Tja, als je zegt dat het een brandweer wagen moet worden, dan worden er oren gespitst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nieuwsgierig as ik ben, tevreden met het resultaat?Vanavond de cabine maar eens printen want dit gaat bijna 23 uur duren.
In Blender kun je toch in de rechterkolom, zaken aanklikken en verwijderen, vooraleer je ze weer exporteert? Nu staat de hele lijst geselecteerd, en staat het ganse model oranje. Probeer dat eens met enkele onderdelen, aan te klikken op je 3d, ofwel uit de lijst? Heb zo ook nog modellen opgesplitst (op voorwaarde dat zaken afzonderlijk getekend zijn). Veel kans dat elk volume (deur, klink, spiegel, sierstrip) afzonderlijk te selecteren is.
Want geen idee wat je precies wilt, maar een cabine in 1x printen van een gekocht 3d bestand is 100% onrendabel, dan zul je uuuuuren verloren supports printen. Als je zelf niet kan tekenen zou ik het helemaal afraden.
Een cabine is bijna een doos, en zou je moeten kunnen printen in bijvoorbeeld 6 vlakke delen, die je telkens vlak om je printbed kunt printen. Met misschien nog losse grilles, details, ...
Probeer eens het programma meshmixer om één groot onderdeel, op te splitsen in 2 afzonderlijke. Zoek op youtube eens filmpjes van 'meshmixer split volume' om een idee te krijgen...
Dit zijn alle bestanden die ik heb:
![]()
heb de verkoper uiteraard gemaild maar omdat wij beiden gebrekkig engels kunnen zijn wij er niet uitgekomen
Uren support printen zal wel meevallen denk ik. Kan de cabine (na het splitsen van alles andere delen) op zijn kop op het printed laten printen. Dan heb je niet zo heel veel support nodig volgens mij.
Als je geluk hebt is het .dxf bestand een 3D bestand, maar dan moet het wel als 3D .dxf zijn opgeslagen. Dan kan je er in een CAD pakket nog wat mee.
Wat @FredK schrijft, het is een verdienmodel. Persoonlijk vind ik de 3D print mogelijkheden fantastisch, maar ik vind wel dat teveel mensen het lot van het ontwerpen bij thinginverse of erger, dit soort malafide tekenboeren leggen, waardoor je geen goed resultaat uit je printer kunt toveren. Jammer dat veel mensen bij de eindstap, het printen beginnen, en niet bij het begin, het ontwerpen.
Het is wat het is en dat geldt hier ook. Waarschijnlijk is dit een gevalletje uithuilen en opnieuw proberen, want die file deugt waarschijnlijk niet.
Ik hoop voor jou dat het zo werkt. Dak zou ik niet op zijn kop printen, maar juist amdersom. Het dak is niet 100% vlak, er zit relief in en loopt iets rond naar alle zijden. Bij jouw methode krijg je dan als nog support.
Ik snap wat je zegt maar dan moet je wel kunnen tekenen, ik kan dat niet. Ben dus afhankelijk van wat anderen aanbieden.
Als iemand een tekening verkoopt en daar bij zet dat er .stl bestanden toegevoegd zijn en te printen is in meerder schalen, dan moet dat ook uitvoerbaar zijn.