Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Probleem hier is dat de voorzitter en zijn secondant niet de screening van de voorstellen hebben mogen doen, daar zit volgens mij vooral het probleem. Als een voorstel niet volledig, onduidelijk of niet voldoet aan het protocol moet deze door deskundigen binnen de betreffende sectie (sectiebestuur) afgewezen worden

Ik richten mij niet tot de betreffende voorzitter, maar het was meer in algemene zin bedoelt.

Ik vraag mij het verschil af of nu een voorzitter de screening doet, of een select aantal mensen, in beide gevallen kan het leiden tot tunnelvisie, voorkeur, afkeur, en belangenverstrengeling, daar ben ik niet z’n voorstander van (eigen ervaring). Waarschijnlijk had dit voorstel om alles bij het oude te laten blijven, gewoon door de selectie gekomen, er is nl op zich zelf niets mis mee, tenzij je alle reglementen afzonderlijk onder de hamer wil laten komen. Nu is het volgens mij zo geregeld dat je begint van scratch bij een nieuw reglement voor een volgend seizoen, de snelste manier om dit door te lopen is dmv dergelijke voorstellen als deze, als anderzijds nog niet in de statuten is opgenomen.

Oftewel, men zal eerst stemming over Michael Lepelaar zijn voorstel moeten doen (of het bestuur beslist dit zelf???), om het in de statuten op te nemen, dat een bestaand reglement automatisch overgaat in een opvolgend seizoen tenzij er wijzigingen optreden, voortvloeiend uit de ALV.
 
Belangenverstrengeling... verschil van mening lijkt mij een beter woord. De kern die ik bedoel is dat de bedoeling van een nieuw voorstel duidelijk moet zijn en niet verschillend interpreteerbaar. Dit moet m.i. niet tijdens de vergadering naar voren komen omdat de aanwezige zich hier niet op hebben voorbereiden cq kunnen bespreken met de achterban in geval van clubs.

Als dat wel het geval is moet het voorstel afgekeurd worden. Hoe geniaal het voorstel ook was, het kon op twee manieren uitgelegd worden...

Is er eigenlijk een protocol?

Ik richten mij niet tot de betreffende voorzitter, maar het was meer in algemene zin bedoelt.

Ik vraag mij het verschil af of nu een voorzitter de screening doet, of een select aantal mensen, in beide gevallen kan het leiden tot tunnelvisie, voorkeur, afkeur, en belangenverstrengeling, daar ben ik niet z’n voorstander van (eigen ervaring). Waarschijnlijk had dit voorstel om alles bij het oude te laten blijven, gewoon door de selectie gekomen, er is nl op zich zelf niets mis mee, tenzij je alle reglementen afzonderlijk onder de hamer wil laten komen. Nu is het volgens mij zo geregeld dat je begint van scratch bij een nieuw reglement voor een volgend seizoen, de snelste manier om dit door te lopen is dmv dergelijke voorstellen als deze, als anderzijds nog niet in de statuten is opgenomen.

Oftewel, men zal eerst stemming over Michael Lepelaar zijn voorstel moeten doen (of het bestuur beslist dit zelf???), om het in de statuten op te nemen, dat een bestaand reglement automatisch overgaat in een opvolgend seizoen tenzij er wijzigingen optreden, voortvloeiend uit de ALV.
 
Trouwens even een algemene vraag aan de heren elektro :)
Hoe zijn de afspraken over stemmen tussen stock en modified? Hoe doen jullie dat?
 
….. een nieuw voorstel duidelijk moet zijn en niet verschillend interpreteerbaar. Dit moet m.i. niet tijdens de vergadering naar voren komen omdat de aanwezige zich hier niet op hebben voorbereiden cq kunnen bespreken met de achterban in geval van clubs……Als dat wel het geval is moet het voorstel afgekeurd worden. Hoe geniaal het voorstel ook was, het kon op twee manieren uitgelegd worden......Is er eigenlijk een protocol?

Ik snapte wel wat je bedoelde, maar ik vindt deze weg "te ambtelijk" binnen ons vereniginggebeuren, de kans dat iets goeds onderweg sneuveld, (door wat voor reden dan ook), vind ik niet passen bij ons simpele rc rijders, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo goed geletterd, dat men dit zonder extra uitleg op schrift kan zetten, of de rest dit meteen kan begrijpen. Ook de niet al te zinnige/samenhangende voorstellen onder de hamer, het sneuveld vanzelf wanneer er geen belangstelling voor is.

Hierbij ontneem je ook de kans dat een goed voorstel met een eventuele kleine modificatie, wel doorgang kan vinden. Het kan dus voorkomen dat er meerdere voorstellen over hetzelfde onderwerp worden ingediend, en de voorzitter dit tot een goed compromis kan kneden, dit zou dan ook niet meer kunnen. Dit laatste gebeurd nog wel eens op vergaderingen waar uitsluitend vooraf ingediende voorstellen tot stemming gebracht kunnen worden.
 
Het kan dus voorkomen dat er meerdere voorstellen over hetzelfde onderwerp worden ingediend, en de voorzitter dit tot een goed compromis kan kneden, dit zou dan ook niet meer kunnen. Dit laatste gebeurd nog wel eens op vergaderingen waar uitsluitend vooraf ingediende voorstellen tot stemming gebracht kunnen worden.

Zo ook bij ons in de sectie, overigens niets mis mee aangezien de kern dan wel duidelijk is. Uiteindelijk gaat het dan om combineren wat hetzelfde maar dan met een mogelijk completere uitkomst.
 
Zomaar een vraagje aan de NK rijders.

Hoe zit dat nu met de Nomac Licentie :confused:

Aangemeld, betaald en nu ?????????

Heb sindsdien niets meer gezien, vernomen .....

Wil me eigenlijk inschrijven voor Den Haag maar heb nog steeds geen Licentie :nooo:

Andre
 
De licenties worden bij de 1e NK uitgedeeld. Gewoon inschrijven en aanwezig zijn, dan komt alles gewoon goed.
 
Zomaar een vraagje aan de NK rijders.

Hoe zit dat nu met de Nomac Licentie :confused:

Aangemeld, betaald en nu ?????????

Heb sindsdien niets meer gezien, vernomen .....

Wil me eigenlijk inschrijven voor Den Haag maar heb nog steeds geen Licentie :nooo:

Andre


Hoi Andre,


Ik zie dat je een light licentie hebt aangevraagd.
Dat houd in dat je elke wedstrijd die je wilt deelnemen opnieuw moet inschrijven (in dit geval dus voor as. weekend bij de HFCC).

Komend weekend zullen ook de licenties worden uitgereikt aan de aanwezigen.
De licenties van diegene die niet aanwezig zijn komend weekend zal ik bewaren tot het volgende NK.


Groeten,
Rob Janssen.
 
Gaat goed met de inschrijvingen voor het NK :rolleyes:

full


Al meer dan 20 inschrijvingen uit duitsland ;)

Andre
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee.
je moet niet op de nummers letten qua aantal.
de mensen die een volledige licentie hebben, hoeven zich niet in te schrijven.
dus die staan er niet bij de inschrijflijst.
maar ze staan wel in de klasse, als je op de wedstrijd zelf klikt en naar de betreffende klasse gaat.
Pro Ten nu 8 rijders
Stock nu 32 rijders
Le Mans nu 18 rijders.

dus ja, dat gaat zeker lekker. hopelijk komen er nog veel meer bij.
 
Back
Top