Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Met zo'n 600 verwoest je je hele huiskamer idioot... en met de 450 je hele leven... hebben zij nog nooit van veiligheid gehoord of zo? maar dit is wel een hele domme actie...

/\ Mijn god wat een gek (EDIT NIET Jurjen die van het filmpje),
die kamer is nog is een heel stuk kleiner dan de mijne en ik ga niet eens met een 250 binnen (meer) vliegen,

Ja om eerlijk te zijn, heb ik ook eens met mijn HB2k (dacht dat de king ook een 250 was!?) getest is dan ook verkeerd afgelopen :oops:

planten aan gort krassen op de kast vrouw heeft me naar buiten verbannen,
gelukkig mag ik weer met mijn mCPX binnen vliegen :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
LOL,..

Die gozer is echt gek, scheenbeschermers? Hij vliegt op hoofd hoogte. :o

En alles is (was) zo mooi wit in die huiskamer,.. :p

die mensen zijn niet goed snik :o:o (op de filmpjes)
en dan ook nog filmen van, ''kijk eens hoe goed ik het kan''....

en ik geef het toe: had toen m'n eerste 450 size van walkera hagelnieuw was, het binden van zender etc op de grond van m'n slaapkamer geprobeerd......
schrik is de beste methode om iets af te leren;)

Omg dat ga je niet menen... die gozer kan geneens netjes stil blijven hooveren en dan gaat hij binnen vliegen en laten zien hoe goed hij op de tafel kan landen? wat zouden zijn ouders er van denken?

Nou deze dan nog even en dan ga ik een hap eten.... Lekker nitrodampen inhaleren..

typisch een nitro snuiver :\
dit zou ik denk ik alleen doen als ik levensmoe ben...

Eerste crash

Vanavond kon ik niet langer wachten. Na een aantal Lipo's te hebben geschoven over de gladde vloer moest de Belt cp v2 nu toch eindelijk het luchtruim kiezen. Dus voor op het grote grasveld. Bijna geen wind. Rustig toeren maken. Met de Gyro bleek de staart steeds heel hard te schudden. Dus maar even met de Gyro uit. Kon de heli aarduig van de grond krijgen. Paar keer opstijgen en driect weer landen. En toen na de vierde keer airborne (meter boven de grond) drukte de toch aanwezige wind de heli om en maakt hij ineens vaart. In plaats van rustig de neus naar achteren te trekken en een gecontroleerde landing te maken liet ik hem in een vlaag van verstandsverbijstering op de grond kwakken. Wel met een trainer er onder. Maar toch iets te scheef waardoor de rotor de grond raakte en één en ander verboog. de bladen mankeert niets. volgens mij alleen een gebogen cross-shaft (dat stangetje wat de rotorbladen aan elkaar verbind). Gelukkig vandaaa een crash-set besteld dus zal ik die morgen binnenhebben. kan ik eindelijk sleutelen!

full

Jammer van de crash gelukkig valt het mee met de schade!

Controleer de volgende punten alleen nog wel:
- Bladen
- Mainshaft (lijkt vaak of hij niet krom is maar kleinste afwijking zorgt al voor veel trillingen)
- gebroken linkjes voor de stuurinrichting
- Speling in onderdelen
- Maingear
- Servo's

Het lijkt een hele lijst maar het is verstandig om deze zaken sowieso te controleren na een crash hoe licht deze ook is.

Succes met de reparaties!

Dit overkwam mij ook altijd met de Belt-cp van E-Sky. Elke keer dat je hem een beetje hard land, sloegen de bladen, of tegen de tail, of tegen de grond.

Ik heb nooit goed kunnen vliegen met de Belt, het was voor mij ook de eerste cp heli.

Je zal de maingear wel beschadigd hebben, en de mainshaft is ook krom. De featheringshaft, en flybar mepte ik altijd met een hamer recht :shock:. Ik crashde zo vaak dat ik het zonde vond om steeds nieuwe te bestellen.

De main gear van de E-flite blade 400, is een stuk sterker, die van E-Sky is van uitgedroogde kaas gemaakt.

Jammer van de crash gelukkig valt het mee met de schade!

Controleer de volgende punten alleen nog wel:
- Bladen
- Mainshaft (lijkt vaak of hij niet krom is maar kleinste afwijking zorgt al voor veel trillingen)
- gebroken linkjes voor de stuurinrichting
- Speling in onderdelen
- Maingear
- Servo's

Het lijkt een hele lijst maar het is verstandig om deze zaken sowieso te controleren na een crash hoe licht deze ook is.

Succes met de reparaties!

Kijk, dit is zo fijn van dit forum hè. Geen gezeik van, eigen schuld of wat dan ook. Nee, direct een duidelijke heldere tip wat ik wel even moet checken voorsat ik weer ga vliegen. Moet nu wel eerst even al die onderdlen gaan zoeken want ik weet echt nietw aar je het allemaal over hebt........hihi

Bedankt Stef!!!!

Dit overkwam mij ook altijd met de Belt-cp van E-Sky. Elke keer dat je hem een beetje hard land, sloegen de bladen, of tegen de tail, of tegen de grond.

Ik heb nooit goed kunnen vliegen met de Belt, het was voor mij ook de eerste cp heli.

Je zal de maingear wel beschadigd hebben, en de mainshaft is ook krom. De featheringshaft, en flybar mepte ik altijd met een hamer recht :shock:. Ik crashde zo vaak dat ik het zonde vond om steeds nieuwe te bestellen.

De main gear van de E-flite blade 400, is een stuk sterker, die van E-Sky is van uitgedroogde kaas gemaakt.

Is die maingear van E-flite zonder al te veel geouwehoer te gebruiken op de Belt cp v2?

Kijk, dit is zo fijn van dit forum hè. Geen gezeik van, eigen schuld of wat dan ook. Nee, direct een duidelijke heldere tip wat ik wel even moet checken voorsat ik weer ga vliegen. Moet nu wel eerst even al die onderdlen gaan zoeken want ik weet echt nietw aar je het allemaal over hebt........hihi

Bedankt Stef!!!!

Ach, iedereen is ooit begonnen, iedereen heeft dus gestaan waar jij nu staat.
En iedereen crasht.

Het kan lang of kort duren, maar gebeuren doet het...

Oh ja crashen gaat hier ook vast een keer gebeuren. Maar het liefst als ik een reserve heli erbij heb :D

Hoop trouwens morgen echt de mcpx spullen binnen te hebben. Heb nu geen tijd om met de 450 naar m'n plekje te rijden maar zou gezien het weer wel even lekker in de tuin kunnen vliegen tussen de bedrijven door..

Is die maingear van E-flite zonder al te veel geouwehoer te gebruiken op de Belt cp v2?

Ik had zelf de MX400 gear erop zitten, is exact de goede maat. Via fora heb ik gelezen dat de Blade 400 ook past.

Blade 400 main gear

Heli-Max MX400 Main Gear 138T

Je besteld alleen het hoofdtandwiel, Met oneway bearing. Het is een enorm gepruts om dat lager in het t-wiel te krijgen. Je steekt dan het originele tailgear zo in het hoofdtandwiel.

Nog een paar tips:

De hoofdrotor van de belt maakt te weinig toeren, je kan een motor pinion van 13 tands erop zetten, zo vliegt hij wat stabieler.

De standaard ESC is van slechte kwaliteit, een 30Amp esc is aan te raden, en bij HK niet duur.

De main shaft van E-Sky is hol van binnen, een shaft van Align past ook, en gaat niet zo snel krom.

Snel nog een TX lipo besteld. Komend weekend heb ik geen zin er pakken penlites doorheen te jagen als we met de Gaui bezig gaan en ook de 450 nog even te grazen nemen..

Laat de postbode maar komen. Klaar voor de grote revisie. Gelijk rode tailfin (verloren ooit) meebesteld zodat we de mcpx weer een tijdje in het rood gaan vliegen.. Is het net een nieuwe heli na maanden groen :)

6191139489_a2a48f30ed_z.jpg

Back