hoi ff wat ideeen nodig van de ervaringsdeskundige hier.
ik heb een ender 3v2. ding deed het prima. alleen ik heb op de X-as een direct drive gemonteerd. ook van creality hetzelfde merk als de printer.
na het nodig aan testblokjes geprint te hebben. had ik het apparaat zover dat hij een goed blokje printe.
probeer ik een groter object.
verschuift de Y as.
Bekijk bijlage 534465
op de foto is te zien dat de 3e laag van de "raft" verspringt.
dit stuur printen zonder raft werkte wel. en die is gelukt
de opstappen voor deze 2600 zijn ook gelukt zonder raft.
een bumper zonder raft. versprong ook. maar is acceptabel.
een achterwand is een grote puinhoop geworden.
ik heb een beetje het gevoel. je vervangt aan de auto de winterbanden voor zomerbanden. en de ruitenwissers doen het niet meer.
weet iemand hier of er in cura een instelling zit waarbij de 3e of 4e laag verspringt.
zelf ben ik eigenlijk bang voor een kabelbreuk. of eigenlijk hoop ik dat het een kabel breuk is want ik heb nog een geschikte kabel liggen.
als het object in de y-richting niet groter is dan 2 cm gaat het goed. is het 3 tot 4 cm. is het te redden. wordt het groter. is het een grote smeerboel op de plaat. en een bult plastic om de extruder.
vandaag of morgen ga ik de kabel vervangen. dus of iemand weet dat het ergens een instelling is dan hoor ik het graag.
Het kan natuurlijk veel oorzaken hebben wat vrij lastig te bepalen valt op afstand. Maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat de spindel van de z as niet recht is. Dit kan je zien door hem los te halen en over een tafel heen te rollen.
Overigens in Cura een vrij slechte slicer zelfs daar valt winst te behalen. Overigens print je via SD kaart of usb? Het kan namelijk ook zijn dat er storing in de usb kabel zit / drivers of iets. probeer het dan eens rechtstreeks via SD kaart.
Deze tutorial is ook handig om te volgen veel mensen vergeten de extruder te kalibreren!