Topflite P51 Strega, afwerk fase (nieuwe foto's)

@ Jan

Gelukkig is er nog iemand scherp, ik was het blijkbaar effe niet..
Het probleem zit hem achteraan de canopystroomlijn. Ik heb hem nu op 0mm hoog aan het einde. Dit terwijl dit 11mm had moeten zijn. Daarom klopt idd iets niet in de stroomlijn.... Heb hem dus inmiddels weer vanaf gezaagd, en we gaan maar weer overnieuw beginnen, nu wel volgens tekening.

Laatst bewerkt:
Nou, lekker bouwverslag is dit..

ik heb verzuimd om het nodige te posten, maar goed we gaan weer beginnen..
Het staart wiel is inmiddels intrekbaar gemaakt, wat een gepiel was dat zeg. Maar het werkt..

En omdat ik nog steeds op onderdelen wacht voor de vleugel, maar besloten in de tussentijd de romp te gaan glassen.. Het is de eerste keer dat ik dit doe, voorheen zette ik alles in de oracover. Dat gaat wel een stuk sneller, want de tijd die ik kwijt was aan schuren, plamuren, schuren, schuren schuren........

Het eindresultaat is niet helemaal spiegel, maar mooi glad. (In het echt is dat immers ook zo)..
Eerder deze week het wit erop gespoten, en vandaag na het nodige afplak werk, het rode... en hieronder het resultaat. Ik moet zeggen ik ben tevreden. Ik moet op een paar stukjes toch nog wel met een penseeltje wat bijwerken.. Door het opmaatsnijden van het "afplakplastic" op de romp is de witten verf op een paar plaatsen ietsjes los.

Morgen het richtingsroer en de enginecowl, maar een kleurtje geven.

Ik was van plan om de panellines met potlood te doen, heeft iemand daar nog trips/ trucks voor?

Grtn Wouter

Laatst bewerkt:
Wauwwwww!!!!!!

Oke die schoonheidsfoutjes zien wij toch niet.

Als Jan dit ziet, oeps wat zeg ik nu.;)

Nu nog even de rest.
Succes verder.

Han.

Als Jan dit ziet

Jan heeft het gezien, en die zegt: :worship:

Mooi hoor! :p

Geeft de burger moed! :yes:

Ben wel benieuwd hoe je dat rood afgeplakt hebt. :confused:

Maskeerfilm op maat snijden? :?

Da's wel een techniek waar ik wel wat meer over te weten moet komen . . .

Ga je er nog blanke lak overheen zetten? :p

jan.

Morgen,

bedankt voor de reacties!

@ Jitze, ik vlieg bij een boer in het weiland. Hij vliegt zelf ook, we hebben daar een baantje aangelegd.

@ Jan. Voor het afplakken van de grote vlakken heb ik kaftplastic gebruikt (booklon heet dat geloof ik, is doorzichtig en plakt goed, maar is ook wel weer heel makkelijk er af te halen) Dit heb ik op de romp geplakt, vervolgens afgetekend, en uitgesneden..
voor de rechte lijntjes heb ik gewoon isolatietape gebruikt. Ik heb eerst de linkerkant gedaan, en vervolens met papieren malletjes de lijnen naar de rechterkant overgebracht.

Ik heb wel eerst een laagje wit over de afgeplakte randen gespoten, (dit heb ik weer bij jouw strega gelezen)..

Er moet idd nog 2k blank overheen, ik gebruik motip en dat is niet echt methanol vast.

Nu eerst maar even ontbijten.

grtn
Wouter

Hoi Wout,

Ziet er echt prachtig uit.:worship:
De blauwe bies en de reklame stickers komen er toch zeker ook nog op?

Begrijp dat je 1 componenten Motip spuitbussen hebt gebruikt. Kan daar 2k blanke lak overheen?

Succes met de verdere bouw.

Gr. Ronald

Ha ronald,

Idd, het blauw komt er nog op.. Ook heb ik waterdecal sheets liggen, waar ik de reclame op ga printen..

Ik weet eigenlijk niet zeker of 2k blanke lak over motip kan, das idd een goeie.. Iemand evaring????

p.s. misschien ideetje om vliegverening graafstroom te starten?? :D

nee joh, lekker naar Dordrecht komen naar de Red Eagles!!! Is bij jou vandaan in 20 minuten aan te rijden ofzo, en een super club om te vliegen!

Ik zit nu ideaal hoor.. Ik kan wel eens komen kijken in dordt.

Vandaag het richtingsroers en de engine cowl ingekleurd, en nog wat met een vers penceeltje aan het smeren geweest.
Ook nog een paar hele lichte putjes in de neus dichtgeplamuurd. (Er lagen een paar schroefjes op mijn werkblad, normaal gebruik ik tempex steunen, een keer niet en voila extra werk). vandaar die lelijke plekken voorop. Die werken we nog weg.

De onderkant moet ook nog een paar likkies verf.. Ik had het briljante idee om de raditeuruitgang beweegbaar te maken. Was een heel stuk opweg toen ik besloten heb dit maar weer te annuleren.. Ik kon er gewoon domweg niet meer bij om de aansturing e.d. in te bouwen.. Dus alles weer dichtgemaakt.

Ik ben er wel erg content met het resultaat tot nu toe!

.

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn enige nog vliegende kist even tegen de grond aan gekwakt!! Dus vandaag maar weer therapeutisch bezig zijn. Voodat ik weer aan het repareren sla..

Eerst de blauwe bies maar eens afgeplakt en gespoten. Best veel afplakwerk voor een streepje!

De staart heb ik afgeplakt met doorzichtig plakplastic, ziet er nu uit alsof het blauw er gewoon overheengespoten is, niet het geval dus :D.

Vorige week al een poosje aan het photoshoppen geweest, en decals in elkaar zitten zetten. Had waterdecalsheets besteld dus vandaag maar aan het printen geslagen

Voorkant "Strega" Logo, met de RR badge!!!

Midden van de romp! Zonder goede sponser ook geen unlimited class mustang natuurlijk, ben maar zo vrij geweest de naam van de vlieger te veranderen in mezelf!

Helaas zijn de witte decalsheets niet helemaal dekkend, en worden ze op de rode romp, wat minder wit!

Ook aan "schaal uitlaten" begonnen, de plastic vormpjes die topflite levert staan me niet echt aan!
Stukje balsa met 6 aluminium pijpjes aan beide zijde.. (tevens koellucht uitlaatjes!)
Foto's volgen later!

Laatst bewerkt:
Na mijn bezoek aan de reno races, is het weer gaan kriebelenom verder te bouwen.
Dus het bouwseizoen is weer begonnen!
Ik heb inmiddels het intrekbare staartwiel geinstalleerd, en de deurtjes werken inmiddels ook. Ik zal morgen weer wat foto's plaatsen.

Voor degene die geinteresseerd zijn.
Ik heb vandaag het staartwiel werkend gemaakt en afgesteld.

Zie hier wiel ingetrokken:

img0574e.jpg

En het wiel uit (alhoewel het wieltje er nog opmoet )

img0575g.jpg

De deurtjes worden geopend dmv veertjes, ze worden dichtgetrokken door de gearservo
via kabeltjes. Het uitvogelen van de afstelling kostte wat tijd, maar het werkt! (vandaar al de gaatjes in de servohevel! :D)
Dit is de servo opstelling, De gear servo bedient deurtjes, staartwiel en luchtventiel.

img0573d.jpg

En nog even hoever het totaal nu is, het is waarschijnlijk slecht te zien maar ben inmiddels ook met panellines begonnen. Met potlood, hierin is nogwel wat verbetering nodig, maar ja aldoende leert men.

img0566y.jpg

Morgen ga ik maar weer eens verder met de vleugel, wielkasten maken!

Groeten

Back