op je rode valve dat al doen toch?

Back