Topic voor : 3 D printen/3 D printers

Als ik naar het ontwerp kijk is dat misschien niet voor een simpele draadprinter bedoeld. Ik denk dat de ontwerper het dan beter in onderdelen had kunnen maken, die vlak op het printbed kunnen liggen.
Nu krijg je problemen doordat sommige delen misschien te klein zijn of zo.
Succes, misschien gaat het alsnog lukken.

Als ontwerper zou je het inderdaad kunnen combineren met alu buisjes enzo...
Opzich, als je printer werkt zoals het hoort, je 'supports' aanvinkt voor de zwevende delen, en je printer voldoende groot is, zou dat ook gewoon moeten lukken...

Klopt, het zou moeten kunnen, maar of je dan tevreden bent met het resultaat? Ronde buizen kun je beter Alu of messing pijp voor nemen. Mooi glad en goed te schilderen. Ik heb al geleerd niet alles te moeten willen printen. Soms is een combinatie van ouderwets modelbouw met moderne 3D print de beste/mooiste oplossing.

Als ik de tekening goed interpreteer is de achterkant van het ontwerp plat. Zie onderstaande afbeelding.
Voor mijn Amerikaan vind ik dat voldoende.
Ben het met jullie eens dat het mooier kan maar ik bouw deze truck om weer in het bouwen en de technieken te raken van RC trucks.
Ook het 3D printen maakt daar deel van uit. Daarom heb ik voor deze bumper met bullbar gekozen.

Hallo Sander,
Dat klopt inderdaad, heb de tekening ook gevonden en 2 verschillende programma's ingeladen en laten SLICEN.
1x in Slic3R en 1x in Cura4.10, in beide progs wordt het voorwerp plat op het bed gelegd.
Heb er geen fouten of andere rare dingen in gevonden en het zou volgens mij dan ook in z'n geheel te
printen moeten zijn.
Succes met je verdere bouw en dit onderdeel

Ik krijg inmiddels de neiging om de printer het raam uit te gooien, krijg er geen bruikbare print meer uit. Kan blijven levelen maar bij het printen van de brim gaat het al mis

Begin nu toch wel spijt te krijgen dat ik de Flashforge verkocht heb en een Anet heb gekocht :frustie:

Ligt dit zo op je printbed als brim? All over the place. Zit de printer wel goed en recht in elkaar? Begin een keer helemaal overnieuw. Als dit een geprinte brim is dan kom je er met levelen alleen niet in ieder geval.

Het is een Anet A8 plus.

Dit is inderdaad hoe het er uitziet als hij aan het printen is. Ik stop hem dan gelijk omdat het duidelijk is dat het niet goed gaat.

Het vreemde is dat hij het wel goed heeft gedaan. Heb ongeveer 8 bruikbare printje uit de printer gehaald. En de achtste ging opeens helemaal mis. Sinds dien geen bruikbaar printje er uit gekregen.

Ken die printer niet maar de basis zal niet veel afwijken toch van de rest....
Dan is er klaarblijkelijk iets kapot of los. Loop hem eens helemaal na. Alle rollen, riemen, aandrijving etc. Check de temperaturen en je filament.

1 voor 1 troubleshooting

Staat de diameter van je filament goed volgens de effectieve diameter die je gebruikt?

Kun je ook manueel levelen? Doe ik meestal met een blaadje papier tussen printkop en printbed ..

Hallo Sander,
Dat klopt inderdaad, heb de tekening ook gevonden en 2 verschillende programma's ingeladen en laten SLICEN.
1x in Slic3R en 1x in Cura4.10, in beide progs wordt het voorwerp plat op het bed gelegd.
Heb er geen fouten of andere rare dingen in gevonden en het zou volgens mij dan ook in z'n geheel te
printen moeten zijn.
Succes met je verdere bouw en dit onderdeel

Denk toch dat er ergens een foutje zit.
De printer begint met een brim om de zeven lampen en bouwt daar in vervolgens een paar lagen op. Daarna gaat hij beginnen met de omtrek van de bumper maar omdat de nozzle te hoog zit sleept hij het filement achter zich aan.
Zie foto hieronder voor verduidelijking

Met 3d builder van microsoft gesplitst precies op het punt waar de rest op de plaat komt en toen het bovenste deel laten zakken en weer samen gevoegd zodatde lampen wel dicht zijn op de achterkant

Back