Probleem hier is dat de voorzitter en zijn secondant niet de screening van de voorstellen hebben mogen doen, daar zit volgens mij vooral het probleem. Als een voorstel niet volledig, onduidelijk of niet voldoet aan het protocol moet deze door deskundigen binnen de betreffende sectie (sectiebestuur) afgewezen worden
Ik richten mij niet tot de betreffende voorzitter, maar het was meer in algemene zin bedoelt.
Ik vraag mij het verschil af of nu een voorzitter de screening doet, of een select aantal mensen, in beide gevallen kan het leiden tot tunnelvisie, voorkeur, afkeur, en belangenverstrengeling, daar ben ik niet z’n voorstander van (eigen ervaring). Waarschijnlijk had dit voorstel om alles bij het oude te laten blijven, gewoon door de selectie gekomen, er is nl op zich zelf niets mis mee, tenzij je alle reglementen afzonderlijk onder de hamer wil laten komen. Nu is het volgens mij zo geregeld dat je begint van scratch bij een nieuw reglement voor een volgend seizoen, de snelste manier om dit door te lopen is dmv dergelijke voorstellen als deze, als anderzijds nog niet in de statuten is opgenomen.
Oftewel, men zal eerst stemming over Michael Lepelaar zijn voorstel moeten doen (of het bestuur beslist dit zelf???), om het in de statuten op te nemen, dat een bestaand reglement automatisch overgaat in een opvolgend seizoen tenzij er wijzigingen optreden, voortvloeiend uit de ALV.