Topic voor : Nieuwe en gebruikte zenders en alles wat hiermee te maken heeft.

Discussie in 'Model truckers' gestart door Bv3l, 2 aug 2019.

  1. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Heeft iemand ervaring met de Flysky paladin pl18ev?

    En waar kan ik deze eventueel het beste aanschaffen. Zie dat de prijzen op Ali heel veel gunstiger zijn en dat ze bijna nergens anders aangeboden worden.

    621886886-1693526671.jpg
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2023
  2. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Als ik het goed begrepen heb is deze zender vanaf de 26e leverbaar in Duitsland. Zal een informeren bij Wetronic of zij hem dan ook kunnen leveren.
     
  3. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Zou even kijken wat een ontvanger kost. Als je meerdere modellen hebt kan dat best kostbaar worden. Dit is een vliegtuig/heli zender, die willen hoge kwaliteit ontvangers, anders blijf je repareren. Bij mijn Spektrum( ook een vliegtuig/heli zender) zijn de originele ontvangers ook erg duur. Maar gelukkig werken goedkope chinese ontvangers er ook op.

    https://www.rc-point.nl/zenders-ont...-sticks-alleen-zender-pakket/a-75304-10000371
     
  4. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Fred, deze zender is speciaal voor vrachtwagenmodellen en boten gemaakt, niet voor vliegtuigen.
     
  5. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    De zender is wel ontwikkeld voor functiemodellen, de originele basiszender is voor vliegtuigen gemaakt en de ontvangers en protocollen zijn exact hetzelfde.

    Het is een schitterende zender en de 4D sticks van aluminium zijn erg fraai, ik vind het een nadeel dat er nauwelijks een dealernetwerk of ondersteuning in Europa voor is.

    Hobbyking en Aliexpress zijn de grootste leveranciers van FlySky (niet te verwarren met FrSky) en de garantieafwikkeling is niet altijd denderend. De prijs van de zender is ook niet echt heel scherp, een FrSky X20 die je ombouwt met de originele 3D knuppels is een veel betere kandidaat. Met Ethos ben je veel beter af bij vragen, zowel hier op het forum als op het FrSky forum, en de ondersteuning vanuit Engel, de Europese distributeur is ook vele malen beter.

    De 3D sticks: https://www.engelmt.de/mtfrsky-fern...m-x20-+-x20s/tandem-x20s_xe-mc11-stick-switch
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  6. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Met die sticks moet je helaas wel 2 prop kanalen opgeven helaas.

    Maarja, standaard een zender die al zeer compleet is!
     
    Trilliwilli vindt dit leuk.
  7. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Die X20 is wel echt een vliegtuig zender als ik het zo zie. De menus zijn echt gericht op vliegtuigen. Of zijn er ook versies voor fumctiemodellen/ vrachtwagens etc?

    De 3d sticks heb ik nog niet nodig, er staat voor de toekomst wel ooit eens een vrachtwagen met laadkraan in de planning,dan zijn die 3d sticks wel handig denk ik.
     
  8. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Toevalig in de kerst vakantie hier veel overgelezen en ga denk ik volgende maand bestellen. vondt het programmeren echt makkelijk als ik de YT videos zag.


    En prijzen van ontvangers is ongeveer 40 euro voor 12 kanaals er zit 1 8 kanaals bij geleverd.
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  9. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Waar ga jij hem bestellen Marko?

    Die filmpjes van hobby concept zijn geweldig, die hebben mij ook wel overtuigd.
     
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    De frsky tandems zijn vlieg zenders maar goed te gebruiken voor ons doel. Ethos vind ik zeer begrijpelijk en de touchscreen is zeer prettig. De paladin EV ziet er mooi uit maar na een 1e introductie door een paar Duitse youtubers is het in de EU stil omtrent deze zender.

    Maar niets is zo persoonlijk als een zender. Ga op evenementen kijken, spreek mensen aan, kijk vooral ook Europese filmpjes en zoals Fred zegt kijk naar de ontvangers.
     
    Trilliwilli vindt dit leuk.
  11. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Op aliexpress en als het niets is gaat hij gewoon weer in de verkoop.
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  12. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Flysky wordt gewoon gesupport in nederland en duitsland tegenwoordig. Vanuit Wetronic doen we het Nederlandse deel en in duitsland gebeurt dit vanuit thicon.

    Er staat er nu nog 1 op voorraad nieuwe levering door chinees nieuwjaar zal pas februari worden.
     
    ozy, Marko en Trilliwilli vinden dit leuk.
  13. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Ook te verkrijgen bij RC point
    En dan al direct met 4D sticks erin.
     
    Marko vindt dit leuk.
  14. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Alwin, volgens mij hebben jullie het oudere (vliegtuig) model nog op voorraad als ik de afbeelding moet geloven. Als het zover is kom ik wel een keer in de winkel informeren.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2023
  15. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ik zie dat er wat fout gaat we hebben de flagship versie staan met koffer en 4d sticks. Zal morgen de fotos even bijwerken.
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Dat is meteen wel de dikste! Mooi maar boven budget helaas. Denk zeker met kranen en dergelijke een topding!
     
  17. Gerard uit Heerhugowaard

    Gerard uit Heerhugowaard

    Lid geworden:
    20 jul 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik heb net mijn eerste proefritje gemaakt met de Actros.
    Alles functioneert. Toch ben ik niet helemaal happy.
    Ik probeer heel zachtjes weg te rijden maar vind dat dit toch in een keer te snel gaat, vind ook dat er teveel ruimte is voordat de motor reageert op de gashendel.
    Achteruit idem dito.
    Zit dat in de kwaliteit van de zender, Carson RS multipro of kan het ook aan de instellingen van de SFR liggen. Ik heb de vertraging op normaal staan.
     
  18. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    In de SFR1 kun je de gascurve aanpassen. Weet zo niet uit mijn hoofd op welke bladzijde het staat, maar dan kun je het optrekken etc instellen. Zo jouw probleem kumnen oplossen.
     
  19. Gerard uit Heerhugowaard

    Gerard uit Heerhugowaard

    Lid geworden:
    20 jul 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hi Fred, dit is inderdaad de oplossing. Kan nu mooi langzaam wegrijden en achteruit ook heel realistisch langzaam.
    Wel jammer dat er in de gashendel zoveel 'loze slag' zit. Kan dat aan de kwaliteit van de zender (Carson) liggen?
     
  20. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Ik neem aan dat je de set up van de SFR1 hebt uitgevoerd? Daar leert SFR1 wat neutraal is en wat vol gas is. Hij verdeelt dan het signaal over de voorwaartse beweging.
    Ik heb mijn achteruit gascurve vaak beperkt tot 50% je gaat namelijk niet achter uit racen, en dan is volledige slag gashendel ook maximaal, en is een kleine beweging heel langzaam achteruit rijden.
     

Deel Deze Pagina