Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

normaal gesproken wil je zoveel mogelijk mechanische uitslag dus 0,1mm speling oid.
Maar bij de 7HV bijvoorbeeld word er heel specifiek aangegeven hoever je mag gaan omdat daar enerzijds de linkage op slot gaat en je de bladen overtrekt.

Ok,

Ik ben niet zo van de dual rates, vandaar dat ik de limit zou gebruiken om de staart wat rustiger te krijgen. Endpoints zou mijn inziens een dubbele betekenis hebben, omdat de gyro de opdrachten geeft aan de servo. :eek:

normaal gesproken wil je zoveel mogelijk mechanische uitslag dus 0,1mm speling oid.
Maar bij de 7HV bijvoorbeeld word er heel specifiek aangegeven hoever je mag gaan omdat daar enerzijds de linkage op slot gaat en je de bladen overtrekt.

Dat laatste had ik zelf al bedacht toen ik niet kon slapen. Daarom heb ik die speling aangehouden. Het kan nooit kwaad..

Tijn, door je limits te gebruiken beperk je het werkgebied van de gyro en zal hij dus bijvoorbeeld tegen de wind in langzamer zijn. Of als je tijdens voorwaarts vliegen gaat pirouetten zal hij steeds langzamer en harder gaan.
Dat is absoluut niet wenselijk en zeker niet voor 3D vliegen. Daarom niet de limit beperken maar endpoints of Dual rate gebruiken.
De gyro weet echt niet dat jij endpoints instelt hoor, hij denkt gewoon dat je knuppel minder ver beweegt. (heb het dan wel over endpoints van het rudder kanaal, NIET de gain)

Bij mijn heli's, ondanks de hoge headspeed heb ik nog geen klachten over de staart snelheid. De tailslider komt netjes aan beide kanten net tegen de uiteinden. :D

Nogmaals voorlopig ben ik tegen dual rates, zo heb ik mijzelf leren vliegen. Het was puur een gedachte om op deze manier de snelheid van de staart wat terug te brengen. Ik heb er verder geen ervaring mee. :confused:

@ Jelle, Ik droom elke nacht over de vetste 3D moves, helaas wordt ik elke morgen weer wakker.

Hmmm, net even een proefvluchtje gedaan (Ja hier is het windstil zonder regen :D). De staart is rete strak totdat.. ik met de pitch begin te spelen.. De staart begint spontaan te draaien.. pff hiermee kan ik echt geen looping maken..

Heb je al geprobeerd je gain iets te verhogen? Dus gain omhoog tot je in hover de tail begint te zien hunten en als je daar bent dan net een tik terug. Dus op je maximale gain gaan zitten zeg maar..

Ik blijf het bizar vinden dat je de gain op 100% kunt zetten. Ik heb hier helaas geen verklaring voor :confused:
Ik denk dat er nu iemand met meer gezag even moet ingrijpen ;)

En vlak voor donker toch nog even 3 pakketjes leeg kunnen vliegen.
Brengt het totaal vandaag op 10 pakketjes, ofwel een vol uur stick-time met de kleine BO 105.
De nieuwe carbon blaadjes doen het goed!

Groet, Bert

@Tijn
Wat jij oefent is een normale piroflip.
1 rotatie upright, halve flip en 1 inverted, halve flip.
op het laatst laat hij een dubbele piroflip zien, twee rotaties per halve flip (zo doe ik hem meestal)

@Bert
Grrr, ik in het schemer naar huis gefietst, met de meest gruwelijke motregen die je maar kan bedenken.
Zit hier op te drogen :), weinig avondvliegen meer voor mij.

Laatst bewerkt:
Grrr, ik in het schemer naar huis gefietst, met de meest gruwelijke motregen die je maar kan bedenken.
Zit hier op te drogen :), weinig avondvliegen meer voor mij.

Tsja, dat is het voordeel van een romp-heli: lichte regen komt niet op je electronica.....

alleen als het zo'n halve nevel is, dat vocht kruipt overal in, maar als het gewoon van die lichte regen is, gaat dat prima, zelfs met zo'n 450-je

Ik heb mij verukkelijk vermaakt, helemaal nadat de carbon blaadjes erop zaten!

Groet, Bert

Maar hou je dan je zender onder een paraplu?? Of gebruik je zoiets Bert?? :mrgreen:

striper-fishing-usa_6_016.jpg

Nee, zo hard regende het niet, die zender kan wel IETS hebben....

Maar als het echt stinkweer word, hebben we altijd nog de electrisch verwarmde zendertent. Helaas gebruikt die dezelfde liPo's als mijn heli..... :(

Groet Bert

Ok.. We waren al van plan met een groepje om een keer te vliegen als er verse sneeuw ligt. Mooi laten opstuiven en dan maak ik de foto's. M'n andere hobby zoals je weet.. Dan moet je ook opletten met vocht uiteraard..

Ok.. We waren al van plan met een groepje om een keer te vliegen als er verse sneeuw ligt. Mooi laten opstuiven en dan maak ik de foto's. M'n andere hobby zoals je weet.. Dan moet je ook opletten met vocht uiteraard..

Wel eens geprobeerd, maar stuifsneeuw is heel zeldzaam in Nederland. In elk geval de sneeuw die zo los is dat je het met je heli kan laten opstuiven. Want dan moet het extreem koud en extreem droog zijn.

Ik heb dat in die kleine 30 jaar maar een of twee keer meegemaakt. Was wel heel gaaf, maar je moet heel erg uitkijken want de accu's worden dan toch wel merkbaar zwakker....

Groet, Bert

Back