Topic voor custom projectjes

Hou nu zoal effe dit forum in de gaten..en lees veel over modifying van bestaande modellen..... Zitten er hier geen enthousiasten voor een volledige custom build van scratch??

Zou graag wat raad krijgen van ervaren mensen over of een 1/5 custom build off road truggy hybrid met 6 wielen waarvan er 4 sturen.

Ben zelf een nieuweling met goede technische aanleg en veel aspiraties :p

Zou graag een allu chasis laten ontwerpen op schaal 1/5 met daarop bestaande onderdelen. veerpootbrug en dergelijke lijkt me nogal intensief en duur voor te ontwerpen en met de overvloed aan te verkrijgen onderdelen voor aftermarket upgrades moet zoiets toch wel te doen zijn??

Uitgegaan van het concept E-revo met 2 motoren... en dan de evolutie gevolgd naar brushless...... Is een dual brushless combo dan ook niet te doen door mee plaats te creeren door middel van schaal 1/5?

Dual mamba monster 2200kv op 2x 6s 22.2v 10.000 mAh was zo snel omgerekend richting 4kW.

6x6, 2x dual servo systeem voor voorste 2 paar wielen. 2 gearboxen genoeg?

Natuurlijk, concept bedenken is gemakkelijk en dromen doet iedereen.....

Mijn vraag... is zo'n concept realiseerbaar gebaseerd op een budget van rond de 2000€? en bestaan er onderdelen die durable genoeg zijn voor met deze power overweg te kunnen... en toch het gewicht laag genoeg te houden voor een grotere power to weight ratio te houden als zeg maar.... jawel hoor... en E-revo brushless?

tnx

Dan zou ik de 1/5 motor/esc van Castle kopen ipv 2 Mamba monsters.

Alleen snap ik ook niet waarom je 4 wielen wil laten sturen ? Dat gaat een raar weggedrag geven.

Het gedacht van 6 wielen is gekomen uit een idee van me.... driften vind ik het leukste ooit in rc rijden... en ik was zo aan het denken... zet 4 wielen dichter bij neus als de 2 achterwielen.... maar die 2 achterwielen geen dif geven.... gewoon locken..... alles power geven.... 4 wielen voor de richting van de neus te bepalen.... dual mamba zal meer power geven als 1/5 brushless setup van CC. en een dual 1/5 brushless setup gaat te veel plaats vergen... toch?? :p

en zeg nu zelf.... 6 wielen op de grond voor grip ipv 4 .... welke gaat meer grip geven voor extreem offroad bashing??

Het idee is zelfs al op schaal 1/1 uitgewerkt en is bewezen te werken....

Lol... iemand moet ooit de eerste zijn..... al eens gekeken naar trail RC... rockcrawlers. 6x6 en 8x8 ..... 4 sturende wielen vooraan.... 4 wielen achteraan.... voor mijn concept... de 2 achterste wielen weg laten.... stuggere ophanging, goede gearratio.... 2 uber motoren van rond de 20.000rpm en bergen koppel.

Komt erop neer.... ik wil iets doen wat unieks is..... ook al zou ie op een circuit qua wegligging moeten onderdoen voor truggy's stijl E-revo..... maar welke zal de grootste eyecatcher zijn denk je? :cool:

Tip: vertaal je vraag eens naar Nederlands, misschien wordt het dan (in ieder geval voor mij) duidelijker wat je nu precies wilt bereiken, wat je mogelijkheden zijn en wat je zelf al hebt gedaan om je vraag te beantwoorden.

Uitgegaan van het concept E-revo met 2 motoren... en dan de evolutie gevolgd naar brushless...... Is een dual brushless combo dan ook niet te doen door meer plaats te creeren door middel van schaal 1/5?

Dual mamba monster 2200kv op 2x 6s 22.2v 10.000 mAh was zo snel omgerekend richting 4kW.

6x6, 2x dual servo systeem voor voorste 2 paar wielen. 2 gearboxen genoeg?

Mijn vraag... is zo'n concept realiseerbaar gebaseerd op een budget van rond de 2000€? en bestaan er onderdelen die durable genoeg zijn voor met deze power overweg te kunnen... en toch het gewicht laag genoeg te houden voor een grotere power to weight ratio te houden als zeg maar.... jawel hoor... en E-revo brushless?

tnx

Lijkt me toch niet zo'n gebrekkig nederlands... of op zen minst toch verstaanbaar.

een zeer specifieke vraag is er natuurlijk niet..... sta gewoon open voor ideeen van anderen, een beetje brainstormen zeg maar.... of zegt de ervaring dat zo'n project een "huge waist of time" gaat zijn.... (vergeef mij men engels :p )

Een "enorme middel van tijd"?

Waist
For other uses, see Waist (disambiguation).
Not to be confused with waste.

The waist is the part of the abdomen between the rib cage and hips. On proportionate people, the waist is the narrowest part of the torso.

Laatst bewerkt:
Voor de verwarring teniet te doen.... A waist of time => een tijdverspilling

The waist of a man => het middel van een man

Maar ik dacht dat dit een modelbouwforum was... een geen Engelse les :D

Graag on topic blijven.

Als je het "idee" ronduit stom vind... geen probleem.. Maar wel staven graag..... Ik ga niet graag uit van "hear say" (ja hoor... horen zeggen)

vb: je idee is belachelijk.... want.... alu chassis niet sterk genoeg... beter realiseerdbaar in plaatstaal....

hehe

Dat dual motor/esc zou ik maar vergeten, beter kijk je - zoals iemand al zei - naar één motor en esc zoals die set van CC. Andere mogelijkheden zijn natuurlijk nog Lehner, Plettenberg, Neu, MGM, Schulze etc.

Zou je wat meer informatie willen geven? De voorste 4 wielen moeten dus sturen en welke moeten aangedreven worden?
Ligt er net aan hoe je alles doet maar 2000 euro kan haalbaar zijn.

I stand corrected...:p
Neu Castle 2028 set is een veel betere oplossing.... gaat volgens charts gemakkelijk naar 10 pk... moet MEER als voldoende zijn :p

En inderdaad 4 wielen sturen... alle 6 trekken... ik snap wel dat hoe meer wielen er aangedreven moeten worden hoe meer verlies je krijgt op alle tandverbindingen...

een tekening kan ik nog niet laten zien.. maar het gedacht is een truggy like monster dat tussen de wielen ligt... stijl E-revo maar dan inderdaad met 6 wielen

Het gaat er niet om of het idee onzinnig is.
Jij vraagt of het reliseerbaar is. Dat is afhankelijk van je mogelijkheden.
Zolang jij niet aangeeft over welke mogelijkheden jij beschikt, kan niemand beoordelen of jouw ideeen voor jou realiseerbaar zijn.

En als je het interessant vind staan om je posts op te sieren met Engelse termen, zorg er dan in ieder geval voor dat je weet wat de betekenis is van de woorden die je gebruikt.

Ik voorzie 1000 euro aan diff en as reparaties...;)

als ik de aandrijflijn van een baja 1/5 neem waarvoor dat castle setje is ontworpen moet het toch haalbaar zijn. en ga er dan ook vanuit dat als je 3 diffs op dezelfde powertrain zet dan dat je er 2 op zou zetten dat 1 enkele diff minder te verdragen krijgt... of zie ik dat verkeerd?

Over mijn mogelijkheden.... ik reken een 2000€ op termijn. Heb mogelijkheid tot het laten bouwen van een chassis dat ik zelf teken... allerhande elektronica gereedschappen ter beschikking, en een redelijk goed begrip van automechanica is voorhanden. :cool:

Voor je diffs kun je het beste de BP diffs van HPI nemen, of de spiral cut gears van bijvoorbeeld hotbodies.

Wat betreft de uitvoerbaarheid.. Zeker wel uitvoerbaar als je alles maar goed uittekent en inplant.. Wat betreft alle wielen aandrijven is dit zeker mogelijk.
Op savage-central is iemand die meerdere savages heeft gemaakt met 6 (of 8 )wielen en die ook allemaal aangedreven heeft.

Ik zal de link even zoeken voor je..

EDIT>> Gevonden.. is alleen een 8wieler met 4 sturende wielen..
http://www.savage-central.com/modul...ic=1&t=82362&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=82362&highlight=nabucho

Laatst bewerkt:
Back