Hey Allemaal,
....wat upgrades doorgevoerd bij de printers....
...ja idd, heb er een tweede Creality Ender 3 V3 SE bij gekocht, en een Ender 3 V3 Se van mijn dochter overgenomen voor de onderdelen

...
...mijn dochter is overgegaan op een grotere printer....
...ik heb de printers in een behuizing geplaatst , en gelijk er afzuiging op gebouwd...
...de printers staan dicht bij mijn werk-bureau, dus werkt de behuizing ook mooi tegen het geluid...
...verder blijft het mooi op temperatuur in de behuizing, wat een voordeel is in de winter tijd, aangezien mijn werkplaats dan iets koeler is...
...verder heb ik op beide printers een filament sensor gemonteerd en een verlichtingsbalk, beide originele upgrades van creality....
...in de bijgeleverde handleiding staat de plaats waar op het moederbord de sensor kabel geplaatst moet worden verkeerd, de juiste plaats is naast het groene aansluitblok van de spanning....
...voor de led balk geven ze aan om de draadjes aan te sluiten bij de draden op het groene blok op het moederbord ....
....ik heb ervoor gekozen om ze rechtstreeks op de voeding aan te sluiten, daar is immers nog plaats genoeg,zodat je geen dubbele bedrading in het groene blok bij het moederbord hoeft te maken....
...de sensor werkt perfect, als het filament op is , stopt de machine ,gaat naar de links-voor hoek en geeft aan in het scherm dat filament op is,na het verwisselen van het filament op continue drukken, en de printer gaat weer verder....
Groetjes, Charlotte.