Zo, een tijdje niks gepost, maar er wordt nog steeds goed doorgebouwd. Hier een up-date:
Begonnen met stickers plakken:
Stuurstangen gemaakt voor het neuswiel. De servo's van de neuswieldeuren zitten in de weg voor het gewone kabel-systeem, dus zelf stangetjes gemaakt die bij gear-up door de servo-arm naar achter kunnen schuiven.
De Zippy lipo's waren eindelijk aangekomen. Bovenin de romp, net voor de cockpit een luik gemaakt waardoor de batterijen makkelijk gewisseld kunnen worden. Hieronder zitten ook de twee ontvanger lipo's en de verlichting lipo.
Ook is de ESC binnen. Bij de Hobbyking had ik er een besteld, maar die was na 3 maanden nog steeds niet leverbaar, dus uiteindelijk voor een CC Phoenix 120 ICE gekozen.
Toen alle bekabeling... Doordat de vleugel vol zit met; gear met deuren, ailerons, flaps en volledige verlichting, was dit nog een aardige klus.
Voor de verlichting eerst gekozen voor een kante en klaar led-setje, maar tijdens het inbouwen werd al snel duidelijk dat dit goedkope Chinese kwaliteit was. Toen alles er eindelijk in zat deed de helft het al niet meer en fel was het al helemaal niet. Uiteindelijk maar voor Duitse kwaliteit gekozen van optotronix. Landings- en taxi-lampen, beacon boven en onder, positielampen rondom en strobes op de wingtips. Kost wat, maar dat is ook bij daglicht goed zichtbaar.
Het verlichtingssysteem heeft zijn eigen schakelaar en stroomvoorziening en staat geheel los van de ontvanger en servo's. De landingslampen in de vleugel kunnen met de zender, via een relais, aan en uit worden gezet. De taxilamp in de neus heeft een eigen microswitch op het gear zitten waardoor die automatisch aan gaat als de gear down is.
Na al dit werk toch ook maar voor wat extra zekerheid gekozen door een Graupner PRX 5A schakelaar te installeren. Deze voorziet de ontvanger stroom dmv twee onafhankelijke Lipos's van 1500mAh per stuk. Al met al zit er dus aardig wat bedrading in de kist, maar alles is makkelijk toegankelijk op het veld via het luik bovenin.
De hele boel al even op de weegschaal gelegd en ik zit net boven de 7 kg, dat is keurig. Nu de laatste loodjes en details zodat er in het voorjaar gevlogen kan worden!