top snelheid van de X-Ray T1M 4WD

Discussie in 'Electro onroad' gestart door subaru, 10 aug 2004.

  1. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Ja! in eindhoven is de Xray T1 de meest gereden auto. Met andere woorden dus ook de beste, omdat je aan veel (goede) rijders, met die auto, vragen kan stellen. Zo kan je makkelijker je auto afstellen.
     
  2. subaru

    subaru Guest

    Jah idd jullie hebben me iid overtuigt en ja dan moet je gaan kijken wat in ze,n voordeel is en dat is nu dus de X-Ray T1 Evo 2 .
    Ds dan die gewoon dan heb ik wat voor me geld en de rest ook nog goed spul kopen laders enz :)
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Persoonlijk denk ik dat een T1R al meer dan genoeg voor je is, kost maar de helft van een FK en rijdt net zo goed voor iemand die niet op de laatste paar tienden van een ronderecord rijdt (al kan dat wel met een T1R).
     
  4. subaru

    subaru Guest

    Jah roelof deze keuze staat nu vast en dat van ik denk dat dit al meer dan genoeg voor je is en de prijs enz ik kijk deze keer niet naar het geld want ik wil gewoon top materiaal hebben en me nu in de hobby erg diep gaan verdiepen dus geld is nu eens een keer niet de hoofdzaak :)

    Greetz subaru
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, maar hou er rekening mee dat als je alleen voor topmateriaal gaat het hard kan oplopen in de kosten.....
    Dan moet je niet een flinke auto kopen en dan een paar simpele accu's, een goedkoop ladertje en een simpele Futaba Attack zender om met een budget uit te komen.......
     
  6. subaru

    subaru Guest

    Ik beloof je dat ik goede laders enz zal kopen :wink: :)
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    laderS????

    ga je er meerdere kopen dan? :roll:

    Groet Robo
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat Roelof volgens mij vooral bedoeld is jou geld te laten uitsparen dat je er niet uit gaat halen. Los van alles: die Factory Kit is gewoon verschrikkelijk mooi! Maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Ik denk (maar ik kan het verkeerd hebben) dat je met de Factory Kit niet sneller zult zijn dan met de T1R. Volgens mij denkt Roelof dat ook niet en vandaar zijn advies om lekker 200 euro in je zak te houden; kun je daar een mooie lader van kopen en een mooi pakket. Als je echt in de luxepositie bent dat geld geen rol speelt (wat het experiment met de kartonnen auto des te curieuzer maakt, maar dat terzijde), koop lekker die FK en maak een boel foto's voor ons!
     
  9. subaru

    subaru Guest

    Ik houdt het bij de X-Ray T1 Evo 2.
    Nou jah ijk het is ook weer neit zo dat het geld op me rug groeit ik moet er zelf ook hardt zat voor werken maar ik wil nu gewoon een keer goed materiaal en wedstrijd materiaal dus.

    Greetz subaru :wink:
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet beledegend bedoeld maar een T1R is ook wedstrijdmateriaal, het is een ander chassis maar qua aandrijving en mogelijkheden identiek aan een EVO2 en de T1R is geheel (in stappen) op te waarderen naar een EVO2.
    Maar inderdaad zoals Jaap het al aangaf probeer ik je onnodige kosten te besparen waardoor je mogelijk een ruimer budget hebt in de rest van je onderdelen.

    Een FK met goede lader, motor, regelaar, accu's, goede zenderset en eventueel een ankerdraaibank kan snel tot 1500 euro oplopen als je van niets begint.

    Dit is een advies die je niet moet afslaan als je ziet dat je je budget te boven gaat.....
     
  11. subaru

    subaru Guest

    Ik werk er gewoon hardt
    voor roelof dus het komt wel goed .
    :D
     
  12. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ok, zul je mij niet meer horen, respect voor iemand die op zo n jonge leeftijd zoveel geld gaat uitgeven voor zulk materiaal zullen we maar zeggen. Als wannabe-vader zou ik zeggen: "weet je het nou wel zeker jongen", maar je weet het blijkbaar zeker. Mooi ding, succes met sparen!
     
  13. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Zou is niet kijken naar ook nog een ander merk auto.
    Neem bijvoorbeeld een schumacher mi2.
    Ook helemaal carbon met veel alumium...ook een echte wedstrijd auto.is alleen iets goedkoper al een fk.
     
  14. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Maar bijna niemand rijdt in Eindhoven met een mission(2). En volgens kan hij dan alleen in Dordrecht onderdelen halen. In Eindhoven (waar hij rijdt) zijn onderdelen voor een Xray makkelijk te vinden. Daarom denk ik dat zijn keuze voor een T1 heel goed is.
     
  15. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    Subaru ik hoop dat je weet wat je jezelf op de hals haald. dat wist ik zelf ook niet toen ik met electro begon.

    ik heb nu een Xray evo 2 met een novak GT7 regelaar en 2 3300 Gp matched pushed 2e gen accu's en 2 3000 Gp matched accu's en een millenium lader.

    maar de 3000 accu's en lader heb ik al weer in de verkoop omdat ik de pro wil zodat ik mijn regelaar volledig in kan stellen.

    vergeet niet dat je met electro verrekt veel bezig bent met je motortje. hier heb ik zelf ook te makkelijk over gedaan. je zult een afdraaibankje aan moeten schaffen na een tijd en massa's koolborstels op voorraad hebben. het afdraaien door iemand is natuurlijk handig en fijn. maar ikzelf krijg daar altijd zon schuld gevoel van ook al wil die gene er niks voor hebben.

    dan nog spullen om de FK volledig uit te balanceren en af te stellen. je zult ook kennis moeten hebben van de auto. weten wat hij ondr bepaalde omstandig hede doet en hij hij zich op de baan gedraagt en weten hoe je dit kan verandere. dus meteen mee doen met wedstrijden (ik weet niet wat jij daar onder verstaat) is denk ik persoonlijk haast onmogelijk. je zult eerste jaar alleen clubwedstrijden rijden. dat is al heel wat voor een beginner. als je het jaar daarna BV al ICC wilt gaan rijden moet je vervoer hebben naar de andere circuit's in nederland.

    maar oke ik hoop voor je dat je dit keer het echt door kan zetten en veel plezier gaat beleven met electro wagens (vind ik zelf de mooiste klasse). gewoon lekker veel rijden en ga ook naar andere circuit's door nederland om te rijden. (AMCA is een aanrader voor electro rijders rijd echt super)

    denk ook na over wat je nou wilt. ik dacht dat je laatst een mini bike had aangeschaft maar je zult je hier volledig op moeten storten om met de rest mee te moeten komen.
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Hmm, nu draaf je toch wel een beetje door Herman. Clubwedstrijden zijn net zo goed wedstrijden, dus als Subaru of wie dan ook wedstrijden wil gaan rijden, kan hij zijn auto net zo goed daarvoor gebruiken.
    Dat jij een Novak Millennium Pro wil aanschaffen, betekent niet dat direct noodzaak is, er zijn ook andere laders die je cellen goed vol krijgen voor minder geld (om maar te zwijgen over ebay, de VS en marktplaats).
    Het aanschaffen van een collectordraaibankje is absoluut niet direct nodig, het voordeel van bij een club zitten is dat er mensen zijn die het niet erg vinden dat voor je te doen. Blijft natuurlijk staan dat er wel een hoop geld in gaat zitten, maar zoals jij het presenteert wil je gelijk mee gaan doen aan EK's... :wink:
     
  17. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Zou ik niet doen, met de Pro kan je de GT7 ook niet instellen. Dit kan alleen op de regelaar zelf.

    Je kan ook overdrijven natuurlijk. Je hoeft geen koolborstels te gebruiken die je na 3 accu's moet vervangen. En je hoeft je motor niet elke 3 accu's af te draaien.

    Ik doe het ook altijd graag voor iemand die het vraagt en voor niks.
    Iedereen is begonnen met het minimale en een draaibankje is een behoorlijke aanschaf.

    Ach, dat doe je 1 keer en dan leen je de spullen van iemand. Verder hoef je er nauwelijks naar te kijken.

    Wordt lid van een club en ga daar rijden, koop een auto die daar populair is en er zijn voldoende mensen die je kunnen en willen helpen.
    Bovendien staat in het setup boekje van Xray voldoende informatie voor een beginnende rijder. Verder is er natuurlijk altijd nog internet waar bergen informatie te vinden is.

    Zekers :D

    Hopen dat het droog is vanavond.
     
  18. subaru

    subaru Guest

    Idd jah met jullie eens maar zo,n draaibankje schaf ik dan ook wel aan.neem als voorbeeld me broer doet aan karper vissen heeft voor meer als 10.000 euro aan meteriaal kwa hengels en die shit ik vindt dat ook te gek zo veel geld voor die stelen maar toch is het en het is zijn hobby gewoon.Weet je wat ik altijd zeg ik rook niet dus ik kies gewoon me toffste hobby uit en natuurlijk het beste forum :wink:

    Greetz subaru
     
  19. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    denk er dan wel aan dat een draaibankje in totaal meer als 320 euros kost.

    Ik zou als ik met geld ging gooien eerst goede apparatuur, dus auto, zender, servo, accu, lader, body, banden, motor enzovoorts nemen, dan zul je ook al schrikken van wat dat kost.
    net wat jaap zegt, bij clubs zijn er heus wel mensen bereid om je motor af te draaien, eventueel met een kleine 'vergoeding'.

    en niet roken en drinken met mate scheelt inderdaad, modelbouw is een veel leukere verslaving :D
     
  20. subaru

    subaru Guest

    Ben ik totaal met je eens erik :wink:
     

Deel Deze Pagina