Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Je gaat ook niet in 1 keer los mag ik hopen. Je houd gewoon een vliegtijd aan op de eerste lipo van zeg 3-4 minuten. Dan kijk je op je lader wat je over hebt. Op basis daarvan kijk je wat een echte vliegtijd is..

Aha, dat is ook slim bedacht.
Dat kan ik later ook doen, als ik ooit CP ga vliegen (niet sarcastisch hoor.)
Oh ik ben laatst nog aangevallen door de honeybee V2. Ik en mijn vader hadden een trainingskruis gekocht voor de honeybee V2 dus wij waren wat aan het proefglijden op de grond, (hij trilde nog erg.) en we waren aan het kijken als de besturing goed was met die kleine reverse schakelaartjes onderaan. Ik keek zo nu en dan even als de accu's vol waren van de solo pro, en toen ik de deur achter mij dicht deed hoor de ik keihard snok tegen de deur!!! toen ik de deur opendeed zag ik de honeybee V2 zielig naast de koelkast liggen en er zaten zwarte strepen op de deur. Wat blijkt, mijn vader had het gas op nul en zette die op reverse, FULL THROTTLE dus!!! mijn vader zei dat de trilling weg was maar ik kon zien dat hij geschrokken was. Als ik 2 seconden later de deur had dichtgedaan zat ik nu met pleisters op mijn hoofd. Maar de heli vliegt nog!!!

Laatst bewerkt:
Dat soort fouten kun je dus met een 450 niet maken.. Dan heb je niet alleen zwarte strepen op de koelkast maar in het meest gunstige geval is je heli totaal verwoest.. Die draait zich door de kracht op de kop zichzelf in een split second de vernieling in...

Ja ik moet er niet aan denken wat er met de koelkast de deur (en mischien mij.) was gebeurt als het een grote CP was!!! Naja hij zal in ieder geval niet meer zeggen dat ik het gas op nul moet houden. En ik vlieg gelukkig met een micro helicopter:D maar het moet niet vaker gebeuren.

Anyways. Tijdens het gebabbel doorgewerkt.. Alles is nu klaar voor de electronica. Elke moer en bout is gechecked en gelocktite cq gelijmd.. Komende week even kijken welke stekkers ik precies nodig heb en dan ga ik deze afronden.. De electronica heb ik dus al liggen.. Moet alleen op stekker research ;)

6270707856_809cfe546a_z.jpg

Zoals ik in het fries zou zeggen: sjocht er kreas út, dy prakke!!! Echt mooi!!!
Doe je er binnenkort ook een verslag van, ik ben wel benieuwd?

dy prakke is niet slecht bedoeld het is gewoon hoe je het zegt.

Laatst bewerkt:
9 toch? :p Die 2 rechtsbovenaan zijn toch alleen maar rotorkoppen? ;)

Maar dan heb je dit nog niet gezien..

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou niet weten waar ik het eerst mee ging vliegen ;)
voor mij zijn twee vliegtuigen en twee heli's al zat:)

omdat het de laatste tijd op de kast staat te verstoffen, denk ik erover
de rest te verkopen en een heli + vliegtuig te houden, wat voor de tijd die ik voor m'n hobby heb, eigenlijk
genoeg is maar of ik dat kan??? :rolleyes:

Ik vraag me af wat je doet als blijkt dat je het bouwen eigenlijk net zo leuk vind als het vliegen. Dan zul je toch moeten verkopen af en toe..

Een nieuwe alu kop voor men KDS. Men feathering shaft van men plastic kop is krom en heb dus maar direct een alu kop besteld..
Ik heb echt zin om verder te oefenen op 3D vliegen, zeker als ik die zalige filmpjes van op youtube zie :cool: Volgens mij gaat men volgende heli toch wel een Logo 600 worden :mrgreen: Maar dan moet ik eerst een club vinden om hem te kunnen vliegen want dat spul is TE gevaarlijk om niet in een club te vliegen..

Een Mikado logo 600 weet je wel hoe MEGA die is!!!
Ik heb vandaag ook met een nitro CP gevlogen (naja het is wat je vliegen noemt.)
Een soort van proefles, ik heb nu echt respect voor CP vliegers!!!

Back