Tja, inverted 4 takten zijn altijd wat lastiger te starten.
Echter als je eenmaal de manier hebt gevonden is het vaak een eitje.
Wat die manier is verschilt per motor, ook al zijn het exact dezelfde motoren.
Maar vollopen van de plug is al snel een bekend probleem.
In mijn Skymaster had (heb) ik een Saito 125 en OS 90 op de kop hangen, elk heeft zijn eigen startmethode waarop ze redelijk vlot starten.
Op de rug starten is ook niet echt een optie met zo`n kist.
Gebruik ook een gloeiautomaat zodat stationair net even wat lager uitvalt en betrouwbaar tijdens het vliegen.
En handig om te starten.
Echter als je eenmaal de manier hebt gevonden is het vaak een eitje.
Wat die manier is verschilt per motor, ook al zijn het exact dezelfde motoren.
Maar vollopen van de plug is al snel een bekend probleem.
In mijn Skymaster had (heb) ik een Saito 125 en OS 90 op de kop hangen, elk heeft zijn eigen startmethode waarop ze redelijk vlot starten.
Op de rug starten is ook niet echt een optie met zo`n kist.
Gebruik ook een gloeiautomaat zodat stationair net even wat lager uitvalt en betrouwbaar tijdens het vliegen.
En handig om te starten.
Laatst bewerkt: