Topic voor : Nieuwe en gebruikte zenders en alles wat hiermee te maken heeft.

Heeft iemand ervaring met de Flysky paladin pl18ev?

En waar kan ik deze eventueel het beste aanschaffen. Zie dat de prijzen op Ali heel veel gunstiger zijn en dat ze bijna nergens anders aangeboden worden.

621886886-1693526671.jpg
 
Laatst bewerkt:
De zender is wel ontwikkeld voor functiemodellen, de originele basiszender is voor vliegtuigen gemaakt en de ontvangers en protocollen zijn exact hetzelfde.

Het is een schitterende zender en de 4D sticks van aluminium zijn erg fraai, ik vind het een nadeel dat er nauwelijks een dealernetwerk of ondersteuning in Europa voor is.

Hobbyking en Aliexpress zijn de grootste leveranciers van FlySky (niet te verwarren met FrSky) en de garantieafwikkeling is niet altijd denderend. De prijs van de zender is ook niet echt heel scherp, een FrSky X20 die je ombouwt met de originele 3D knuppels is een veel betere kandidaat. Met Ethos ben je veel beter af bij vragen, zowel hier op het forum als op het FrSky forum, en de ondersteuning vanuit Engel, de Europese distributeur is ook vele malen beter.

De 3D sticks: https://www.engelmt.de/mtfrsky-fern...m-x20-+-x20s/tandem-x20s_xe-mc11-stick-switch
 
Die X20 is wel echt een vliegtuig zender als ik het zo zie. De menus zijn echt gericht op vliegtuigen. Of zijn er ook versies voor fumctiemodellen/ vrachtwagens etc?

De 3d sticks heb ik nog niet nodig, er staat voor de toekomst wel ooit eens een vrachtwagen met laadkraan in de planning,dan zijn die 3d sticks wel handig denk ik.
 
Heeft iemand ervaring met de Flysky paladin pl18ev?

En waar kan ik deze eventueel het beste aanschaffen. Zie dat de prijzen op Ali heel veel gunstiger zijn en dat ze bijna nergens anders aangeboden worden.

Bekijk bijlage 523437
Toevalig in de kerst vakantie hier veel overgelezen en ga denk ik volgende maand bestellen. vondt het programmeren echt makkelijk als ik de YT videos zag.

En prijzen van ontvangers is ongeveer 40 euro voor 12 kanaals er zit 1 8 kanaals bij geleverd.
 
De frsky tandems zijn vlieg zenders maar goed te gebruiken voor ons doel. Ethos vind ik zeer begrijpelijk en de touchscreen is zeer prettig. De paladin EV ziet er mooi uit maar na een 1e introductie door een paar Duitse youtubers is het in de EU stil omtrent deze zender.

Maar niets is zo persoonlijk als een zender. Ga op evenementen kijken, spreek mensen aan, kijk vooral ook Europese filmpjes en zoals Fred zegt kijk naar de ontvangers.
 
Flysky wordt gewoon gesupport in nederland en duitsland tegenwoordig. Vanuit Wetronic doen we het Nederlandse deel en in duitsland gebeurt dit vanuit thicon.

Er staat er nu nog 1 op voorraad nieuwe levering door chinees nieuwjaar zal pas februari worden.
 
Flysky wordt gewoon gesupport in nederland en duitsland tegenwoordig. Vanuit Wetronic doen we het Nederlandse deel en in duitsland gebeurt dit vanuit thicon.

Er staat er nu nog 1 op voorraad nieuwe levering door chinees nieuwjaar zal pas februari worden.

Alwin, volgens mij hebben jullie het oudere (vliegtuig) model nog op voorraad als ik de afbeelding moet geloven. Als het zover is kom ik wel een keer in de winkel informeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat er wat fout gaat we hebben de flagship versie staan met koffer en 4d sticks. Zal morgen de fotos even bijwerken.

Dat is meteen wel de dikste! Mooi maar boven budget helaas. Denk zeker met kranen en dergelijke een topding!
 
Ik heb net mijn eerste proefritje gemaakt met de Actros.
Alles functioneert. Toch ben ik niet helemaal happy.
Ik probeer heel zachtjes weg te rijden maar vind dat dit toch in een keer te snel gaat, vind ook dat er teveel ruimte is voordat de motor reageert op de gashendel.
Achteruit idem dito.
Zit dat in de kwaliteit van de zender, Carson RS multipro of kan het ook aan de instellingen van de SFR liggen. Ik heb de vertraging op normaal staan.
 
In de SFR1 kun je de gascurve aanpassen. Weet zo niet uit mijn hoofd op welke bladzijde het staat, maar dan kun je het optrekken etc instellen. Zo jouw probleem kumnen oplossen.
 
Hi Fred, dit is inderdaad de oplossing. Kan nu mooi langzaam wegrijden en achteruit ook heel realistisch langzaam.
Wel jammer dat er in de gashendel zoveel 'loze slag' zit. Kan dat aan de kwaliteit van de zender (Carson) liggen?
 
Ik neem aan dat je de set up van de SFR1 hebt uitgevoerd? Daar leert SFR1 wat neutraal is en wat vol gas is. Hij verdeelt dan het signaal over de voorwaartse beweging.
Ik heb mijn achteruit gascurve vaak beperkt tot 50% je gaat namelijk niet achter uit racen, en dan is volledige slag gashendel ook maximaal, en is een kleine beweging heel langzaam achteruit rijden.
 
Back
Top